Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

speciale gave?

taffy
12 jaar geleden

Hallo,
ik vraag me af of iemand mij hier kan helpen, ik zit namelijk met iets.

ik heb een heel sterk vermoeden dat ik een speciale gaven heb, en dingen voel die andere niet voelen,
overleden personenen, of mensen die nooit in mijn leven hebben bestaan.
een vriendinnetje van mij zei laatst tegen me dat ze voelt dat ik een speciaal meisje ben (ze heeft zelf ook een speciale gaven, ze voelt zonder met iemand te praten of er iets is of gevoelens). ook heb ik bijvoorbeeld een hele speciale droom van mijn overleden opa gehad en heb ik het gevoel dat hij bij me is, heel sterk.

is dit inbeelding omdat ik het heel graag wil, of heb ik een gave? en zo ja, hoe kan ik het beter ontwikkelen.
dankje wel

dolluf
12 jaar geleden

Bestelief taffy.. ik zal je zeggen dat by my vrijwel hetzelfde overkomen/gebeurt is en nog steeds beleef!maar na een negatieve spiraal van weken/maanden,ziet het er nu steeds weer zonniger uit eigenlijk?!en het is winter haha..!al vanaf mn jeugd heb ik moeten accepteren dat ik stotterde(oftewel een spraakgebrek heb/had)waarbij ik 3maal logopedie gevolgd heb,ma de wijze lessen moest ik leren en heb ik ook kwa spraak moeten opbouwen door te DURVEN praten!!met een spreekbeurt werd er meteen gelachen,ma k lachtte als laatste als ik achteraf mn cijfer hoorde en hoelang ik mn spreekbeurt had gehouden:D de langste natuurlijk:P
het leven laat merken dat het van je houd,en je niet kan missen,in welke manier dan ook ;D..!maar elke keuze is de jouwe,en zowel foute als goede stappen zetten gaat dan vast niet helemaal lekker,ma onthoud dat je gevoel je wel vertrouwen geeft.. liefs ralf vrieze(zuidfriesland lemmer)

Riley
12 jaar geleden

ik heb volgensmij een gaven ik kan in de toekomst kijken namelijks heb ik mijn rapport eerst gegokt en alles klopte... we moesten namen grabbelen en ik wist van te voren al wie ik trok en het was echt is dit een gaven?........

gaatjeniksaan
11 jaar geleden

ik heb ook een soort speciale gave ik kan soms dingen voorzien dat klinkt raar maar het is zo
z'n gave kun je gebbruike om levens te redden

Zegiklievernieet
11 jaar geleden

Hallo , ik ben een meisje van 13 en mijn mama zeg dat ik een gave heb omdat mijn mama en mijn meme en de mama van mij meme ook gave's geeft ..
of ik er moet van geloven weet ik niet ..
maar het enigste dat ik wel weet dat ik op me 11ste heb gedroomt dat mijn ouders uit elkaar gingen na 2 weken is het uit gekomen ..
ik had in 2007 eens gedroomt dat er iets zal afbranden en na 1 week zat ik in de studie en kwam mij moeder mij ophalen met het nieuws dat het huis van ons gebuur in het brand stond ..
in 2012 nog niet zo lang geleden had ik zomaar uit eens een gevoel gehad dat er iets ging gebeuren na 2 weken geef mijn nonkel een accident gehad ..

dit is zeker en vast geen leugens maar ik vraag mij nu echt wel af of het een gave kan zijn ik weet het niet echt zo goed .. :s

joco
11 jaar geleden

dat is geen gave ik weet het het is gestoort

11 jaar geleden

@ Joco..
Als je dit gestoord vind, alsjeblieft rot dan ff op zeg..
Tuurlijk iedereen mag zijn eigen dingen hier plaatsen maar als dit je niet boeit en je dit gestoord vind ga wat beters doen dan..
Jij houdt je met een gestoord onderwerp bezig kun je nagaan hoe gestoord jij in je kop bent..!

Marjanaa_6@live.nl
11 jaar geleden

Hallo allemaal,

ik wil jullie iets vragen? Hoe staan jullie in het leven? Zijn jullie gelukkig? Of heel vaak depressief?
Ik snap dat het leuk is om gave te hebben, maar de vraag is is dat een gave of is dat iemand in je die je leven beïnvloed?
Ik ken mensen die ook gaves hebben, maar met hun is het fout afgelopen. Zelfmoord, zelfmedelijden, onzekerheid, angst etc.

