Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ratten

RJRJ
29 juni 2016

Vannacht had ik een rare droom waarbij eerst een soort wedstrijd/speurtocht werd gehouden wat erg leuk was en ik volgens mij won. Vervolgens kwam ik (misschien met een meisje van de speurtocht) bij haar thuis, waar haar vader en moeder ook waren en zij hadden tientallen ratten in huis loslopen. Ik had last van de ratten en vond ze eng ze wouden in elk hoekje en gaatje en alle zakken van mij gaan. Ik vond dat niet prettig maar de ouders van het meisje zeiden dat dit normaal was en ze namen het op voor de ratten.De vader was ook erg dominant en in mijn droom had hij meerdere vrouwen. Toen heb ik mijn vader gebeld hij heeft mij daar weggehaald en toen kwam ik thuis had ik 2 tamme ratten in een kooitje zitten die ik wel lief vond ( heb ik in het echt niet.) Voor mijn gevoel was de droom hier afgelopen maar ik werd wakker met een heel naar gevoel. Weet iemand wat dit kan betekenen?

29 juni 2016

Als ratten een afgesloten paadje zien waar voedsel ligt, gaan ze er op af. Het huis is je lichaam en ziel, net als een tempel. Als je een rat ziet in je droom dan wijst dit knaagdier op gevoelens van twijfel, afgunst, onwaardigheid, schuld en hebzucht. Je houdt iets voor jezelf dat binnenin vreselijk aan je knaagt. Erg hongerige ratten knagen door alles heen. Een martelmethode in de middeleeuwen was een rat in een emmer gevangen op je buik of hoofd. Een horrormethode.

De man van een harem zoekt de specialiteit van de vrouw. Dat een man een harem nodig heeft betekent dat hij heel veelzijdig en ook zeer intelligent is. Laten we zeggen voor elke hobby een vrouw. Het heeft niet altijd te maken met seks als een haremman meerdere vrouwen heeft. Ratten zijn ook intelligent en veelzijdig.

29 juni 2016
Beheerder

Een rattennest is een huis vol kwaad of kwaadsprekers.
De man is een profiteur en misbruikt vrouwen voor eigen genot.
Soort Blauwbaard.
Een rat is intelligent en zeer nieuwsgierig, maar bracht ook de pest mee in de middeleeuwen.
Reden waarom hij met het kwaad werd geassocieerd.
Ratten kunnen zeker knagende problemen betekenen.
Verder is de rat een overlever en amfibie.
Bewoner van het onbewuste.

In China is de rat een gelukssymbool want waar veel ratten huizen is immers ook veel eten.
Dan hebben de Hindoes nog hun rattengod en een van de goden berijdt een rat (lagere zelf)
We kennen nog een westerse variant; Apollo Smintheus die epidemiƫn veroorzaakte.

RJRJ
30 juni 2016

Bedankt voor je reactie!
Het was een hele rare droom en het blijft ook maar in mijn hoofd zitten?
Ondanks je uitleg vind ik het nogsteeds vaag... hoe kan ik dit nu het beste opvatten? kom er even niet uit zelf haha..

Ik wacht op reactie :)

RJRJ
30 juni 2016

Dankjewel voor het reageren! Er zijn inderdaad wel oude onopgeloste zaken waar ik mee zit wat zou kunnen knagen.