Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

verwaarloosde huisdieren

14 jaar geleden

Hallo
Ik heb een droom die regelmatig terugkeert.
Als kind heb ik altijd ratten en muizen gehad en ik ben nog steeds een enorme dierengek.
In mijn droom ben ik in mijn ouderlijk huis en ik bedenk mij opeens dat ik de ratten en/of muizen nog moet verzorgen (op mijn slaapkamer)
Er is in maanden niet naar ze omgekeken en ik durf bijna niet te kijken en vind het ontzettend zielig! het hok is erg vies en nat.
IK verschoon het hok, geef ze eten en veel aandacht en heb erg veel medelijden.
IK bedenk me of ze niet mee kunnen naar het huis waar ik nu woon maar weet dat dat een probleem gaat worden aangezien ik nu 3 katten en een hond heb.
Ik verzeker mijzelf dat ik ze goed zal verzorgen maar vergeet ze dus en dan in een volgende droom denk ik er weer aan met als gevolg, weer enorm verwaarloost!
Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? ik heb daar geen dieren achtergelaten, toen ik op mijzelf ging wonen ging mijn rat gewoon mee.
groetjes LInda

minoes
14 jaar geleden

hoi linda,

ik denk, omdat je altijd ratten en muizen GEHAD hebt, dat je die nu ook wel zou willen.
maar omdat je verstand zegt: dat gaat niet samen met de katten en de hond, OF je denkt er niet voldoende tijd voor te hebben,
daarom neem je geen ratten en muizen.

maar ze zijn wel super snoezig...en ook zo intelligent voor zo'n kleine diertjes.

ik denk gewoon dat je ze wilt...en dat je ook meteen een goede reden erbij droomt, om ze NIET te nemen.

op internet zie je regelmatig filmpjes van huiskatten met ratten en/of muizen.
het hoeft niet altijd slecht te gaan.
bovendien...normaal zeggen ze toch ook altijd dat katten en honden NIET samen gaan?
die heb je toch ook beide?

misschien moet je het gewoon maar eens proberen, met een rat, bijvoorbeeld.
die zijn meestal slim , snel en sterk genoeg om een kat te kunnen weerstaan.

Sanwendy
12 jaar geleden

Ik heb net ook een oproepje geplaatst over dit onderwerp, het is een steeds terugkerende droom waarbij ik tekort schiet in het verzorgen van mijn paarden, die we vroeger hadden, steeds ben ik bezig ernaartoe te gaan, ze hebben honger en ik kan er niet heen omdat ik te ver weg woon, ik voel me schuldig en als ik bij ze ben in mijn droom verzorg ik ze goed en laat ik veel eten achter en wil ik er diezelfde week weer heen maar dat lukt nooit en ze zijn zielig en alleen en ik twijfel steeds of ik ze in de wei moet laten in de vrieskou of dat ze in de stal blijven zodat het eten opraakt, en dan zie ik mezelf op mijn werk en ik maak me constant zorgen maar ik kan er niet heen, zo'n rot droom en komt steeds terug. Wat betekent het nou??

Siets
12 jaar geleden

Hallo,

Ik geloof dat dromen over verwaarloosde dieren te maken heeft met verantwoordelijkheden. Misschien spelen er nu zaken in je leven waar je je wat onzeker over voelt? Vernieuwingen? Ook kun je kijken bij de betekenis van paarden, zoeken, tijd, verleden, eten.

Mathijs
9 jaar geleden

Ik heb de laatste tijd regelmatig een droom over verwaarloosde hamsters/knaagdieren. Soms is het er één die ik vergeten was eten te geven en nog net op tijd kan redden. Soms zijn het meerdere kooien met hele nesten waarvan ik vergeten was dat ik ze had. Ik heb deze droom in het verleden ook wel vaker gehad. Ik weet nog steeds niet precies wat het betekend, maar vind het wel typisch dat het altijd om hamsters/knaagdieren gaat.

Donna
7 jaar geleden

Ik heb nu al meerdere keren hetzelfde gedroomd... Maar ik snap er echt niks van!!
Ik ben in mijn oude gezin en krijg ruzie met mijn moeder. Op dat moment storm ik kwaad mijn kamer op en bedenk me dat ik onder mijn tafel nog mijn kooi met me huisdiertjes heb verstopt (konijn, ratjes, hamster,) alhoewel ik ze de vorige keer herinnerd heb deze uitstekend te hebben verzorgd hebben ze deze keer helemaal niks meer in de kooi liggen... De hooi is weg en ze hebben geen voer, ze hongeren bijna uit tot ik ze dus net op tijd los laat lopen in mijn slaapkamer..

Deze droom herhaalt zich dagelijks
En heb vroeger vaak ruzie thuis gehad! Ik mocht ook geen huisdieren.
Maar dit is niet iets waar ik mee bezig ben nu in mijn leven.

Helup
#altijd nachtmerries:(

7 jaar geleden
Beheerder

Het gaat hier om verwerking.
De dieren staan voor gevoelens en zorgbehoeftes.
Jij hebt zeg maar iets achtergelaten bij een stiefmoeder (negatieve moeder)
Ook het oude gezin wijst of zorgbehoeften.
Je bent als het ware nog steeds bezig voor hen te zorgen maar vergeet jezelf want het zijn natuurlijk ook projecties.
Niet je moeder maar jij moet de dieren verzorgen dus indirect jezelf voeden.
Dieren horen ook niet in een kooi maar in de natuur.
Het gaat hier niet om letterlijke huisdieren maar om symbolen.
Ratten zijn knaagdieren hamsters verzamelen.
Die eigenschappen zijn vast wel in jou te vinden. Maar zitten ze niet wat in een kooi?

Donna
7 jaar geleden

Ja het klopt ook dat ik me vaak niet gehoord of geliefd voel,
Toch komen de nachtmerries zonder dat ik er bij stil sta..
De nachtmerries zijn wel vaak zo heftig dat ik vaak ziek wakker wordt van de spanning en daardoor niet meer kan functioneren.

Weet je hier een oplossing voor?
Wel heb ik alles al geprobeerd tegen de spanning... Maar het gebeurd onbewust :(

Vroeger ook wel eens geslaapwandeld,
Nu last van in mijn slaap eten:(

7 jaar geleden
Beheerder

Nachtmerries zijn tekenen van verwerking tijdens stressperiodes.
In die periodes droom je veel intenser.
Maar de oplossing komt niet van dromen, je moet eraan werken.
Natuurlijk helpt het als je dromen leert begrijpen en hun gesluierde taal om kunt zetten naar iets waarmee je werken kunt. Omdat problemen zijn onderdrukt zijn ze schuilgegaan in symptomen en beelden die toch via dromen of stoornissen overdag ons bewustzijn bereiken.

Zo stopt de hamster alles weg en de rat knaagt aan je geweten.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.





Deze discussie is gesloten.