Ik hoor jullie reacties graag.

Kiara
11 jaar geleden

Lieve Taffy,
Ik denk dat het allebei zou kunnen. Waarschijnlijk heeft iedereen wel iets speciaals, alleen valt het bij de een heel erg op en bij de ander nauwelijks.
Ik loop 12 jaar op deze aardbol rond en ik droom heel veel dingen die later echt gebeuren, en wat mijn speciale gave is: Ik telepateer (hoe dat ook heet) met andere mensen en ik voel wat zij voelen. Ik droom ook weleens wat mijn grootste verlangen is, maar ik had een keer een droom dat ik in een land vol oorlog wegrende voor alles, en op het moment dat ik het niet verwachtte, in mijn rug werd opgepakt. Toen voelde ik schokken en hoorde ik pistoolgeluiden. Ik was dood. Toen schrok ik wakker met tranen in mijn ogen. Het was een droom, maar het leek zo echt. Ik heb nog wel wat van die dingen meegemaakt, en sommige droom ik heus wel hoor, maarja.
Die droom met je opa kan inderdaad ook uit je diepste verlangens komen, maar als je een sterke band had met je opa, kende je hem waarschijnlijk van top tot teen. Dan kan je inderdaad dromen wat je wil, voor hetzelfde geld maak je een heel avontuur mee en voelt het alsof je opa bij je is. Dat is hij ook. In je gedachten en hart zal hij voor eeuwig verder leven.
Verder geloof ik best dat je een gave hebt. Iedereen heeft er een. Onze gaven lijken eigenlijk wel een beetje op elkaar. Ik kan voelen wat mijn beste vriendin voelt, maar ook wat een wildvreemd Brits meisje voor me in de achtbaan dacht, en een paar secondes erna zei ze het...

Verder ben ik nog hoogbegaafd, dus ik zie dingen sowieso wel aankomen, maar het zou dus zo kunnen dat je een gave hebt!

xoxo Kiara.

11 jaar geleden

@marjanaa: het is soms moeilijk om met gaves te leren omgaan, het kan je hele leven beinvloeden. en dan kan het gebeuren dat mensebn de druk niet aankunnen of letterlijk gek worden. sommige gaves brengen gruwelijke details mee.

lara
11 jaar geleden

heeey taffy,

ik denk dat je mischien wel een gave hebt, t'kan best handig zijn maar ook heel eng. ik weet niet of ik een gave heb maar ik voel wel vaak dingen aankomen. ik merk waar mijn bff aan denkt ookal zegt ze niks. en ik merk ook wanneer ik een jongen wel of niet kan vertrouwen.
ik heb ook het idee dat mijn opa bij me is terwijl ik hem nooit bewust heb gekend door familieproblemen.
hij is al een paar jaar dood. ik ben nu 12 hij ging dood op mijn 5de. ook door verhalen denk ik veel aan hem. ik mis hem (is dat raar ik heb hem nooit echt gekend) ik vond laatst een foto van hem en hij leek heel erg met uiterlijk op de man uit mijn gedachten.

xxxanoniem

Franklin
10 jaar geleden

Halo allemaal ik zou graag willen weten of ik een speciale gaven heb soms als ik in mijn bed lig een ik concentreer mij op 1 ding bevoordeeld dat ik rijk ben dan val ik in slaap dan droom ik ervan ik kan soms mijn dromen weizigen ik kan normaal kan dat niet wakker worden op een droom wanner ik maar wil dingen vragen aan de mensen in mijn droom een de aller raarste is dat als ik iets droom een ik wordt wakker na par weken dan droom ik verder van die droom waar ik die gelaten hebt ik denk dat da een special gave is want mijn oma vroeger toen zij klein was kon geesten zien een ermee comuneceren zij kon veel dingen ook als zij wakker werdt zag zij getallen op d plafon een dan ging zij de Lotte gaan spelen met die zelfde getallen die zij zag dan Wont zij de Lotte altijd maar zij mogt die getallen nooit doorvertellen want anders kwaan dat nooit uit zij kan ook dingen voorspellen als eer iets slecht gaat gebeuren zij kan stemmen horen dat was ins gebeurd zij was heel ziek een zij wist niet wat voor medicijn dat zij moest nemen een iemandt zei tegen haar welke medicijn dat zij moest nemen een de volgende dag was zij super gezonde dat is ook niet alleen bij mij oma ik heb ook anderen familie leden die ook zou gaven hebben een ook nog twee andere oma's

