Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dode dieren

14 jaar geleden

hallo,
paar dagen gelden droomde ik over een modder poel en daar lagen doden dieren in zoals giraffen en een nijlpaard en wat op merkelijk was er lag ook een aapje in met een baby aapje in haar arm en die baby was dood en de moeder die zat te wachten om dood te gaan met haar hand aan dat van haar kleintje heel zielig....

en nu had ik een droom dat mijn dochtertje dood was (wat ik vaker droomt).
ik moest heel de tijd huilen en werd er gewoon moe van op laatst kwamen er geen tranen meer..

sinds kort is mijn relatie met mijn partner voor bij.( of niet of wel ik weet eigenlijk niet wat ik wil...)
meschien heeft dat er mee te maken.
wie begrijp dit.

doei

14 jaar geleden

Hoi celdening


Het moeras verschijnt meestal in nachtmerries en mysterieuze dromen. Het geeft vaak de radeloosheid van de dromer weer. Vaak ligt het moeras in een mistig landschap (zie ook mist). Een moeras betekent altijd gevaar. Meestal dreigt men in het waakbestaan ergens in te verzeilen waar men niet meer uit kan komen. Vaak zijn het de verkeerde vrienden waar we mee omgaan of hebben we een verkeerd pad ingeslagen. We zouden er goed aan doen nog eens over alles goed na te denken. Doen we dat niet dan zal ons vooruitkomen op de levensweg wel eens voorgoed belemmert kunnen worden.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

Je bent met verschillende problemen bezig den ik,probeer een voor een je prbleem op te lossen, dan raakt je verwarring ook weg.

Sterkte en groeten H@ns.

14 jaar geleden

hoi h@ns,

bedankt voor de uitleg.
je hebt het goed voor worden gebracht en begrijpelijk je heb ook helemaal gelijk ik loop met meerderen problemen en het verward me nog al...
over het eerste stukje van het moeras dat was eigenlijk geen moeras maar een zwembad vol met modder...
kan het zijn dat ik als ik in die relatie zou blijven dan betekend dat dat het gevaar is, wat mijn droom verklaart.
en ja over de dood ja das een einde van een bepaalde periode...(relatie in mijn geval).

*ik heb nu ook tot 3 keer toe een droom gehad dat er een familie lid (zus,dochter ,moeder)bijna verdronk en dat ik ze ging reden, was in troebel water en ze waren allemaal bewusteloos maar ik was net op tijd om ze te vinden....is het misschien zo dat ze nog in leven waren omdat ik nog moeite heb om mijn relatie los te laten...
met anderen worden had ik ze dood gevonden dan heb ik dat hoofdstuk van mijn relatie afgesloten...en dus een einde van een bepaalde periode..(ja toch!)..zelfde als met dat aapje wat nog half leefde wat graag dood wou...
het stukje wat ik dus niet los kan laten he!!

nu heb ik een echt een einde aan mijn relatie gemaakt...
dus nu alleen maar over dooie dromen :)

14 jaar geleden

Hoi celdening

Wie in de droom anderen ziet verdrinken zal in het waakbestaan iets kwijtraken dat hem dierbaar was. De droom waarschuwt ons ook dat we beter op moeten letten omdat we anders bepaalde fouten weer opnieuw zullen maken.

Je zus die we in de droom tegenkomen is maar zelden het symbool voor onze echte zuster. Meestal staat zij symbool voor een zorgzame persoon, voor goede raad.

Verder staat zij (de moeder) voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt,
en troebel water lijkt op ongeluk of mysteriën.

Zo kan je dus ( de dood ) het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche. Soms worden we er op gewezen dat er iets in onze gedachte of gevoelsleven in leven wordt gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen.

Dus als ik het goed heb, heb door het redden van je familie heb je zelf een grote dienst bewezen symbolies, dus probeer te luisteren naar goede raad van je familie, als ze verdronken waren zou je de goede raad die je nodig hebt niet meer krijgen, op een geven moment houden zij ook hen mond dicht.

Ik hoop,dat je hier wat aan hebt en ik hoor graag of je het hebt begrepen.

Groeten H@ns.
Groeten

14 jaar geleden

hoi hans daar ben ik weer eens...
jou uitleg kloptte inderdaad.....
nu enige tijd later hebben we besloten om weer eens samen uit te gaan...(ik en mijn ex...)
en toen kwam mijn droom luister....:

weer over mijn familie ,me moeder ,zus, en nog 1 zus en dochter en ik ,
we waren in een sporthal vol menigte en mijn familie kreeg ruzie met jongens..
toen liep mijn familie de trap af naar beneden en de jongens gingen er achteraan ik wist dat ze mijn famillie iets gingen aan doen.....
ik dacht ik ga hulp hallen maar die man gooide een vloeistof over mij en over nog een paar mensen.. ik rende weg want ik dacht als er een vuurtje bijgehouden woord dan sta ik in brand......
maar hij gooide een vuurtje op de grond en al heel snel was er in het gebouw brand...
ik dacht shit mijn famillie maar kon er niet meer bij ...ik was als enigste overlevende en was er kapot van....

