Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Lucide Nachtmerries

Karel
27 februari 2017

Lucid dream nacht van 27-02-17

5:34 am 30 minuten na het wakker worden, zeer angstig (7/10)

Eerste droom (vaag)

Het zijn de middeleeuwen ik en een groep onbekende mannen zijn in een klein gehucht(hooguit 5 huizen), de nederzetting is bewoond door andere mensen ik kon niet goed uitmaken door wie. De leider van onze groep begint een aziatische man in samurai kleding/uitrusting zonder genade neer te maaien met een zwaard. Wat ik voor me zag was heel grafisch, de man werd steeds verder opgehakt, als een zombie hingen de stukken gereten vlees aan zijn ledematen. Hij was al enige tijd dood en de leider van de groep ging door met het inhakken op het lichaam. Wat ik me daarna kan herinneren is dat het hele dorp onder het bloed zat de muren de huizen de grond niet overal egaal maar verspreid over alle oppervlaktes zover ik kon zien. Wat ik me daarna kan herinneren is dat ik stukken vlees in mijn mond had, als kleine blokjes kipfilet, gepaard met een ijzere smaak van bloed in mijn mond, ik liep door het dorp en ik zag de andere mensen mensenvlees eten, eentje zij tegen mij “laat dit niet liggen het zal je verrijken” als ik eraan terugdenk krijg ik weer rillingen over mijn rug heen. Wat ik me vlak daarna kan herinneren is dat we in een huis zaten, ik denk één van de huizen in het gehucht. Het was 1 kamer van ongeveer 20 vierkante meter groot genoeg voor 10 mensen om comfortabel te leven. Het was ingericht als een oud middeleeuws huis, alle meubels waren van hout, gereedschappen waren simpel uit steen gemaakt, koperen kook cauldrons, rieten mattenkloppers en rieten manden. Dit keer was een vrouw de leider, ik kan me weinig herinneren van wat ik in het huis deed maar ik voelde me
daar niet veilig, ik vreesde dat er iets vreselijks ging gebeuren. De vrouw, ik en een aantal figuren die ik niet goed kon zien waren bezig met huishoudelijke klussen in het huis. Het enige wat ik nog weet is dat ik opeens probeerde te vluchten uit het huis, alles ging plotseling in slow motion de vrouw keek me woest aan dat ik probeerde te vluchten. Terwijl ik naar de voordeur liep sloeg ik de zout van tafel en sloopte ik andere dingen. De figuren die ik niet goed kon zien keken ontevreden en met afschuw naar mij om vanuit de schaduwen. Bij de voordeur gekomen koos ik ervoor om door het raam naar buiten te springen deze was namelijk open. Het was nacht het enige licht kwam van de heldere sterrenhemel ook al heb ik nooit omhoog gekeken en die met mijn eigen ogen gezien. Ik wist dat het licht van de sterren kwam. Ik zweefde omhoog terwijl ik onder me keek of er iemand door het raam kwam. Ik liet mezelf ietsjes hoger rusten op een AC unit die aan de muur hing. Voor een paar ogenblikken hoorde ik boze stemmen vanuit het raam komen. Ik voelde dat er iets heel ergs ging gebeuren en toen werd ik gelukkig wakker omstreeks 4 am. Deze droom voelde zo echt aan, dat is wat me zo bang heeft gemaakt, meestal weet ik dat ik droom en dat wat er gebeurd niet echt is. In deze droom leek het alsof ik wakker was, mijn logische verstand om te redeneren wat er nou echt gebeurde was niet aanwezig. Het was een angstaanjagende ervaring die ik ooit als kind ook wel eens heb meegemaakt. Uiteindelijk werd ik bang wakker en het duurde een hele tijd voor ik een comfortabele positie had gevonden om weer in slaap te vallen. Het raarste/naarste (nu ik klaarwakker ben) is dat ik toen ik wakker werd een keiharde erectie had, het was niet seksueel als ik het zo kan beschrijven het voelde absoluut niet fijn aan. Ik had het super warm, ik was draaierig en het duurde even
voordat ik wist dat ik in de echte wereld was.

