Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Toilet

17 jaar geleden

Hoi! Ik droom al jaren met grote regelmaat over (hoe kan je het verzinnen) wc's die te vies zijn voor woorden. De ontlasting drijft tot aan de rand en urine staat op de grond. Het toiletpapier is op en er zijn misschien wel 20 wc's, allemaal op een rijtje. Een voor een open ik de deuren, maar ik kan nergens terecht omdat het overal te vies is. Het is gewoon weerzinwekkend. Ook droom ik vaak over allerlei (oude) huizen met heel veel kamers en verdiepingen die vreselijk zijn ingericht, totaal verouderd zijn en die ik nooit opgeknapt krijg. Terwijl ik graag alles modern en schoon zou willen hebben.
Het derde onderwerp dat al jaren min of meer regelmatig terugkomt is het feit dat ik ineens onder de uitslag zit, bobbeltjes of vieze 'aanhangseltjes' heb over mijn hele lichaam.
Nu ik het allemaal opschrijf krijg ik koude rillingen.
Ik hoop echt dat iemand me dit een beetje kan uitleggen, want ik wordt hier niet goed van.

Plien

Esther
15 jaar geleden

Met verbazing las ik jou stukje. Ik heb ook de droom van de veel te vieze toiletten, ook rijen vol. Soms vind ik er wel een, maar daar zit dan geen deur in.
Gisteren droomde dat ik dan eindelijk zat (op een toilet met zo'n half deurtje die je in westerns ziet), toen er ineens een heel fanfare orkest voor de deur begon te spelen, ha ha.
Ik ben wel gaan poepen.

15 jaar geleden

Hoi Esther,

Dromen over wc's waar iets mee is - vies, of deuren die niet goed sluiten - hebben te maken met problemen met je vermogen om je emotioneel te ontlasten. Je afvoer van gevoelens, pijn, boosheid, verdriet, is niet goed. Bij jou lijkt dat te maken te hebben met een streven naar harmonie (fanfare of harmonieorkest). Een betere manier om emoties af te voeren is wel een behoefte, geeft je droom aan. Het gaat om ruimte waar je ongestoord je oude troep kunt afvoeren, dus om je af te sluiten voor anderen en jezelf schoon te maken.

Dirkje
14 jaar geleden

Ik denk dat mijn droom verwant is aan dit onderwerp, daarom plaats ik het bericht hier.

Ik droom dat ik met serieuze diarree (ik denk zelfs dat ik al iets in m'n broek heb zitten en dat ik dus echt smerig ben) rondloop in een gigantisch gebouw. Soms toiletten in zalen waar ik inderdaad om de ene of de andere reden niet wil gaan zitten, ofwel droom ik dat er nergens toiletpapier is en dat ik zelfs met iemand waar ik bevriend mee ben een gevecht moet aangaan om toiletpapier te krijgen. We vechten even, ontdekken dan dat we vrienden zijn (ik ken hem wel niet in het echt maar in de droom zijn we vrienden) en dan krijg ik het toiletpapier. Uiteindelijk moet ik dan gaan in een publieke ruimte (supermarkt-rekken ofzoiets) in een mini-doosje dat daar ergens in een rek staat met iedereen die op me kan staan kijken (maar niemand lijkt te kijken) en dat doosje is natuurlijk veel te klein. Alles is smerig en vuil en ik moet met vuile kleren terug. Ik had dan dus even goed zonder toiletpapier kunnen gaan want dat helpt niet meer.

Als ik lees wat hierboven staat denk ik dus aan dat ik ook met een emotioneel ontlastingsprobleem zit. Zit ik juist?
Maar aangezien ik het al voor een stuk in mijn broek heb gedaan heb ik al wel geprobeerd en ben ik gefaald?
En als het dan uiteindelijk lukt, loopt het ook al helemaal fout!

Iemand?

