Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hele rare droom

Bitterkoekjes32
7 jaar geleden

Hallo,

Ik heb vannacht zo ontzettend daar gedroond. Ik was met mijn man bij 2 dierbare vrienden van ons,het begint leuk,ben met mijn beste vriendin en mijn man met zijn maatje,vriendin zegt dat ze droomde dat ik zwanger zou worden ,we lachen er wat om... en ineens zegt haar man tegen mij,weet je het niet meer?? Ik snap er geen fluit van en kijk hem aan of ik water zie branden.. waarop hij zegt ik weet dat je dit stuk uit je verleden hebt verdrongen maar jij hebt een affaire met mij gehad,en ik krijg 'flashbacks'..mijn vriendin blijft er eng kalm onder en zegt lachend 'nu heb ik antwoord op met wie mijn man mij belazerd heeft' ..kort daarop zijn zij en ik samen onderweg naar mijn huis,zij rijd verder en ik sta plotseling bij de bushalte niet ver van mijn huis vandaan, om 'dood te gaan'. Ik wil instappen en ik zie haar de straat in komen rijden om mij te halen en te voorkomen dat ik de bus instap. Nu zitten mijn vriendin in het echt momenteel in een verdrietige en moeilijke sItaliƫ, en ik heb nogal wat ellende achter de rug afgelopen jaar en een nieuwe start gemaakt,kan dit er wat mee te maken hebben?

7 jaar geleden
Beheerder

De affaire kan iets anders zijn dan vreemd gaan.
Het kind kan een nieuwe mogelijkheid aangeven.
Je staat in de droom letterlijk op straat.
Dood gaan is onbewust worden, je wilt het ontvluchten, niets meer weten enz.
De bus is mogelijk een vlucht uit een benarde situatie.
Maar je vriendin weerhoudt je kennelijk, ondanks.......
Ben je gescheiden?

Bitterkoekjes32
7 jaar geleden

Deze vriendin is mijn steun en toeverlaat geweest afgelopen jaar,ik ben bij mijn vorige werkgever bedreigd,gechanteerd en alles werd mij afgepakt..daardoor moeten stoppen met een opleiding wat veel voor mij betekende,ik ben toen door een burnout heen gegaan, nu werk ik voor een andere werkgever en volg de opleiding weer,ik word door oud collega's vaak nog emotioneel naar de benarde situaties daar bij mijn oude werkgever toegetrokken ,mijn vriendin bemerkt dan dat ik er last van hebt en 'fluit'mij als het ware terug.ik ben getrouwd..

7 jaar geleden
Beheerder

Tja, dan zou ik nog kunnen opperen dat je gevoelens lijken als die van een bedrogen echtgenoot.
Je voelt je dan gen**id (Ahum), maar dat door je ex werkgever.

Toch is er vernieuwing en dat geef je ook aan.
Dus wie weet, heeft die vriend ook een invloed gehad, maar hij brengt het wel grof. (of schertsend)
De vraag is dan, hoe hij is als eigenschap?