Mijn tweede droom (heel duidelijk deze voelde veel korter aan dan de eerste)

Ik weet precies hoe het eruit zag. Ik lag in bed onder een laag dikke dekens. Mijn bed lag op een oprit voor iemands huis. De wijk waar we in zaten was ergens in amerika (de buurt zag er heel “amerikaans” uit, alleenstaande huizen,grote oprijlanen,grote voortuinen, grote wegen) het had gesneeuwd maar het grootste gedeelte was weer ontdooid. In de horizon zag ik zandbergen (geërodeerde rotsen rotswanden die je in de woestijn ziet) de plek waar we zaten gaf me een area 51/nuketown gevoel. Dat het hier gesneeuwd had voelde erg onnatuurlijk aan (zelfs voor in een droom). Er staken regenpijpen uit de grond in de borders die totaal geen functie hadden omdat ze raar in elkaar overliepen. Ik kon vanuit waar ik lag de overkant van de straat goed zien. Plots zag ik 3 soldaten uit het huis aan de overkant komen. Ze droegen noord koreaanse camouflage, ze legde een langwerpige tas neer op de grond. Één van de soldaten hurkte en pakte er een automatisch geweer uit. Op dat moment begon ik me onveilig te voelen. De soldaten hadden mij gezien, degene met het wapen begon het op mij te richten. Ik lag nog steeds in het bed op de oprit en om een of andere reden kon ik niet uit bed. Ik zag de rode laser sight voor mn ogen flitsen. Op dat moment besloot ik mij om te draaien in bed zodat ik ze niet meer hoefde aan te kijken. Vlak nadat ik omgedraaid was gebeurde er niks en viel ik snel weer in slaap. Na wat een paar seconden later aanvoelde werd ik wakker in mijn echte bed in het echte leven. Dat dacht ik althans.. Ik werd wakker in mijn kamer en alles voelde surrealistisch aan, ik hoorde de afzuiger in de badkamer en ik maakte me om een of andere reden zorgen om mijn moeder. Het eerste wat ik deed toen ik “wakker werd” was haar roepen. “Maam?? Is alles goed?” Dit bleef ik zo 3 - 4 keer herhalen. Ik hoorde in de toon van mijn stem dat ik bang was. Toen ik niks terug hoorde ging ik al snel op onderzoek uit. Ik had tot op dat moment niet door dat ik nog steeds aan het dromen was. Ik keek uit mijn kamerdeur alles was pikke donker. Ik zag licht onder de badkamer deur komen maar hoorde verder niks. Ik was te bang om uit mijn kamer te komen dus liep ik heel langzaam achterwaarts terug mijn kamer in, alsof ik bang was dat als ik teveel geluid zou maken een monster dan zou ontwaken. Mijn bureaustoel die normaal bij mijn bureau stond, zat nu op de plek waar mijn andere stoel zit. Ik wist tot op dit moment nog steeds niet dat ik aan het dromen was. Even stond ik stil in mijn kamer en keek ik naar de stoel. “Hoe de fk kan die stoel opeens hier staan”. Ik kon mijn gedachte nog niet afmaken of plots viel de stoel voorwaarts op de grond, alsof een onzichtbare kracht de stoel met brute snelheid deed omvallen. Ik werd hier zo intens bang van dat ik mijn bed in dolphin divede en om hulp begon te schreeuwen, maar er kwam maar een kleine piep uit mijn keel. Dit was het moment dat ik realiseerde dat dit een droom was. Met mijn hoofd onder mijn lakens begon ik om hulp te smeken “ik wordt gek!! HEEEELP” er begonnen handen aan de dekens te trekken. Dit voelde zo echt aan dat ik wakker werd.

Het is nu 6:22 am en ik heb besloten dit op te schrijven omdat deze dromen onrealistisch echt leken. Ik weet zoveel details nog en dat gebeurd normaal gesproken nooit.