Dirkje
14 jaar geleden

Niemand die me iets kan vertellen?

olive
14 jaar geleden

Dirkje,

Ik kan je niet meer vertellen als wat de uitleg van de dromencoach is, maar ik sta ook achter die uitleg.
Emotie of gebeuren dat eruit moet, En dat die uitleg (kan kloppen) klopt ervaar ik nu in mijn dagelijks leven. Heb al jaren dromen van toiletten, eerst kon ik ze niet vinden in grote gebouwen. Later kon ik ze wel vinden, maar begreep ik niet hoe ze werkte. Hokjes te klein, rare dakjes, of gewoon geen plek om te zitten. In andere dromen waren er rijen toiletten beschikbaar, maar totaal geen privacy zoals jij ook omschrijft. En nu kan ik de laatste tijd wel plaatsnemen op die wc maar kan ik 'het' nog niet doen omdat er teveel aandacht op me gericht is - dus ga ik maar op de klep zitten wachten. Ik kijk uit naar het moment dat ik eindelijk gewoon naar de wc kan, vermoedt dat die snel zal komen, maar verwacht eigenlijk dat om dat moment die droom niet meer zal komen,

En hoezo? Nou, ik heb me nooit met dromen beziggehouden, vooral omdat ik er geen touw aan vast kon knopen. Afgelopen maandag snapte ik ineens wat ie wou zeggen, heb m voor mezelf uitgelegd en ben nu bevestiging aan het zoeken op het net - en vind het hier.
In mijn dagelijks leven heb ik ontdekt dat er vroeger iets met me is gebeurt wat niet zou moeten en dat ik goed opgeborgen heb in mijn geheugen. Jarenlang onvindbaar. En natuurlijk, ook bij mij, gaat dat op den duur niet meer goed. Heb hulp gezocht (voor heel iets anders) maar kwam uiteindelijk hierbij uit. Heb nooit mijn emoties leren ventileren, intussen hard aan gewerkt en zie die vooruitgang nu dus ook terug in mijn droom. Kijk uit naar het moment dat ik eindelijk een keer in janken uit kan barsten, Wat zal dat een opluchting zijn. En ik hoop dat ik dan nog een keer naar die toiletten in mijn dromen terug keer en dan ontdek dat het gewoon gaat zoals het normaal behoort te gaan :-)

Dus Dirkje, kijk goed naar jezelf, heb je nog iets te verwerken of los te laten. Ga aan de slag, zoek hulp bij een coach of wie dan ook als je er zelf niet uitkomt. Maar het is de moeite waard. Ik geloof in dromen (sinds afgelopen maandag dan...)

kaatjebouw
14 jaar geleden

Hoi ik heb ook al jaren dromen over vieze toiletten ook dat ik in een heel groot gebouw ben en alleen maar vieze verstopte toiletten zijn.
Of dat we een heel mooi huis hebben gekocht en dan is de badkamer super mooi,maar de douche is super vies. En het badkamer kraan ding zit verstopt met etensresten en de knoppen vallen eraf. Of er is een super groot gebouw met alleen maar vieze toiletten terwijl ik dan in een super luxe sauna ben.
Ik snap er ook niks van.

Yvonne
14 jaar geleden

Vannacht ook wederom gedroomd over een vies toilet. Ik droomde al eerder over een vies toilet dat ik met een tandenborstel schoon maakte, over een reeks toiletten die allemaal vies waren (overlopen, geen toiletpapier) en nu over een luxe kantoorgebouw waar ik werkte en waarbij het toilet overlopen was, alles zat onder het water (urine?) en ik moest er
met mijn slippers doorheen (ik dwong mezelf), hing boven de pot en kon
me nergens aan vast houden omdat alles nat was. Brrrrr. Het kenmerkende vond ik dat ik niemand om hulp vroeg, alsof het mijn schuld was, ik moest het maar voor lief nemen, het voelde vies en minderwaardig. Maar het moest?

