Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Lucide dromen

29 juli 2011

Ik heb een tijdje terug een hele mooie droom gehad.
Nu wil ik elke avond die droom opnieuw beleven of een vervolg erop.
Een paar avonden geleden ben ik erin geslaagd om "de proloog" te dromen.

Het probleem is nu dat ik niet durf slapen uit angst om iets anders te dromen.
De droom had mij een soort van veiligheid en stevigheid gegeven waar ik naar op zoek ben.
Ik heb op het internet gezocht of er mensen waren die mijn probleem delen om zo eventuele oplossingen te vinden.
Ik heb jammer genoeg nergens iets soortgelijks gevonden.

In mijn zoektocht heb ik iets gevonden dat mij zou kunnen helpen.
Lucide dromen. Maar voor ik daarmee zou beginnen wil ik de gevaren ervan kennen.
Lucide dromen kan je helpen om te dromen waarover je wil maar je bent je er wel van bewust dat je droomt.
Dat klinkt goed, als wat ik gelezen hebt klopt, maar de droom is waarschijnlijk mooier als ik er me niet van bewust ben dat ik droom. Ook wil ik hem niet volledig kunnen beïnvloeden en ben ik ergens bang voor de gevolgen van het lucide dromen.
Is er een kans dat je het verschil niet meer kent tussen de droom en de realiteit?
Kan het gebeuren dat je je droom zo geweldig vind dat je leeft om te slapen?

Als er iemand is die me zou kunnen helpen zou ik die heel dankbaar zijn,
ik ben namelijk erg moet na al die slapeloze nachten.
Ik verplicht mezelf om wakker te worden uit dromen die een andere richting opgaan..

Vele groeten,
Miss_Phelps

PS. Alvast bedankt :)

2 augustus 2011

Hai Miss_Phelps,

Een mooie droom is altijd leuk, en zeker leuk om die een keer terug te krijgen.
Al is dat wel moeilijk.. Om een droom terug te krijgen moet je goed in evenwicht zijn met de bewuste en onbewuste..
Je kan dat zien als een soort siameense tweeling.. Waar je voor moet zorgen is dat dat op 1 lijn zit..
Bijvoorbeeld, als je rookt. Jij wilt zelf stoppen, maar het lukt niet. Dat komt omdat je onderbewust zijn het daar niet mee eens is.
Dus gaat het je ook niet lukken.

Om een droom te kunnen beinvloeden kost je dat veel energie, overdag in het dagelijkse leven moet je je zelf gaan trainen om met je gedachten en je gevoel 1 te maken, misschien heb je dat al.. Dat kan.
Zo kan je droom beinvloeden, zo kan hem terug spoelen, op pauze zetten of hem zelfs laten stoppen als het naar word.

Lucide dromen...
Als je bang bent om te gaan slapen omdat je dan misschien een andere droom heb dan dat je dat zou willen, ga je ook een andere droom krijgen..
Het kan zijn dat je die mooie droom al een paar terug heb gehad..Maar je kan niet al je dromen herinneren..
1 droom die je op een nacht heb kan je je herinneren, maar niet 3. Een mens heeft veel dromen op 1 nacht.
Ik kan ook mijn dromen onthouden, maar dat is er altijd maar 1 of 2. En ik kan hem dan ook onthouden als ik wakker word, en de hele dag verder ben. Ook niet iedereen kan dat. Ook dat heeft weer te maken met je onderbewuste..
Wees er niet te veel mee bezig met lucide dromen, wanneer je daar met je dagelijkse leven mee bezig bent ga je dat verwerken in je droom, en dan krijg je je droom die je niet wilt hebben.

Wacht het af, je onderbewuste en je bewuste wil waarschijnlijk graag die droom terug... En die zal terug komen..
Misschien niet het zelfde maar wel in de zelfde trend.
Ben er niet mee bezig, laat het even rusten, vergeet niet je droom, maar ben er ook niet constant mee bezig..
Leg het naast je neer, en je zal zien, je heb je droom weer terug, of iets gelijkssoorts..

Greetz, Yoiyoi