Één andere droom die ik of tussendoor of voor mijn eerste droom had was die van karim (een medestudent) die mijn tandpasta tube van de roltrap gooide. Ik werd boos op hem en ik zei “wtf doe je die heb ik nodig die was 4€!” Hij lachte me eerst uit maar toen zag hij in dat het een naaistreek was (achteraf nu ik wakker ben boeit me die tandpasta tube niks). Om het goed te maken haalde hij allemaal haribo snoep uit zijn tas. Blijkbaar had ik al een plastic zakje bij me met een bodempje aan haribo snoep. Hij gaf me flinke hoeveelheden aan diverse snoep soorten zoals banaantjes, drop, kersen enz (en 1 snoep cola flesje want die MOEST ik ook hebben zei hij met overtuiging). Ik zei dat het genoeg was en dat hij aan het overcompenseren was maar hij bleef maar doorgaan. Hij vulde de zak totdat deze bijna uitpuilde. we moesten snel naar de les dus gingen we de roltrap op. We kwamen in een klaslokaal met allemaal huisvrouwen die bezig waren op hun telefoontjes met social media. Om één of andere reden zaten ze allemaal in een hoek van de klas op de grond. Wij besloten (god knows why) om vlak bij hun op de grond te hurken om mijn zak snoep dicht te binden. Ik probeerde een grappige opmerking te maken zo van “haha straks krijg ik nog diabetes van al dit snoep” niemand moest erom lachen. Één van de vrouwen vroeg of het goed was of ze de zak snoep mocht filmen. Ik zei dat het mocht en ze begon de zak met snoep te filmen. Ze hield hetzelfde kader vast en ik vond het filmpje er meteen al slaapwekkend uitzien. Ze vroeg aan mij of het goed was of zij iets bij het filmpje mocht zeggen. Ik was verbaasd waarom ze mij dit vroeg en ik zei “ja natuurlijk gaat uw gang”. De vrouw grinnikte en herhaalde wat ik zei op een haast spottende toon. De enige reden die ik kan verzinnen waarom ze toestemming vroeg of ze erbij mocht praten was om het filmpje universeler te laten. Ik kan me niet herinneren wanneer deze droom plaatsvond maar hij was heel vreemd…

Achteraf gezien zijn deze dromen zo fucking vaag en raar, niks klopt er in die droom. Tijdens de droom leek alles wel te kloppen, alles zag en voelde echt en ik twijfelde geen moment aan de echtheid. Meestal weet ik wel wanneer ik droom en kan ik heel goed bepalen wanneer er iets niet klopt en kan ik dit beïnvloeden.

Ik heb opgezocht wat het kan zijn en “lucid nightmares” kwam er als resultaat uit. Op een forum heb ik gelezen over iemand die een elektrisch zoem geluid hoort tijdens zijn droom:

“Wat ook opmerkelijk was, is een een vreemd, laag, elektronisch klinkend en steeds aanzwellend ‘zoemm-zoemm-zoemm’-geluid in die dromen.”

Dit geluid hoor ik ook maar dan als ik wakker ben vlak na mijn droom. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik tegen de muur aan leunde waar misschien trillingen van buizen of iets dergelijks doordrong. Maar nee ik heb het zelfs 2:40 uur na ik wakker ben geworden van mijn tweede droom nog. Misschien heeft het met slaap tekort te maken?

Ik hoop dat dit eenmalige dromen zijn want ze zijn angstaanjagend echt. Op dit moment ben ik te bang om weer in slaap te vallen (6/10). Ik ben zojuist klaar met het bewerken en aanpassen van dit document ik zou zeggen dat mijn angst rond de 4/10 ligt op dit moment.

Ik heb een “lucid nightmare” één keer eerder gehad deze week, deze duurde niet lang en ik weet niet meer waar die over ging maar toen ik wakker werd was ik doodsbang, en verschool ik me onder de lakens (wat ik ook deed als klein kind als ik bang was s’nachts).

Laten we hopen dat dit eenmalig was en dat ik ooit op een dag kan lachen om deze post wetende dat dit gewoon rare dromen waren.

27 februari 2017
Beheerder

Eerste droom (vaag)

