Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerrie Zelfmoord

7 jaar geleden

Ik heb vannacht een hele nare droom gehad. Namelijk dat ik bij een treinstation was bij mij in de buurt en dat station stond heel ver van de grond af in de lucht. En er waren 2 mensen daarboven. Beneden was een grasveld waar ik stond met honderden andere mensen. Uiteindelijk sprong een man van het station af en in mijn droom kwamen al zijn lichaamsdelen en organen op mij, en er lag heel veel bloed op de grond. Ik heb al opgezocht wat het betekent als er iemand zelfmoord pleegt in je droom maar deze man in mijn droom was niet iemand die ik kende. Weet een van jullie wat dit betekent.


Frank

7 jaar geleden

Het treinstation is een adempauze. Hij staat op een hoger level. De twee kijken op je neer. Het grasveld is een veilige plek. Het lijkt wel op een concert met zoveel mensen op een grasveld. De hoger gelegen station, het podium. Je bent toeschouwer van een freakshow. Als je de man kent, spiegel je met de ander. Er is een eigenschap of uiterlijk wat je van hem niet accepteert. Of wat in jou niet gewenst is. Daar wil je vanaf. Vermoorden of zelfmoord is een soort van afkomen van zaken die je niet bevalt. Heel rigoureus.

7 jaar geleden
Beheerder

Het station is te hoog gegrepen.
Een soort luchtkasteel.
Het heeft ook met energie te maken.
Een trein is een energetisch symbool.
Maar de benen pilaren kunnen het geheel niet dragen.
Dit zouden eigenschappen of ambities van jezelf kunnen zijn.
Ze vallen of springen omlaag en komen daarmee weer op de begane grond.
Dat ze in delen vallen is niet zo vreemd het is het thema van de fragmentatie.
Na zo'n versplintering moet een andere ordening ontstaan van het ego.
Het is niet de bedoeling dit buiten jezelf te plaatsen want dan mis je de clou.
De geestelijke trein is vergelijkbaar met het vliegtuig.
Maar het leven speelt zich af op de begane grond en niet in verheven dromen.
Hoogmoed en de val?