Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vriendin Nachtmerrie Zombies

Mi
9 jaar geleden

Hoi,

Mijn vriendin heeft de laatste tijd hele enge dromen, vooral over zombies. Ze zijn heel eng en echt.Ik blijf liever anoniem, dus ik noem haar Valerie :-)

1 van die dromen was bijvoorbeeld dat ze met een vriendin aan het winkelen was in een soort winkelcentrum. Maar dan komen er zombies op hun af. Ze rennen weg en komen bij een trap uit. Ze besloten dat er 1 naar boven zou gaan en 1 naar beneden, dan zou in ieder geval 1 van hun het overleven. De vriendin rende naar boven en Valerie naar beneden. De vriendin werd alleen weggesleurd in een gat en ging dood. Valerie bleef rennen en ze voelde de armen en het gehijg in haar nek en rug.

Een andere droom is dat er zombies aankwamen. Ze was met iemand (ze heeft me niet verteld wie) en die zei dat ze haar zou beschermen. Toen rende ze naar haar schuur en sloot zichzelf op. Toen werd er hard aan de deur getrokken. Ze voelde de deur uit haar handen wegtrekken, en er stonden zombies in de deuropening, waaronder haar broer, een vriendin en de 'iemand' die haar zou beschermen. Ze pakte een kapmes en sneed ze in stukken en rende naar buiten. Ze klom de schutting op, en voelde weer alle armen die haar probeerden te pakken. Ze kon kiezen welke kant ze opging, links of rechts. Maar ze zag iemand verdwijnen rechts, dus ging ze naar links. En toen hoorde ze een stem: Je had naar rechts moeten gaan. Vervolgens werd ze door zombies meegenomen naar een soort zombiekoning. Terwijl al zijn soldaten hongerig naar haar keken, behandelde de koning haar als een schoothondje. Ze rende weg zodra het kon. De soldaten renden haar achterna en ze voelde de armen naar haar grijpen. En toen werd ze volgens mij wakker. Gillend.

Ze vertelde me dat er altijd wel 1 dierbare doodgaat in haar droom. Ik was ook een keer meegesleurd door zombies toen ze dacht dat ze eindelijk niet alleen was.En het voelt elke keer levensecht.

Ik hou van haar en ik wil haar helpen, maar internet geeft vage betekenissen. Ik hoop dat als ze bewust wordt van haar dromen ze misschien minder worden, want ze heeft ze elke nacht. En ze krijgt sowieso een dromenvanger voor Valentijn :-)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dat jullie haar kunnen helpen.

xxx Mi

Mii
9 jaar geleden

Ze heeft weer zon droom gehad. Ook weer met zombies, maar deze keer met grotten en gammele liften. Haar droom beleeft ze telkens opnieuw, maar op een andere manier (ze heeft een aparte manier van dromen). Ik ging 3 keer dood in haar droom...

Mii
9 jaar geleden

Wil serieus niemand helpen?? Ben ik de enige die hierop reageert maar er zijn wel 29 reacties op een andere droom die er later op is gezet?? Serieus??

Wimp
9 jaar geleden

Ik heb even op google gezocht en volgens mij zit je vriendin innerlijk goed in de knoop met zichzelf en is het alsof ze bang is dat haar dierbaren haar omwille van haar gedrag de rug toe gaan keren. Het zou ook kunnen dat ze zelf in een transitieperiode verkeert maar in ieder geval is zij zelf de bron van deze dromen, ze moet naar haar binnenste luisteren en daaruit haar conclusies trekken.

Ik hoor graag het vervolg. De dromenvanger moet blijkbaar nog wakker worden ?

Mvg
Wim

Ps ik ben geen expert, enkel geïnteresseerd in dromen.

Mii
9 jaar geleden

Bedankt Wim, u/je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ze is de laatste tijd nogal onzeker. Bedankt voor de uitleg, nu heb ik een betere visie van haar en haar denken en weet ik wel beter hoe ik haar kan helpen. U weet het misschien niet, maar de uw uitleg is voor mij belangrijker dan u denkt.

De dromenvanger is helaas nog steeds aan het slapen :-)

Groetjes Milou