Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Geest gezien

Shanna
8 jaar geleden

Een paar maanden geleden zag ik in een tijdschrift een meisje van een jaar of zeven, acht in een rood jurkje, op de achtergrond zo'n standaard parkbankje en bosjes. Ik weet nog dat ik dacht: "Daar moet ze niet alleen zijn...", men hoort immers geregeld over pedofielen en ander gespuis. Later op dezelfde avond zei mijn vriend dat hij een "verschijning" van een klein meisje achter mij zag. Ik heb wel een zoontje, maar geen dochter, dus dit verwonderde mij zeer. Maar toen hij zei dat het meisje wat hij had gezien (en die er toen al niet meer was, al is ze nog een paar maal verschenen) blond haar had en een rood jurkje aan had, kwam zijn beschrijving mij bekend voor. Toen ik mijn vriend de foto in het tijdschrift liet zien, zij hij: "Ja, dat ís ze!"
En nu vraag ik me af: Dit meisje lag op dat moment gewoon bij haar ouders thuis net op bed, het was toen ongeveer half acht in de avond. Hoe kan ze dan in míjn flat worden gezien??? Ik en mijn vriend zijn geen bekenden en/of familie van haar, en ook woont ze niet bepaald in de buurt (minstens zo'n 100 km afstand).
Ik wil ook het volgende nog vertellen:
Mijn partner had altijd een goede band met zijn vader. Deze was nog niet zo heel oud toen hij ziek werd. Deze bleek longkanker te hebben, en het ging niet goed met hem. Ongeveer een maand voor zijn overlijden zag mijn partner in een droom dat hij tijdens zijn werk in de bouw de "mededeling" kreeg dat zijn vader was overleden. En: precies zó is het ook gegaan.

Bertha
8 jaar geleden

Hallo!

Ik, Bertha, zit diep in de puree! Ik wilde net gaan slapen, toen ik ineens voetstappen in m'n kamer hoorde. Ik werd bang, maar dacht dat het gewoon m'n kat was. Ik knipte het licht aan... Ik zag niks, geen kat. Ik werd banger, maar ging toch weer slapen. Ik sliep half, tot ik iets hoorde rollen. Ik knipte opnieuw het licht aan en zag een potlood rollen uit het niets. Dat was ook heel eng. Ik ging weer slapen. Ik werd wakker van een deur die open ging, keek m'n kamer in en zag een soort wit gedaante staan. Het liep naar me toe. Ik schreeuwde zo hard als ik kon, het bleef maar lopen. Toen m'n broertje binnenkwam deed hij het licht aan en was het in een keer weg. ik mocht bij m'n ouders op m'n kamer slapen, en sindsdien hebben ik niet meer last ervan.

Groetjes Bertha

8 jaar geleden
Beheerder

Het grote probleem is altijd anticiperende angst.
Want omdat het iets onbekends is, gelooft men direct in spoken.
Maar waarom geen onderzoekende geest en gewoon kijken wat het is, of in gedachten vragen, "wat wil je?"
Hier gaat het onder andere om een potlood, dat toch op tekenen of schrijven kan wijzen.
Niets engs aan.
Wie of wat de gedaante was, weten we niet, maar het is meestal een beeld of gedachte van iets dat nog in het onbewuste sluimert.
Dus probeer het eens uit te tekenen?
Hier schrijf je al iets op, dat helpt ook.
Als je een open mind houdt, komt er vanzelf wel een verdere evaluatie.
De kat is een beeld van een nachtdier en wordt vaak in verband gebracht met iets geheimzinnigs.
Maar een kat hoor je nooit lopen, dus dat is al een onmogelijke associatie.

Het beeld van b.v. een ouder in pyama of nachthemd, kan bij kinderen als spook worden aangezien en later subliminaal bovenkomen.

reinout
8 jaar geleden

Dat had ik laatst bij de Haag centraal ik zag een vrouw rond de 50 de hele tijd rondlopen op het platform 45 46 en was toen weg. Later bleek dat er in 2007 een vrouw van 54 daar onder een bus kwam toen ze wilde oversteken. Ze overleed die avond in het ziekenhuis.

Anoniem
7 jaar geleden

Ik had het ook in me kamer waar door ik niet meer kon slapen het begon zo : ik lag in bed en lag te slapen ik schrok me wakker omdat iets naar me keek toen zag ik het een gezicht wat naar me keek ik kon alleen niet zien of het een vrouw of een man was maar ik zag wel dat het een menselijke vorm had .... Ik heb ook vaak dat mijn televisie opeens aan gaat maar die is niet eens oud maar een jaartje .. ik weet niet waar door het komt en ik moet er steeds aan denken

7 jaar geleden
Beheerder

Moeilijk iets over te zeggen.
Je kunt in gedachten wel proberen vragen te stellen en een open mind te houden.
Verschijningen kunnen immers ook inbeeldingen, hallucinaties of eigen psychische beelden en angsten zijn.

Storingen met een tv komen vaak voor vanwege de gevoelige afstandbediening.
Zet het ding gewoon uit door de stekker eruit te trekken.

7 jaar geleden
Beheerder

Wat Reinout betreft. Rond centraal gebeuren veel onaangename dingen.
Dus zo'n verklaring is nogal speculatief.

Wie zegt immers of de "verschijning" aan een vermoord iemand toebehoorde?
Misschien was ze gewoon haar tasje kwijt of wist de weg niet.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

Jan87632
7 jaar geleden

inderdaad het zit gewoon allemaal in je hoofd ik weet dit omdat ik wetenschapper ben vertrouw me maar erbestaan geen geeste,demonen etc.

7 jaar geleden
Beheerder

"Want er is meer tussen hemel en aarde vriend Horatius, dan waarvan uw wijsheid droomt".

Shakespeare: "There are more things in heaven and earth, Horatius, Than are dreamt of in your philosophy" (Hamlet 1.5.166).



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.





Deze discussie is gesloten.