Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom

anna21
8 jaar geleden

Hoi!

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat mijn ontzettend vreemde droom van vannacht betekent.
Ik droomde dat ik in het huis was van opa en oma, daar was een hele hoge ladder die ging naar de zolder. Alleen op die zolder mochten we niet komen van oma. Ik was met nog iemand, ik denk een vriendin of iets dergelijks hoewel ik deze in mijn droom niet kon zien.
We wilden uitzoeken wat er was, maar probeerde ons tegen te houden om naar zolder te gaan. Bovendien was ik steeds mijn parfum kwijt.
Uiteindelijk lukte dit toch, daar vonden we een soort map met allemaal brieven en papieren. Hoewel niet expliciet stond beschreven hierop wat er aan de hand was, bleek het duidelijk te zijn dat oma achter alle kwaad zat.
Toen zag ik dat er een bezemstok uit de kast stak, en hoewel oma ons op de hielen zat, kregen we deze kast open.
Hier lag al mijn parfum, ik denk wel 50 flesjes. Het bleek dat het oma was die steeds mijn parfum had gestolen. En er lag één blauw flesje parfum tussen alle gele flesjes, dit was mijn nieuwe parfum die ik als laatste was kwijtgeraakt. Maar nog erger, opa lag er dood bij, onder het stof. Het bleek dus dat oma ook mijn opa had vermoord. En toen was het mysterie in mijn droom opgelost en werd ik wakker.
Hoewel het een beetje klinkt als een nachtmerrie, was het helemaal niet eng, ook niet toen ik zag dat opa dood in de kast lag. Het voelde meer alsof dat alle stukjes bij elkaar bracht en er een mysterie was opgelost.

Omdat ik het zo'n ontzettend vreemde droom vind, hoop ik dat iemand mij iets kan vertellen over de betekenis hiervan.

Ik hoor het graag. :)

Righteous Man
8 jaar geleden

Dat wil zeggen dat er een soort knoop zit tussen de relatie met jou en je oma.
Jou oma heeft iets te verbergen of een soort geheim dat ze niet wil dat jij het weet of dat het uitkomt.
Het kan ook wijzen op een erge gebeurtenis dat heeft plaatsgevonden of zal plaatsvinden.