ik schrok van mijn droom omdat jij toen zij je heb je familie gered en moet naar ze luisteren(toen was het beste om met mijn relatie te verbreken wat toen inderdaad ook zo aanvoelde)...maar nu ik weer een afspraak met hem heb gemaakt....zie ik deze droom ineens zo van nu krijg je geen advies meer want je luistert niet en je weet dat het niet goed zit, dat zeg mijn stemmetje in mijn hoofd :) ook telkens tegen mij.....maar heel soms toch ook oke probeer maar)...................... dus ben ik echt fout bezig om toch weer een afspraak met hem te maken he!

ik weet je ben geen relatie therapeut maar wat denk jij van mijn droom...

hoop dat je weer een duidelijk uitleg kunt geven...
ben echt benieuwd..kijk vol verwachting uit naar je antw..

groetjes celdening



1 keer bewerkt. De laatste keer was 14 jaar geleden door celdening.

14 jaar geleden

ik bedoelde enigste overlevende hahahaha ipv overledende

groet cel

mimie
14 jaar geleden

Hallo,



Ik droomde dat ik liep op het strand met mijn zus, opeens was er wat aan de hand, me zus ging kijken ging de zee in daar waren er 3 dode walvissen vader moeder en baby denk ik. Mensen gingen er fotos van maken, maar ik durfde niet echt te gaan omdat ik misschien opgegeten zou worden door een haai(dacht ik)

Ik had ook een droom over dat ik in mijn ouderlijke huis zat en dat ik een vliegtuig zag instorten en mijn nichje en neefje waren in de tuin, ik wilde naar beneden lopen maar ging moeilijk door de rook en toen ik beneden kwam was de situatie veranderd opeens zag ik kinderen in de regen half aangekleed met mijn zus als juf ofzo (denk Ik), ik wilde er wat van zeggen maar deed het niet toen werd ik wakker

grts mimi

linds
14 jaar geleden

De meeste dromen zijn bedrog, maar die dode dieren kunnen betekenen dat je dierbaren gaat verliezen. Zoals je vriend, messchien?

romii
13 jaar geleden

Beste mensen,

ik droomde vannacht over dode katten waarvan de ingewanden eruit waren gehaald en geleverd waren door een slager bij mijn tante in een tas.. mijn tante haalde één uit de tas om te laten zien, maar hij bewoog. ik vond het erg zielig en vroeg waarom ze kattenvlees had besteld. en sinds wanneer er kattenvlees gegeten werd. ik vond het eng dat de kat bewoog terwijl hij dood was.

ik droomde ook dat ik ergens stond met vreemde mensen in een ander stad, op straat langs een kanaal ... kinderen waren aan het overkant aan het spelen met een bal die in het water terecht kwam.,, daarna zag ik dat k aan het fietsen was en iemand gooide een slapende vrouw in de kanaal, ze stroomde met het water mee en stond opeens ergens op, omdat het water ondiep was... ik vond de vrouw ook heel eng omdat ze eng keek.

daarna droomde ik dat ik op een groot feest was, iederereen was aan het dansen....
ik liep ergens door een deur en zag mensen op een bed liggen, ze waren naakt...

ik werd gelukkig wakker....
heel rare droom.. wat heeft dit te betekenen weet iemand het? alvast bedankt

janine
13 jaar geleden

Halloo

Ik droomde over dode katten..ik was met me wiskunde leerkracht en 2 vrienden van mij in de auto waarvan 1 me beste vriendin...we reden op een heel lange weg het was een beetje schemerig..en langs de weg waren er alleeen maar dode katten..opvallen was dat allemaal de zelfde kleur hadden..wit met oranje en wat donker oarnje strepen..we kwamen daarna ergen op een brug aan en liepen daarop door tot het eind en we zagen nog steeds dode katten..n me droom was k niet bang en vond k het niet zo raar ma toen k wakker werd vond k het zeer raar..later droomde k dat we weg gingen vandaar en ineens zo zAt k met familie in de auto we gingen zwemmen..ma daaar was er niets raars gebeurd alleen dat k een jongetje zag die me neefje voorsteld(ma ken hem niet)en hij werd ongesteld...wil graag weten wat dit alles betekent..het zit mij een beetje dwars...dank u...

Xx

nelleke
8 jaar geleden

Hoi, ik droomde vanacht over dat we op een boerderij keken om kennis te maken met iemand. Daar lagen overal half dode dieren zwaar verwaardeloosd in mesthopen. Konden amper geluid uitbrengen. Overal lagen koppen, poten en ingewanden van paarden en koeien en honden langs de kanten. Ik ging daar weer weg en toen werd mijn zoon ook nog aangereden en denk ik ook dood.net niet meegekregen in mijn droom. Ik ben nu zo ellendig van die droom. Dikke huilbui gehad en ik kan niet met mijn gedachten ervan af komen.... verschrikkelijk. Graag wil ik weten wat deze ellende betekent... bedankt alvast. Gr. Nelleke