Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over oorlog, ontvoering, (massa)moord enz.

AWielst
9 jaar geleden

Hallo, HELP!

Ik heb een vraag. Ik slaap al een dikke week niet omdat ik steeds heel naar droom. De eerste dagen ging ik nog wel naar bed, maar daar zie ik nu ook al tegenop. Het volgende droom ik:

Het gaat steeds over oorlog, moord, verkrachting. De ene droom is het de IS wat mij ontvoerd en verkracht. hoe bang ik ook ben, ik houd me wel heel stoer, en probeer strategisch weg te komen. (wat niet lukt) Een andere droom ben ik op de vlucht voor schietende mensen.

Afgelopen nacht droomde ik dat ik met mijn gezin (M, I, Y en S) in een indoor pretpark was. (ik weet zelfs dat ik met S in een soort "enterprise" zat. De rit gaat niet helemaal lekker en er breekt brand uit. Ik weet met I en S te ontsnappen via een achterdeur naar buiten en ga weer naar binnen om M en Y te zoeken. Ik zie ze lopen en ik roep ze. Y zit bij M op de nek met haar handjes achterop haar hoofd. (y is een meisje van 4) M reageert met de woorden; "komt goed schat, ga maar." Op het moment dat ik weer weg wil lopen zie ik dat achter hun een Koreaanse man loopt met een automatisch geweer op M en Y gericht. (En dat is een beeld die ik niet weg krijg, Y met dr handjes achter op de hoofd :-( ) Ik loop weer rustig naar buiten en daar zie ik hele groepen mensen (Koreaanse, leden IS ) met automatische geweren schietend rondrennen. Ik pak I en S en vlucht weg. Wij weten steeds te ontkomen terwijl iedereen om ons heen dood wordt geschoten. kogels vliegen om ons heen. Het volgende moment zit ik in de bosjes verstopt voor een koreaanse man die me zoekt. vlak bij mij wordt hij geroepen / afgeleid en gaat weer weg.

Toen werd ik wakker. Het is heel apart, Korea was heel duidelijk, of ik het nu heb gehoord in een droom of ergens gezien? ik weet het niet... maar zeker weet ik het wel. Hoe ik (mn droom) erbij komt???

Dit vind ik de ergste in de rij oorlog, moord, ontvoering enz dromen, vooral omdat het beeld van 4 jarige Y met de handjes achterop haar hoofd met een geweer op haar gericht niet leuk was.

Ik ben zo moe, maar slaap haast niet, momenten dat ik slaap krijg ik dit.

Wat ik er bij wil vermelden, is dat ik normaliter lucide dromen heb. Ik kan mezelf wakker maken uit nare dromen en dromen beïnvloeden, een droom sochtends op "pauze" zetten, en savonds weer op "play" drukken.

Echter, lukt het nu niet.... Ze blijven komen en worden steeds heftiger. Wie kan mij helpen en/of uitleggen wat ik nu moet doen en wat betekent dit allemaal??

Alvast bedankt.

gr Agnes.