Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Sheherazade 2, welkom!

8 jaar geleden

Leuk Sheherazade, dat je helpt dromen te analyseren. Eigenlijk wilde ik je een PM sturen, maar dat lukt via dit forum niet. Dus vandaar dat ik je een berichtje stuur op het discussieforum.
Wat ik erg jammer vind bij dit forum is dat mensen dromen plaatsen, maar naar uitleg niet meer reageren. Jammer vind ik dat. Hierdoor wordt mijn motivatie om uit te leggen steeds minder.
Ik ben benieuwd of dat het met jouwn analyse beter gaat met reageren.
Groetjes, Esme

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esme

Een van de problemen is, dat er iets niet lukte met de 1e account.
Dus nu staan er twee versies, waarvan een het dus niet wil doen, omdat hij niet geactiveerd kan worden?
Misschien weet jij wie het beheer voert?
Ik wil gewoon Sheherazade heten. er is geen kopie van mij (lachen)

Ik weet het, mensen nemen niet eens de moeite voor een bedankje of reactie en je weet niet of het Überhaupt wel gelezen is.

Heb jou anders wel een PB gestuurd?
Maar ik zie dat als ik de outbox aanklik deze fout..

Serverfout

De website heeft een probleem bij het ophalen van [www.droominfo.nl].
Mogelijk is de website uit de lucht voor onderhoud of verkeerd ingesteld.

Groetjes



3 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade 2.

8 jaar geleden

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen forummoderator, dus op technisch gebied weet ik niets. Maar ik ben er wel achter dat je via je mobiel (als ik het goed heb) je niet kan inschrijven. Maar dat inschrijven alleen via de computer kan. Ik denk dat je je naam niet echt kunt veranderen of je moet je opnieuw aanmelden. Begin je gewoon opnieuw. In het begin moet je dan alleen in de gaten houden, via deze site, wat de reacties zijn. Ik weet ook niet hoe je in contact kan komen met de eigenaar van het forum.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esme

Ik kan die inactieve account niet meer verwijderen.
Had de account via de Pc aangemeld.
Denk dat AOL geblokkeerd is?
Het beheer is nergens te vinden?

8 jaar geleden

Jammer, dat het niet anders kan. Is dus niet anders, net als je niet kan berichten via een PM.
Als ik je nodig heb, post ik je via Sheherazade, welkom! Kunnen anderen ook nog eens meelezen, wat er achter de schermen te discussiëren valt.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esmee

Is goed ik zal erop letten.

Groetjes

8 jaar geleden

Waarom is dat toch, dat mensen niet reageren? Zou het gewoon gemakzucht of zijn de uitleggen te cryptisch ofzo? Ik vind het zo jammer, want ik ben gewoon benieuwd of de analyses raakvlakken heeft met de werkelijkheid. Bovendien ben ik net begonnen met droomuitleggen en wil ik weten wat ik goed of fout doe.

8 jaar geleden
Beheerder

Och Esmee

De meeste forums lopen niet.
Men is liever verslaafd aan zijn smartphone met appen met niemendalletjes. (info-besitas)
Mensen zijn vaak te lui of ongeïnteresseerd om een bedankje te plaatsen of überhaupt een reactie.
Soms denk ik weleens, het advies is gratis, te goedkoop dus, dus voelen ze ook geen behoefte of verplichting te reageren.
Anderen schrikken weer, omdat hun dromen zo onthullend zijn, dat ze zich generen, of bang zijn herkend te worden.
Zoveel redenen.

Het is jammer, maar ik verwacht geen dankbetuigingen of bewieroking.

Het spel van dialoog voeren, zou ieder iets kunnen leren.
Je raakt er gefrustreerd van, als je er energie insteekt en geen respons ziet.
Je weet niet eens, of het wel gelezen wordt.

Berichten staan vaak op meerdere forums.
Dus ze "winkelen" en vissen naar hun smaak en verwachtingspatroon.
Als er dan een zweeftrol een aantrekkelijke, vooral sensationele uitleg aan geeft, zijn ze wel tevreden en laten zich dan (mis-)"leiden" door de meest vergezochte nonsens (en daar ken ik vele voorbeelden van)

Sommigen zoeken gewoon een vorm van bevrediging over hun vermeende "gaven" en "spiritistische ontwikkelingen", die niets met werkelijke spiritualiteit te maken hebben en vermijden het zorgvuldig de realiteit te koppelen aan hun dromen en daarom komen ze ook nooit verder.

Vermijdingsgedrag is een vorm van afweer.
Het is immers veel interessanter een "gave" te zien in een serieus probleem.
Wij leveren die gewenste visie niet, als ik jou zo inschat.

Jammer, maar ik doe dit al jaren en weet dat er toch mensen zijn, die iets hebben aan een reële verklaring.
Als je iemand door de angstbarrière helpt en een handvat geeft, waarmee ze werkelijk iets kunnen, dan ben ik al tevreden. Gelukkig zijn er ook dankbare mensen, die een zucht van verlichting slaken, als hun nachtmerries niet de draken zijn die ze vrezen, maar kunnen worden vertaald.

