Reageer op: 2 mannen en een hoop slangen

Forums Algemeen 2 mannen en een hoop slangen Reageer op: 2 mannen en een hoop slangen

Esme
Moderator

De 2 mannen staan voor dubbele mannelijke kracht. De man me de slang lijkt mij op een fakir. Hij laat zien hoe hij de slang weet te temmen. Het kan in je droom ook gaan, dat je je eigen angsten weet te bedwingen. Maar het gaat nooit zonder slag of stoot. Zo zie ik het ook wat je schrijft over je angsten willen bedwingen.

Maar slangen staan niet alleen voor vergif, maar staat ook voor helende effecten. Van het gif van de slang kunnen tegenmiddelen gemaakt worden. De esculaap of aesculaap, is een symbool van de griekse god van de geneeskunde. Die werd vaak afgebeeld met de bekende slang om een staf heen. Er zijn verschillende theorieën over waarom dat zo is. Eén theorie is dat Asclepius tijdens de Trojaanse oorlog een Griekse held zou hebben genezen van een slangenbeet. Een andere is dat het gaat om een type slang waarvan de Romeinen dachten dat hij een geneeskundige kracht had. Nog een theorie is dat de slang symbool staat voor nieuw leven en vruchtbaarheid, omdat de slang z’n huid achterlaat en dan ‘als nieuw’ verdergaat.