Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over maden

Yarin
15 jaar geleden

Hallo,
Mijn vriendin heeft een aantal x dezelfde droom gehad.
Ze droomd dan dat ze in een klaslokaal zit en als ze naar haar benen kijt ziet ze dat die helemaal onder de maden zit.Vervolgens rent ze naar de badkamer om ze af te spoelen.
Ze wordt dan ook telkens wakker na dee droom.
Weet iemand wat dit betekend?

15 jaar geleden

Hoi Yarin.

De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen. Dat geldt vaak voor mensen die in het waakbestaan aan een neurose leiden.

Larven die in de droom verschijnen duiden op nieuwe ontwikkelingen. In een zeer enkel geval duidt het op hulpeloosheid. Larven kunnen ons echter ook op de zenuwen werken en ons tot walging brengen. Het kan van belang zijn er op te letten of we kunnen zien over welk soort larven we dromen. Maden kunnen een teken zijn dat iets al lang is afgestorven en dat het tijd wordt ons verleden los te laten.

De badkamer is de plaats waar we in de droom onze ziel zuiveren en ons willen bevrijden van een geestelijke vervuiling.

In de droom hebben onze benen, net als in het waakbestaan, te maken met vooruitgang en achteruitgang. Ze bepalen meestal het standpunt van de dromer ten opzichte van een situatie of aangelegenheid.

Dat is wat de betekenis van die woorden kunnen zijn en misschien ook voor haar, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten

H@ns.

shenny
14 jaar geleden

hoii
ik heb een vraagje
ik heb een rare droom gehad en zou van deze droom echt willen weten wat het betekend.
Er was een wit paard of witte pony, en het arme beest zat helemaal vanuit zijn neus en zijn bek en ogen onder de maaien of maden het kroelde gewoon. Ik keek erna en vond het vreselijk. Daarna liep de pony expres tegen een muur aan omdat die zo een jeuk had en hij kon zichzelf niet helpen.En opeens was het de linkerbuik helft van de pony eruit waardoor je de ingewanden enzo ook zag en het was hol van binnen , en toen ging de pony onder een doushe staan met die helft om zeg maar al die maaien uit de binnekant , (want binnen in zat ook alles vol die beesten) weg te spoelen. Het was vreselijk viesss en toen kwam die eronder uit.. het had niet echt geholpen zeg maar want ze hadden al veel aangericht en toen werd die ingeslapen, en op het einde zag ik alleen nog zijn kop voor me en die keek droefig met de ogen open,maar wel dood. Ik heb een relatie en op dit moment zijn er wat problemen waar ik geen macht over heb en niet weet hoe ik het moet oplossen maar we doen ons best om er voor te zoregen dat alles goed komt, en geloof er ook in dat het goed komt. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft want ik ben er veel mee bezig. Groetjes

14 jaar geleden

Hoi shenny


Paarden hebben altijd een grote betekenis indien ze in de droom verschijnen. Het symboliseert zonder meer onze elementaire levenskracht.

Ik denk dat maaien symbool staan voor energie verlies of je elementaire levenskracht, door de prolemen met je relatie, ik denk dat je je er minder druk om moet maken, als jullie bij elkaar horen zal dat ook gebeuren. Het probleem vreet aan en dat is niet goed voor je zelf, soms gebruiken ze gruwelijke beelden in dromen om iets duidelijk te maken
.
In de buik wordt ons lichamelijke voedsel verteerd, maar in de droom verteerd de buik het geestelijk voedsel dat we dagelijks tot ons nemen.


Kijk maar of je er wat mee kan

Groeten en sterkte H@ns.

Babsy
14 jaar geleden

Hallo,
Ik heb al zoveel keer gedroomd over witte lange larven die of te wel uit mijn handen en vingers komen oftewel uit mijn neus.
Soms kruipen ze gewoon terug onder miijn huid. Met momenten blijf ik wrijven tot ze allemaal verdwenen zijn.
Een andere keer besef ik dat ik weer aan't dromen ben en wordt ik wakker met een akelig gevoel. Het is altijd op een andere plaats, meestal in het verleden.

In andere dromen wordt ik aangevallen en/of lastig gevallen door honden. Ze proberen me te bijten maar dit doet nooit pijn. Ik duw ze gewoon weg maar nooit hard genoeg zodat ze blijven terug komen. Echt heel vervelend maar eigenlijk niet akelig, heel bizar, hoor!
Kan je dit uitleggen? Het zou me plezier doen.

groetjes,
Babsy

Mellissa
14 jaar geleden

Hallo

Ik heb vanacht gedroomd, dat ik met mijn ex de vader van mijn kind (met wie ik veel problemen heb) was. Ik droomde dat ik jeuk aan mijn voeten kreeg en
toen ik naar mijn grote teen keek zag ik dunne bruine slierten toen ik erop drukte kwamen er hele dikke larven uit. Ze konden zelfs springen.

wat betekend dit...

