Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Schreeuw en bevroren koe

29 juli 2016

Hey,

Ik ben de laatste tijd druk in mn hoofd en krijg af en toe een nachtmerrie.
Vannacht ook. Het is niet echt een duidelijk verhaal wat er voor af gaat.
Vaak loop ik alleen ergens in een donkere kamer en dan ineens hoor ik heel hard geschreeuw en zie ik niks meer en ik moet echt moeite doen om wakker te worden hieruit. Het lijkt wel alsof ik een soort opgesloten zit. Ik werd vannacht wakker en kon de eerste secondes niet bewegen. (dat is slaapverlamming dat weet ik) Maar de droom vond ik wel apart en ik heb het meestal in combinatie met mijn oude nachtmerrie dat mensen me gingen ontvoeren maar dat stukje zit er niet meer bij omdat ik erachter ben gekomen dat de personen me niet wilde ontvoeren.

Toen daarna droomde ik raar.
Ik liep met mijn moeder langs een weiland met een sloot er tussen. Aan de overkant stond een koe en het was erg koud ver onder nul. De koe was bevroren en er zaten ijsbloemen op haar huid. Hij bewoog nog wel maar had het duidelijk koud.
Mijn moeder was boos en wilde boos worden op de boer maar ik zei dat ze het maar moest laten gaan.
Ze ging er alsnog heen en ik liep alleen weg. Ik hoorde ze ruzie maken.
Ik ging naar huis en later was ik op school waar ik geslaagd was en van school mocht.
Ik fietste terug naar huis via een bospad met een open veld tussen de bossen waar ik een foto van maakte van het landschap omdat mijn moeder dat altijd zo'n mooi plekje vond (in het echt fotografeer ik ook)
Helaas stonden er mensen en de weg waardoor ik geen mooie foto kon maken en ik door moest fietsen.
Ik zag ook een getal staan 2790... Ik heb de symbolen apart uitgezocht net maar ik zie niet echt een verband.

Er was ook een grote waterkraan bij onze buren in de tuin hij ging open met die bepaalde code 2790.

Het was een rare droom.

29 juli 2016

Als je een koe ziet in je droom, staat ze symbool voor blindelings vertrouwen in autoriteit. Het vertegenwoordigt je passieve en dienstbare karakter. Een andere uitleg is dat de koe moederlijke instincten vertegenwoordigt of het verlangen om verzorgd te worden. In sommige culturen vertegenwoordigt de koe heilige begrippen als vruchtbaarheid, voeding en moederschap. Maar deze koe is bevroren en bevriest alle eigenschappen die zo belangrijk zijn. Een getal kan van alles betekenen. Dit is als een pincode, een sleutel om een deur te openen.

29 juli 2016
Beheerder

De koe is vooral een melkkoe.
Verder een bij uitstek geschikt moedersymbool.
De koe is het moederlijke element in jezelf (anima)
De koe is een van de beroemde Zen parabels (het zoeken naar, of vangen van, de os)

Maar die moeder staat wel in de kou.

Van 2790 maak je 99 dan 18 en weer 9.
9 is een dubieus getal.

Een waterkraan heeft wel een verband met de innerlijke bron.
Waar de koe voorkwam was het ijskoud en het water wellicht al bevroren het leven verstard en dor, het vloeit niet. Maar uit de kraan komt wel water.

29 juli 2016

De schreeuw vond ik ook belangrijk?
Wat kan dit zijn

29 juli 2016
Beheerder

Edvard Munch uit 1893
Voor $ 120.000.000 mag je wel een keertje schreeuwen toch?
Wat een kladwerkje al niet op kan leveren.

Grapje hoor

Wat schreeuwt er in jou om aandacht?



1 keer bewerkt. De laatste keer was 29 juli 2016 door Sheherazade.

ce
29 juli 2016

mn emoties uiten daarom droom ik ook vaak over onweer

30 juli 2016
Beheerder

Onweer is stress, spanningen ontladen.
Ook wel woede.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 30 juli 2016 door Sheherazade.