Quote

Het zijn de middeleeuwen ik en een groep onbekende mannen zijn in een klein gehucht(hooguit 5 huizen), de nederzetting is bewoond door andere mensen ik kon niet goed uitmaken door wie. De leider van onze groep begint een aziatische man in samurai kleding/uitrusting zonder genade neer te maaien met een zwaard. Wat ik voor me zag was heel grafisch, de man werd steeds verder opgehakt, als een zombie hingen de stukken gereten vlees aan zijn ledematen. Hij was al enige tijd dood en de leider van de groep ging door met het inhakken op het lichaam. Wat ik me daarna kan herinneren is dat het hele dorp onder het bloed zat de muren de huizen de grond niet overal egaal maar verspreid over alle oppervlaktes zover ik kon zien. Wat ik me daarna kan herinneren is dat ik stukken vlees in mijn mond had, als kleine blokjes kipfilet, gepaard met een ijzeren smaak van bloed in mijn mond, ik liep door het dorp en ik zag de andere mensen mensenvlees eten, eentje zij tegen mij “laat dit niet liggen het zal je verrijken” als ik eraan terugdenk krijg ik weer rillingen over mijn rug heen. Wat ik me vlak daarna kan herinneren is dat we in een huis zaten, ik denk één van de huizen in het gehucht. Het was 1 kamer van ongeveer 20 vierkante meter groot genoeg voor 10 mensen om comfortabel te leven. Het was ingericht als een oud middeleeuws huis, alle meubels waren van hout, gereedschappen waren simpel uit steen gemaakt, koperen kook cauldrons, rieten mattenkloppers en rieten manden. Dit keer was een vrouw de leider, ik kan me weinig herinneren van wat ik in het huis deed maar ik voelde me
daar niet veilig, ik vreesde dat er iets vreselijks ging gebeuren. De vrouw, ik en een aantal figuren die ik niet goed kon zien waren bezig met huishoudelijke klussen in het huis. Het enige wat ik nog weet is dat ik opeens probeerde te vluchten uit het huis, alles ging plotseling in slow motion de vrouw keek me woest aan dat ik probeerde te vluchten. Terwijl ik naar de voordeur liep sloeg ik de zout van tafel en sloopte ik andere dingen. De figuren die ik niet goed kon zien keken ontevreden en met afschuw naar mij om vanuit de schaduwen. Bij de voordeur gekomen koos ik ervoor om door het raam naar buiten te springen deze was namelijk open. Het was nacht het enige licht kwam van de heldere sterrenhemel ook al heb ik nooit omhoog gekeken en die met mijn eigen ogen gezien. Ik wist dat het licht van de sterren kwam. Ik zweefde omhoog terwijl ik onder me keek of er iemand door het raam kwam. Ik liet mezelf ietsjes hoger rusten op een AC unit die aan de muur hing. Voor een paar ogenblikken hoorde ik boze stemmen vanuit het raam komen. Ik voelde dat er iets heel ergs ging gebeuren en toen werd ik gelukkig wakker omstreeks 4 am. Deze droom voelde zo echt aan, dat is wat me zo bang heeft gemaakt, meestal weet ik dat ik droom en dat wat er gebeurd niet echt is. In deze droom leek het alsof ik wakker was, mijn logische verstand om te redeneren wat er nou echt gebeurde was niet aanwezig. Het was een angstaanjagende ervaring die ik ooit als kind ook wel eens heb meegemaakt. Uiteindelijk werd ik bang wakker en het duurde een hele tijd voor ik een comfortabele positie had gevonden om weer in slaap te vallen. Het raarste/naarste (nu ik klaarwakker ben) is dat ik toen ik wakker werd een keiharde erectie had, het was niet seksueel als ik het zo kan beschrijven het voelde absoluut niet fijn aan. Ik had het super warm, ik was draaierig en het duurde even
voordat ik wist dat ik in de echte wereld was.

Het lijkt erop of er een tiran wordt geslacht. Een samoerai was omgeven met mythen, maar het waren natuurlijk vreselijke krijgsheren.
Net zoals de ridders bij ons niet altijd van die brave heren waren, maar schurken die roofden en plunderden, omdat dat immers zo gaat in de strijd.
Maar de kracht van de samoerai gaat hier over in de omgeving. Hij is als een oorlogsgod die geslacht wordt en gevierendeeld.
Zijn bloed en vlees sterkt anderen die het blijkbaar aan strijdlust ontbrak.
Dus is het een stukje schaduw beladen met weerbaarheid. Daarna wil je uit dat slavenbestaan wegvluchten (feodalisme)
Maar de vrouw wil dat niet toelaten. Zij is dus als de boze heks die je klein wil houden en afhankelijk.
Het gaat hier om een strijd tussen het mannelijke en vrouwelijk element. (misschien ook moederfiguur?)\
Zout is een bezwering tegen het kwaad. Wie zout morst roept onheil over zijn omgeving af.
Een erectie kan een zwaard of speer betekenen. Vechten (vooral doden) veroorzaakt vaak seksuele opwinding.

We gaan geen kilometer dromen beantwoorden in een post, dat is niet leesbaar meer en ook niet te memoriseren.
Dat zal dus opgesplitst moeten worden.