Vriendelijke groet
Mellissa

14 jaar geleden

Hoi.

Honden kunnen ons in de droom angst aanjagen, maar ze kunnen ons ook vertederen, begeleiden en beschermen. Worden we in de droom aangevallen door een hond, dan hebben we in het waakbestaan te maken met een slecht geweten. Bijt de hond ons in de hielen dan zijn we meestal bang om onze potentie te verliezen.

Larven die in de droom verschijnen duiden op nieuwe ontwikkelingen. In een zeer enkel geval duidt het op hulpeloosheid. Larven kunnen ons echter ook op de zenuwen werken en ons tot walging brengen. Het kan van belang zijn er op te letten of we kunnen zien over welk soort larven we dromen. Maden kunnen een teken zijn dat iets al lang is afgestorven en dat het tijd wordt ons verleden los te laten.

Kijk maar of jullie er wat mee kunnen.

Groeten H@ns

mira
13 jaar geleden

Hallo,
Ik heb vannacht mijn kleine jongen van 4 manden gedroomd.
Ik was hem aan het wassen en opeens zag ik dat stuken haar uit de oren kwamen, en daarna zat zijn kleine hoofd onder de maden ze zaten overal tussen de haartjes en het leek dat het hoofd steeds kleiner werd alsof de maden zijn hoofd aan het eten waren.
Weet iemand wat dit enge droom betekend.

Groetjes mira

saske
12 jaar geleden

hey,

heb gedroomd dat ik scheindood was peis ik ( kon mij nie bewegen lag der wel met mijn ogen open op de grond ) , en de maden kropen overal uit mij uit ik zat gewoon onder de maden ( zo witte kleine maden of larven )
wa is da , was kei vies !!!!

groetjes ,

saske

Jef
12 jaar geleden

Beste,

Ik had een walgelijke droom. In mijn ontlasting zaten dikke vette maden. Zo dik als en mandarijn, kleinere en grotere. ongelofelijk walgelijk in vies. Het klinkt walgelijk maar ik probeerde mij er zo snel mogelijk van te ontdoen, het ging echter wel snel.

duidt dit erop dat ik mij in een proces bevind waarbij ik probelem aan het oplossen ben of het verleden los laat of losgelaten heb? Het kan echter ook met een recente geldzaak te maken hebben en een zware juridische strijd.
Walgelijk, eerste maal in mijn leven dat ik zulks droomde

mvg

INANNA
12 jaar geleden

ze zaten op mijn borst kast buik en armen ik sloeg ze van me af ging wel maar e plakte
yag raar idee hoor en toen werd ik wakker.het was donker

Groetjes Inanna

samm
12 jaar geleden

ik was in het bed van een jongen uit mijn klas, gewoon, opeens. en toen voelde ik iets en ik sloeg erop, want ik dacht dat dat een sprinkhaan was. toen ik het licht aandeed, zag ik dat de hoek van het bed helemaal onder het bloed zat, en in de hoek waren allemaal maden, vieze glibberige maden. ik wilde uit het bed maar het luktte niet, en de jongen uit mijn klas zag niet eens dat ik in dat bed lag en liep gewoon weg. toen kwam er een vrouw en die zei:''gezellig he? al die beestjes! we kweken er wel nog meer, hoe meer zielen hoe meer vreugde!' en ze gooide allemaal maden over mij heen en die beten me. toen had er eentje in mijn rug gebeten en opeens was ik in de supermarkt en ik moest crackotjes op mijn rug tegen de beten.

dit is mijn droom, alleen ik heb geen idee wat ik hiermee moet?

Zohra
9 jaar geleden

Beste Hans,

Mijn droom is als volgt althans een flarden van een drom omdat dat alles is wat ik heb onthouden.

Ik voelde me heel naar mijn maag opgezet en keel ook ik kon nie slikken. Ik dacht dat het ging om een ontsteking. Ik liep naar mijn zus en vroeg of ze misschien wilde kijken of ik een ontsteking had. Ze was verbijsterd en stil en moest bijna overgeven. Deze zus staat in het dagelijks leven ver van me vandaan dus vertaalde ik het naar een advies of uitleg wat ik niet had aangenomen.

Daarna liep ik naar mijn moeder maar ook zij schrok en begon over te geven. Ik was geschrokken voelde iets in me mond maar slikte weer terug. Ik heb geen maden of larven gezien. Maar ik zij tegen mijn moeder wat is er zo erg het stinkt ook is het zo erg? Zijn het maden. En toen schrok ik wakker.

