Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Beste vriend

Nic
6 mei 2016

Hallo
Ik hab vandaag een rare droom gehad en ik zou graag de achterliggende boodschap willen weten. Ik droomde dat mijn beste vriend begon te roken. Ik vond dat niet oke en zei dat hij moest stoppen en ik hem daarbij zou helpen. Ineens begon hij te wenen en gaf ik hem een knuffel. Uiteindelijk begon ik hem te helpen en ben ik direct naar de apotheker gegaan om Dingen te kopen (Ik weet niet wat heb ik niet gezien). Ik ben deze dingen gaan afzetten bij hem en ben dan ben ik weg gegaan en loopte ik maar ik ging maar niet vooruit. Wat betekent dit allemaal? Iemand weet?

6 mei 2016
Beheerder

Roken kan een verslaving zijn maar het kan ook een rookgordijn betekenen.
Dus iets verhullen. In nevelen hullen.
Dan de plotselinge huilbui die jouw reddersfantasieƫn of moederinstinkten triggert.
Daarmee krijgt hij precies wat hij wil, een medeverslaafde (codependent).
Met de medicatie, die per definitie een drug is, valt hij zo van de ene in de andere afhankelijkheid.
Je loopt maar komt niet vooruit dus je inspanningen werken niet, je vordert niet.
Roken is vaak een afleidingsmanouvre voor andere problemen of onzekerheden.
De atmosfeer wordt er mee vergiftigd, dus mogelijk ook de relatie.
Waar rook is, is immers vuur.
Het gaat hier om een ander probleem dan roken.

Rook (rauch) is verder een geestelijk symbool.
Zoals het inhaleren van bepaalde waandenkbeelden of "inblazingen".

Rook, vuur en alcohol, worden bij sjamanen vaak gebruikt vanwege de associatie met geesten.
Rook bezit dus "mana".

6 mei 2016

Door te roken creƫert iemand een soort sluier van rook om zich heen. Hiermee probeert men emoties af te schermen. Al je droomt over anderen is dit vaak een spiegel voor jezelf. Je geeft aan dat het te veel wordt en dan is het emmertje zo vol dat hij moet wenen. Dan komen de emoties toch los. Heb je moeite om je emoties te laten zien?

Nic
8 mei 2016

Ja nogal ben niet zo iemand dat zoiets direct toont.