Iemand met mensenkennis
10 jaar geleden

Een gave daar moet je leren mee omgaan soms denk ik wel omg ik ben zo raar en ik merk en weet van mezelf dat ik anders ben dan anderen kan zelf of een bepaalde manier mensen aanvoelen en hun gevoelens voelen en berijpen. Je heb de keuze wat je met die gevoelens doet maar ik vind belangrijk dat je ze niet negeert aar dat je er mee bezig blijft. Ik ben een jongen van 17 nu heb lang mij slecht gevoeld, ben ervan overtuigd dat ik dingen in mezelf ontwikkeld heb door omstandigheden in het verleden zoals niet begrepen worden en alles voor mezelf houden.
Ik ben nog veel met mijn'gave' of talent bezig ik leg veel contacten en praat met mensen die niet overweg kunnen met hun gevoelens zodat ze niet varen zoals mij. Nu de dag van vandaag kent iedereen hoe ik ben en me wil voordoen ik voel me gelukkig en leef met mijn talent. Het is niet altijd makelijk als ik teveel mensen help beef ik snachts en hyperventileer ik omdat ik niet over gevoelens praat maar dat neem ik er graag bij ik krijg veel respeckt van mensen die ik help .
Maar denk erom !! loop niet met je talent te koop het is niet iets alledaags en al breken mensen je soms of keep on smiling het leven is zo mooi als je weet dat het zo voorbij kan zijn en zeker als je mensen kunt helpen/overtuigen hoe zalig het leven is.

Als er nog mensen zijn die hun verhaal willen doen ik zou graag eens weten hoe jullie alles ervaren hoe het bij jullie is.

10 jaar geleden

Heey,
Ik ben een meisje van 16 jaar oud en heb een rustig leven zo als andere mensen denken...maar..
Ik heb het zelfde als 'iemand met mensen kennis' allen ik kan er niet goed me overweg. Ik voel wat andere mensen voelen en kan gewoon aan hun ogen zien hoe zo over iets denken. ik vind het moeilijk om mee om te gaan. ik krijg er ontzettende stress van als ik in een grote/ kleine ruimte ben met heel veel mensen. het is voor mij niet echt een gave meer iets van me zelf waar ik moeite mee heb. ik zou ook echt niet met mensen over hun gevoelens kunnen praten, het enige wat ik voel als ik bij ze ben is wat zij voelen. mijn eigen gevoelens voel ik alleen als ik in mijn eentje ben.
weet iemand hoe ik hier mee over weg kan?

XXx Doornroosje

squad
10 jaar geleden

ik denk ook dat ik een gave heb
ik heb best vaak dat als ik aan iets denk dat het geen seconde daarna gebeurd??

wat moet ik doen?

pfff
10 jaar geleden

Squad

Het is allemaal denkbeeldig dus neen, jij hebt geen speciale gave. Niemand van ons heeft van die speciale gaven, geloof me. Je hebt charlatans en andere bedriegers, wat je zeker niet moet doen is jezelf bedriegen door te denken dat je anders bent dan anderen.

Groeten
Wim

iemand met mensenkennis
10 jaar geleden

Dag Doornroosje,
Ik kan me genoeg inbeelden hoe het moet zijn k ben ook geen speciale jongen ik ben zoals een ander met blijkbaar dezelfde ervaring. Het is niet altijd simpel maar ik weet redelijk goed met mijn'gave' alhoewel zeg maar soms ook probleem mee om te gaan. Als je dit wens wil ik wel eens contact opnemen met jou en je misschien wat tips geven om je er beter leren mee omgaan. Ik zeg u ik vericht geen wonderen maar als je het zou willen wil ik wel contact zoeken met jou je ziet wel. Mijn doel is gewoon mensen te helpen die het lastig hebben zodat ze niet hoeven mee te maken wat ik soms meemaak.