Wat betekent dit????

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

obelien
8 jaar geleden

ik droomde dat ik in bed lag en het kriebelde onder de dekens. ik was bang dat er een hond onder de dekens zat (ik ben bang voor honden, dus hou ik er niet van) maar toen ik toch durfde te kijken waren het maden. het was een bed van een moeder van een oude vriend waar ik geen contact meer mee heb.

Chelsea
7 jaar geleden

Ik droom dat ik in een op een bank zat in de shopperhalen ik deed mijn been wijd omdat er worm zaten.

Ik perste het eruit en bij de derde worm kwamen ze vanzelf half eruit. En ik begon ze allemaal zo snel mogelijk eruit te persen.

Halverwege de helft van deze wormen die eruit kwamen. Gingen ze weer in mijn huid en waren weer mee eter puistjes geworden. En ik stond op.

7 jaar geleden
Beheerder

Wormen hebben te maken met verderf.
Het gaat dus om verwerking van iets.
In de alchemie wordt dit vergeleken met ontbinding.
Hier dus de verrottingsfase.
Wormen zijn wit dus op zich niet kwaadaardig.
Maden kunnen heel nuttig zijn bij rot vlees, ze worden net als in de oudheid zelfs weer klinisch ingezet om gangreen te bestrijden want de eten alleen dood materiaal.
Hier loop je dus rond met een probleem dat je kwijt wilt.
Maar de wormen komen zelfs door je huid.
Je kunt zaken niet weg blijven stoppen, het komt er eens uit.
Omdat het naar de regio tussen je benen wijst, kan het een seksuele betekenis hebben.

Nooshi
7 jaar geleden

Ik heb hulp nodig. Ik heb nog nooit zo een rare nachtmerrie gehad. Ik droomde dat ik allemaal witte beestjes om op lichaam en in me haar had en vroeg ik in mijn dromen aan mijn verloofde wat dat kon zijn. Hij antwoordde in mijn dromen met maden. Hij zei dit zijn maden maar hoe komen ze op joi. Ik schrok hierna wakker en walgde van me zelf. Ik had nog nooit gehoord van maden. Ik had geen idee hoe ze eruit zagen tot dat ik het ging googlen.. het was precies hetzelfde als wat ik in me droom gezien had. Hoe kan dit?????????? Hoe kan ik dromen over iets wat ik niet ken en waar ik nooit van heb gehoord. En hoe kan mijn vriend mij in mijn dromen vertellen dat het maden zijn en ik word wakker en ik gebruik dat woord??? Aub help!!! Kan ik maden in me lichaam hebben of in me slaapkamer????

7 jaar geleden
Beheerder

Maden staan in verband met verwerking.
Het zijn witte wormen, die tegenwoordig zelfs weer klinisch worden gebruikt om wonden te schonen.
Maden eten alleen verrot vlees.
Het wijst dus op een bestrijding van het kwaad.

Maden zijn eng. Ze worden door vliegen gelegd. In het Frans heeft men het wel over maggot, dat is de larve van de kaasvlieg. Iemand kan een worm in het hoofd hebben Maggot man (dwaas/ knots/ gaatje in het hoofd, ook wel scabreus, schelm enz.)

Maden hebben wel een analogie met spermatozoën, dus een vorm van bevruchting.
Het heeft in de alchemie een relatie met de verrotting van het lijk.
Dat is schokkend symbolische beeldspraak, maar geeft een proces aan dat vergeleken wordt met de stadia van ontbinding als Psychisch tranformatieproces. Eerst moet iets verrotten en ontbinden voor er een zuivering kan plaatsvinden.

Maden doen ook nog denken aan mee-eters.

Je kunt ergens informatie hebben opgepikt die subliminaal is blijven hangen.
Bovendien weet het onbewuste veel meer dan jij en zijn maden oeroude symbolen.
Maden kunnen nog staan voor allerlei tegenstrijdige gedachten.

Maden kunnen angsten oproepen.

Als rudimentaire witte slang hoeft het niet negatief te zijn.
De vraag is meer waarin ze zullen transformeren.
Waarover voel jij je schuldig of besmet?

7 jaar geleden

Beestjes zijn irritaties. Maden zijn gek op rotting. Maakt jou iets verrot of rottig. Het zeurt, vandaar die maden. Een droom is symbolisch. Je moet het niet te letterlijk nemen. Er is iets wat vreet (geestelijk) aan je, maar wat weet ik niet. Het kunnen ook huidirritaties zijn. Iets lichamelijks





Deze discussie is gesloten.