Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Spookcamera

Nieky
9 jaar geleden

Hallo ik ben Nieky,

Laatst droomde ik dat ik in mijn oude school rondliep, terwijl het niet op mijn school leek, eerder op een oude villa. Ik zou er met mijn ouders en broer gaan overnachten en we kregen één verdieping toegewezen. Verder was het van binnen onderhand een doolhof. Ieder kreeg een aparte kamer op de verdieping. Bij één kamer op die verdieping werd al aangegeven dat we er niet mochten komen. De kamer voelde onguur en eng aan als je er dichtbij stond en zat dicht. Ik was blij dat ik op een andere kamer sliep schuin tegenover (meeste dichtbij dat wel). Ik droomde dat ik droomde dat ik in de huiskamer van mijn oude huis was. Eén of meerdere geesten praatten tegen mij en dit vond ik niet fijn. Ik zag vanaf een afstand dat iemand in het donker gekleed uit het raam van de villa sprong, zo naar beneden, meerdere keren herhalend, dit vond ik erg eng. Ik droomde dat ik de volgende ochtend wakker werd uit die droom. Mijn broer vertelde dat hij een camera had gevonden en stelde mij in mijn droom voor om die buiten de villa uit te testen. Ik vond het een goed plan. In de badkamer vertelde ik het tegen mijn ouders die aan het tandenpoetsen waren en bekvechten tegelijkertijd. Ze leken me niet te horen of te zien terwijl ik naast ze stond. Onzichtbaar, maar ik had het niet door en ging gewoon mee naar buiten. Vanaf een afstandje keken we naar de villa, mijn broer maakte foto's van de voorkant. Elke keer als hij een foto maakte, kwam er een vrouwelijk persoon in het zwart gekleed uit het raampje en sprong naar beneden en viel te pletter. Echt doodeng. Ik zei tegen mijn broer, dat kan toch niet, doe het nog eens. Elke keer kwam dezelfde vrouwelijke persoon weer, sprong weer naar beneden en lande telkens ietsje verder en dichterbij naar waar we stonden (al was dit meters ver). Op een gegeven moment viel de persoon twee meter van ons af. Opeens schrok ik me te pletter, omdat ik besefte dat ík de vrouwelijke persoon in mijn droom was, omdat ze dezelfde kleding als mij aan had en mijn ouders mij niet gezien en gehoord hadden in de douche. In een vlaag van verstandsverbijstering kwam de droom in mijn droom bij me naar boven. Mijn broer leefde nog wel en ik vroeg me af hoe hij mij kon zien. Ik ging terug naar het huis, wilde het mijn ouders vertellen. Mijn broer weigerde en negeerde mij, waardoor ik alleen stond. Dat vond ik echt heel eng, later werd ik wakker. Ik realiseerde mij dat mijn woonkamer waarschijnlijk de kamer op de afdleing weerspiegelde waar we niet mochten komen.

Het gedeelte van de fotocamera schokt me nog het meeste (het feit dat ik doodging keer op keer en verplicht werd naar beneden te springen vanuit het raampje door de druk op de knop) en ik vraag me af of iemand een betekenis weet?

Groet Nieky