Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over begraafplaats

Mer
15 jaar geleden

Goedemorgen.

Vanacht heb ik een droom gehad over de begraafplaats waar mijn opa ligt. Ik loop er toevallig langs en loop de begraafplaats op, maar realiseer ik me dat ik geen geld op zak heb. Dan kijk ik in mijn zak en vind ik wat losgeld.

Ik loop naar een man, die de leiding heeft daar en vraag hem hoe duur het is om het graf te laten verzorgen. I d zin van: onrkuid weghalen, etc.. Hij antwoord heel vaag en geeft aan is het voor een dag of een week. Ik antwoord dat het gewoon voor een half uurtje is. Want ik heb niet zoveel geld. Dan vraagt hij of ik de aarde wil om laten spitten. Ik verlaat zijn kamertje beduusd en toen werd ik wakker.

Wie kan mij wat meer vertellen over deze droom?


alvast bedankt

15 jaar geleden

Hoi Mer

Begraafplaats (sym.) Alle tegenspoed zal overwonnen worden.

De begraafplaats verschijnt meestal in de droom ten tijden van grote angsten en conflicten. Soms zoeken we in de droom raad of troost bij diegenen die er begraven liggen.

Oude man (sym.) Opa Het ervaren, wijze zelf binnen u.


Grootouders treden in de droom vaak op als beschermers en raadgevers, ook als deze in het waakbestaan al lang zijn overleden. Grootouders moeten ons behoeden voor stommiteiten die we dreigen te begaan.

Geld (sym.) Wijsheid en kennis. Geld oppotten wijst op zelfzuchtigheid of voorzichtigheid. Freud beschouwd het als een anale fixatie, maar het kan evengoed op onzekerheid wijzen. Om geld verlegen zitten of het niet kunnen vinden symbolyseert een gebrek aan energie of tijd.

Graf (sym.) Pas op voor emotionele onderworpenheid.

De doodgraver geeft aan dat er iets in ons is dat begraven moet worden.

Aarde (sym.) Grondbeginsel. Moederlijke geruststelling. De grondprincipes van het leven. Op de grond zitten of liggen wijst vaak op het belang van een realistische aanpak en het ophouden met fantaseren. De aarde symboliseert ook vruchtbaarheid en -net als water- het vrouwelijke. Kale grond betekent dat zich nieuwe ideeen aandienen: de oude grond moet omgeploegd worden voordat de kiemen van nieuw leven gezaaid worden.

Deze droom wil zeggen dat je met je zelf aan het werk moet zetten, in je zelf spitten, die man vraagt dat ook aan jou.

Kamer (sym.) Een bijzonder aspect van een persoon. Een kamer in het huis van de ziel.

Wie zich in de droom in een roes ( bedwelmd) bevindt heeft in het waakbestaan zichzelf en bepaalde zaken niet meer in de hand.

Zo maar een paar wwoden uit je droom, misschien kan je er wat mee.

Pedja
10 jaar geleden

droom over dat ik staan buiten begraafplaats

Elly
8 jaar geleden

Ik droomde gister voor het eerst dat ik op een begraafplaats was met een oude buurjongen en we vroegen ons af waarom de oude graven van jaren geleden niet werden weggehaald zodat er nieuwe konden komen.Er waren ook wel nieuwe graven in de kleuren blauw en wit en die oude zaten ertussen en dat hinderde mij in de droom.

Asha
7 jaar geleden

Ik droomde dat ik met mijn dochter in een begraafplaats rende , we zochten de weg naar huis maar kwamen in een gegraafplaats terecht. En daarna wees iemand ons de weg naar huis

7 jaar geleden
Beheerder

Een begraafplaats is geen thuis lijkt mij.
Het is een plaats waar letterlijk iets onder de grond is gestopt.
Het is het labyrint van het onbewuste.
Maar iemand wijst de weg uit het probleem.
De vraag is waarom een begraafplaats (rouw/somberheid/depressie, of een verloren relatie/ verlies enz)
Een graf is een (verwerkings-)fase uit de alchemie.

Mary46
7 jaar geleden

Ik heb gedroomd dat ik altijd door de kerkhof loopt om de weg korter te maken en plotseling toen ik bij de uitgang komt gaat de deur dicht en blijf binnen wat betekent de droonm?

7 jaar geleden
Beheerder

Op een begraafplaats begraaf je iets.
Dat betekent in het onbewuste steken.
Het is ook een beeld van in een andere wereld te verblijven namelijk het dodenrijk.
Dus kan op depressiviteit wijzen en gebrek aan levenslust.
Als het hek dichtgaat zit je in de val en 's nachts op een begraafplaats is het niet echt aangenaam.