Indien je contact zou willen opnemen is dat voor mij geen probleem.
Stel anders een manier voor dat we eventueel contact uitwisselen zonder dat mijn gegevens openbaar komen.

Nogmaals ik wil vele mensen helpen indien mogelijk en antwoorden op deze blok maar ik ben nog altijd geen tovenaar.

Anoniemmpje76
9 jaar geleden

Goedenavond allemaal ik ben een verstandelijk beperkte vrouw en ik heb een gave ik kan dingen aan zien komen of voorspellen heb bvb een vriendin en die is helaas 3 jaar geleden overleden en ik heb dr. gebeld en zeg sorry ik heb slecht nieuws je gaat sterven ze verklaarde me voor gek helaas t gebeurde ik kan ook aanvoelen of iemand wel of niet goed in ze vel zit en nog meer heeft iemand hier ervaring mee ??

annoniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9 jaar geleden

hallo,
het kan best dat er gavens bestaan vooral door dromen. Ik heb zelf dat als ik een droom heb, zie ik hem later terug. Ik heb gezien dat ik bij een toets op school de leeraar mijn blaadje afpakte en me een 1 gaf.... maar in plaats van mij werd dat een andere jongen in mijn klas. en een andere keer droomde ik dat een jongen uit mijn klas vermist werd, de volgende dag werd die opgehaald door zijn moeder en twee dagen daarna werd die jongen als vermist opgegeven door zijn vader. Ik heb er veel last van maar geloof me je komt er wel overheen! en anders is het je lot om andere levens te redden. wees er blij mee het betekend dat je er niet voor niets op deze wereld bent.

Gr. annoniem!

annoniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9 jaar geleden

moi,
Ik heb al gereageerd maar ik wil zeggen dat het idd moeilijk is om met zo'n gave te leven ik had vorig jaar een vriend en ik vertelde wat ik had... maar hij zij dat ik de duifel in me heb. ik heb hem toen voor rot gescholden en nu zijn we geen vrienden meer. Ik ben op de baasisschool ook heel erg gepest maar ik kon dromen wat zij mee maakten. maar ik zag dat het hun goed deed om mij te pesten. ik werd er alleen maar verdrietig van en zij alleen maar beter. maar ik zal ze noooooooit vergeven wat ze mij hebben aangedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wil er zo weinig mogelijk over nadenken. ik wil ze zo graag terug pakken maar ik heb die macht niet. maar met mij gaat het nu alleen maar goed dus maak je niet te veel druk om mij

gr anoniem

lovelie
9 jaar geleden

hey

ik ben vrij wel zeker dat ik een gave want ik heb gedroomd dat mijn zus ging bevallen en de volgende was van da mijn pepe is mijn droom de dag er voor komen afscheid nemen .
en ik wist ook 2 dagen of voorrand wanneer mijn vriend het ging uitmaken mee mij.
mijn dromen komen meestal uit !

AshBlue
9 jaar geleden

Je dromen zijn een vertegenwoordiging van je onderbewustzijn. De dagen voor je vriend het uitmaakte, zag je waarschijnlijk onbewust iets aan hem waardoor je onbewust al verwachtte dat hij zoiets zou doen. Je gaat er dan later over dromen.

Het zelfde met je zus, je merkte waarschijnlijk onbewust iets aan haar uiterlijk en gedrag dat kenmerkend is voor zwangerschap.

Het grof van de voorspellende dromen die mensen hebben (een heleboel mensen claimen voorspellende dromen te hebben, en bijna elk persoon die voorspellende dromen heeft is ervan overtuigd dat hij één van de weinigen is waar het echt is) komen door dit soort onbewuste gedachtes.

jari
9 jaar geleden

Ik heb de gave van de winter.

jari
9 jaar geleden

Want toen ik iets aanrakte bevroor het en er kwamen sneeuwvlokken uit mijn handen.

No Pictures Please
9 jaar geleden

Voor een tv programma zijn wij op zoek naar jonge mensen die denken dat ze een bijzondere gave hebben.
Ben jij tussen de 18 en 25 jaar? Heb je soms het idee dat je dingen voelt of ziet die anderen niet zien? En heb je hier nog nooit iets mee gedaan, maar ben je wel nieuwsgierig? Stuur een mailtje naar kandidaten@nopicturesplease.tv ovv ‘spiritualiteit’.





Deze discussie is gesloten.