Soms is het paarlen voor de zwijnen werpen, maar je weet nooit wat een woord met iemand doet.
Het is nooit zinloos een goede uitleg te geven, ook al weet je niet, of het zaad op de rotsen valt, of in vruchtbare aarde.

Groetjes

8 jaar geleden
Beheerder

Beste Esme & Dromencoach,

Het is vast niet altijd leuk als er geen reactie op je bijdrage aan het droomforum komt. Je steekt toch tijd en energie in het formuleren van een antwoord & een bedankje zou leuk zijn.

Dit forum is, zoals Esme zegt, niet anders dan andere websites -zoals bijvoorbeeld Youtube- waar circa. 90% van de bezoekers ook alleen maar kijkt & niet meedoet. Misschien is het ook een teken van deze tijd dat bezoekers vooral bezig zijn met uitdragen van hun eigen levensstijl online, en minder begaan zijn met anderen (Kijk maar eens op een gemiddelde instagram account; bijna alleen maar 'selfies').

Ik persoonlijk ben echter zeer gelukkig met jullie inzichten, en de moeite die jullie nemen om andere dromers te antwoorden. Ik kan jullie - en andere gebruikers die regelmatig iets plaatsen op het forum- hier niet genoeg voor bedanken.

p.s. Zou het misschien een leuk idee zijn om eens per week / 2 weken / maand een door jullie beantwoorde droom in een nieuw te maken rubriek te plaatsen? Een nieuw hoofdstuk op droominfo, iets als "De experts geven advies" o.i.d? Zo worden jullie inzichten beter gebundeld.


met vriendelijke groet,

Marco (webmaster van droominfo)

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Marco

Dank je voor je complimentjes en bruikbare ideeën of voorstellen.
Zeker moeten we goed voor ogen houden, dat lezers, die we niet altijd kennen, toch iets leren met de gedeelde inzichten.

----------------------------------------------------

p.s. Zou het misschien een leuk idee zijn om eens per week / 2 weken / maand een door jullie beantwoorde droom in een nieuw te maken rubriek te plaatsen? Een nieuw hoofdstuk op droominfo, iets als "De experts geven advies" o.i.d? Zo worden jullie inzichten beter gebundeld.

Zeker een goed idee.
Dromen door elkaar husselen is heel lastig en onoverzichtelijk.
Bovendien moeten wij (Esme en ik) ons inleven in een droom en legt de droom ook heel veel privacy bloot.
Het is dus storend als daar andere reacties doorheen lopen.
Rubrieken maken ook het zoeken veel gemakkelijker.

-----------------------------------------------------
Kun je gelijk het probleem met mijn dubbele account even oplossen?
Verander Sheherazade 2 in Sheherazade, of verwijder de niet te activeren eerste account met de .....@AOL.nl
Denk dat AOL geblokkeerd is op deze site?
Of zet het Emailadres van Sheherazade om naar de Gmail account.
Nergens staat wie de beheerder is. dus nu weten we dat.

Privé Berichten sturen schijnt niet te werken op dit forum, Esme en ik krijgen een error.
-----------------------------------------------------

Het is waar, dat mensen vaak niets anders doen dan zichzelf promoten of displayen en geen reactie zoeken of eronder bedolven worden door virtuele kontakten.
Komt ook wel over als een stukje narcisme, of de dwangmatige drang naar aandacht (alone in the crowd).
Sociale media vind ik helemaal niet zo sociaal, ze isoleren mensen onderling, omdat ze teveel met hun kleitabletten bezig zijn in digitaal spijkerschrift, in plaats van wie naast hen staat of zit uit vlees en bloed en non-verbale taal.

-----------------------------------------------------

Voor de dromer mag de droom duidelijk zijn in beelden, voor Esme en mij is het toch memoriseren, voor we iets kunnen beoordelen. Zoveel details ontbreken bij droomuitleg, mensen beseffen absoluut niet, wat een schat aan informatie die details en verdere entourage opleveren, of wat verloren gaat.
Details nuanceren (versus generaliseren) en daarom geven ze ook ontwikkelingen aan.

Een van de grootste gevaren/ problemen is projectie of "hineininterpretieren" en generaliseren.
Zo van, dat is gebeurd en dat droomde ik dus........... dat is concretiseren en dromen zijn voornamelijk symbolisch en daarom poly-interpretabel.
Dromen gebruiken soms dagresten, maar kiezen doelbewust een scene uit de brei aan overige informatie.
Minder bekend is, dat het onbewuste situaties exact kan sturen en je dus in een positie kan manouvreren als confrontatie met wat je vermijden wilt of juist zoekt. Zoals de synchroniciteit.

Groetjes

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esme,

u r welcome! Ik zal vanavond eens kijken naar het probleem met je dubbele account, dan kan ik er de tijd voor nemen. Heb je een emailadres waar ik je op kan bereiken? Ik zou je dan voorbeeldjes kunnen showen hoe een dergelijke rubriek er uit zou komen te zien.

gr Marco

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Marco

PB's versturen werkt niet, dus ik kan je zo geen adres geven dat publiek staat.

8 jaar geleden

Hai Marco,
Hartelijk dank voor je aandacht. Ik ben Esme met als bijnaam Droomcoach. Mijn collega is Sheherazade 2 met als bijnaam Droomvanger. De bijnamen krijg je automatisch bij het aantal reacties/uitleggen die men geeft.
Volgens mij heeft Shehrezade 2 geen dubbele account, maar wil hij zijn nickname veranderen in Shehrezade, zonder de 2. Mijn indruk over hem is dat hij heel erg veel ervaring heeft op het gebied van droom analyseren. Ik ben daarentegen net begonnen en moet nog veel opzoeken. Ik steek er best wel veel tijd in en het inleven in de persoon/droom verbruikt wel energie.
Ik vind het een goed idee om het forum te updaten. Ik kan alleen geen voorstelling maken bij hetgeen wat je beschrijft. Het lijkt me leuk om een voorproefje te krijgen over hoe het eruit komt te zien. Zoals Shehrezade 2 al aangaf is dat de inbox voor PB's via het forum niet werkt.
Groetjes, Esme

8 jaar geleden
Beheerder

Esme
Ik heb hier dus wel twee accounts, waarvan er een niet geactiveerd kon worden.
Daarom kon ik niet opnieuw registreren als gewoon Sheherazade.
Hoop dat Marco het verhelpt.
Groetjes

8 jaar geleden

Sorry Sheherazade, voor het misverstand

8 jaar geleden

Sheherazade, Het zou echt goed zijn als de PB-mogelijkheid zou werken. [carljungdepthpsychology.blogspot.nl], heb ik bekeken maar ik kom er geen stap mee verder komen. Mijn Engels is niet zo goed. Een plaatje liet zien wat op een soort mes leek. Verder heb ik geen idee wat het doel van de blog is.
By the way, de droomvrager over de ballon heeft wel bedankt, maar had verder geen vragen. Was het scrollen en dat was het? Heel apart.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esmee

Het was meer bedoeld als inleiding.
Het voert hier veel te ver om de symboliek van de slang uitgebreid te behandelen.
Zou ook niet meer passen bij de droom.
Je zou eens kunnen proberen Quilles Quispel; De hermetische Gnosis in de loop der eeuwen.
Ben je wel een poosje zoet mee.

8 jaar geleden
Beheerder

Nous*: Een gnostisch symbool van de goddelijke geest en de geest van de volstrekte vrijmacht, die van boven uit de sferen is gekomen en die beneden in de stof gevangen is geraakt;

Prachtig beeld van hoe de geest in de stof is verstrikt en zijn oorsprong vergeten is.

8 jaar geleden

Wat een duur boek zeg. Kost 37,50 bij bol.com. Ik wil het lezen wel weer oppakken. Na het afronden van de 5e episode van Games of Thrones. Nog 20 pagina's. Het is altijd een strijd bij mij met lezen, omdat ik dyslectisch ben. Bovendien ligt mijn nivea op MBO, dus ik moet iets meer energie steken in het wetenschappelijk nivea van wat jij hebt, wat ik zo inschat.

8 jaar geleden

Citaat: Nous*: Een gnostisch symbool van de goddelijke geest en de geest van de volstrekte vrijmacht
Ik kan niets anders vinden over nous. Weet wel dat nous, ons op z'n frans is.

8 jaar geleden
Beheerder

Zoek op nous serpens of serpent.
Er bestaan bibliotheken hoor en soms tweede hands, zoals boekwinkeltjes, of de recycling, waar je voor een habbekrats boeken vindt. Voor een tientje was ik weer 12 boeken rijker.
Nota bene De ontembare vrouw voor 0,75 € in nieuwstaat.

Nous komt uit het grieks.

Maar de symboliek van de slang is in het Nederlands ook heel goed te vinden.

[books.google.nl]

Lees ook eens "Van Anima tot Zeus", een encyclopedie geschreven door Maarten Timmer



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade 2.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Marco

Ik zie dat het gelukt is mijn account te wijzigen.
Met dank.

Helaas werken de PB's nog steeds niet.
Krijg steeds een server error.

Groetjes

8 jaar geleden

Ik word een beetje onzeker Sheherazade, als ik je uitleg zie en dit vergelijk deze met de mijne.

8 jaar geleden
Beheerder

Hoi Esme

Waarom?

8 jaar geleden

Soms is het zo dat er raakvlakken zijn met jouwn uitleg, maar vaak is mijn uitleg net het tegenovergestelde. De manier hoe je de dingen onderbouwd, kan ik niet. Het voelt dan dat ik het niet goed doe. Ik wil geen quatsch verkopen.