Ook droom ik regelmatig over huizen in een lugubere omgeving of met een kelder vol lijken, ik zak door de gangvloer of de zolder blijkt een lange tunnel waar ik doorheen kruip. Kenmerkend is dat het om mooie Huizen gaat. Ook droomde ik in een huis te zijn waarin ik me steeds bekeken voelde in het donker, zo angstig werd dat ik buiten ging zoeken naar de dader?

Ik word wel eens moedeloos van al die angstdromen. Ik ben bang, radeloos of voel me minderwaardig. Nooit eens lekker in mijn vel.
Daarom ben ik op zoek naar de betekenis. Ik zou zo graag eens lekker slapen.

Renc
13 jaar geleden

Hoi,

Laatst droomde ik dat ik in een oude huis was, maar had het erg naar mijn zin.
Op een gegeven moment deed ik een prachtig deur open en ik zag een wc ( aziatisch toilet ). Ik vond het wel mooi, maar ik zocht een kraan.
Toen ik achter de deur keek, zag ik tot mijn grote verbazing een kraan.
De kraan had iemand open laten staan ( in mijn droom woonde ik er al jaren ).
Ik zei tegen mezelf, ik woon hier al jaren en ik ontdek nu pas dat hier een wc bevindt en waar de kraan al jaren openstaat.
Ik zag achter de deur ook veel insecten, waaronder spinnen. Het leek erop dat alle insecten van de water dronken en toen draaide ik de kraan dicht.

naatje
13 jaar geleden

Echt bizar, ik droom ook al een tijd over de meest ranzige toiletten, wel 20 stuks of meer in een gebouw, een beetje te vergelijken met kleedkamders in een zwembad, maar ze zijn allemaal verstopt, overstroomt, het stinkt en de hele vloer is er nat van.....

Ik dacht dat ik de enige was met zulke rare dromen..... :-)

Brenda
13 jaar geleden

Niet te geloven.... Ik heb precies zulke dromen wahaha.

Ik droom dat ik naar het toilet moet, en dat ik dus op de gekste plekken opeens overal toiletten tegen kom.... Alleen er zit een addertje onder het gras..... De toiletten zijn voor mij niet te gebruiken..... Ze zijn te ranzig, stinken, en het is gewoon echt te vies om aan te raken. Dus besluit ik steeds verder te zoeken.... Maar het bijzondere is dat het echt de toiletten echt de bizarste vertoningen kunnen zijn. Bijv. in een zaal bij een warenhuis, maar dan echt meer dan twintig toiletten bij elkaar in 1 ruimte.... tussen bloemmetjes en gras..... Mijn vriend komt er ook in voor, maar die kan lekker makkelijk op zo een mannentoilet..... Die hoeft er toch niet bovenop te zitten..... Maar goed..... ik droom het de laatste paar maanden echt regelmatig.... Aan de ene kant wel grappig, want ik word dan op laatst wakker als ik alle toiletten afgespeurd heb, en tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal te vies zijn om mijn behoefte te doen. Dan moet ik dus ook letterlijk echt naar het toilet!!! Beter... want stel nou dat ik wel een schoon toilet vind???? Misschien pies ik dan wel in mijn bed hahaha......

Diana
13 jaar geleden

Hallo ik droomde gister avond dat ik in m'n oude woning een vieze deur aan het schoonmaken was wat betekend dit en gelijk daarna was ik op een school en voelde ik dat ik verliefd was op iemand en ging in de pauze naar een patat zaak en moest weer naar buiten om naar een rups te kijken die vast zat in een rood blad wat betekend dit

bertina
13 jaar geleden

Hallo,

Ik heb jaren last gehad van dromen,waarin ik altijd moet plassen.En altijd op een moment dat we ergens naar toe gaan. De plek kan overal zijn.
Als ik dan op zoek naar een toilet ga en er een vind,is hij vies, te klein ,zonder deur of ik kan er geen vinden maar wel een bidet of wasbak of een hoekje van een kamer of zo iets.
Ik kan uiteindelijk wel plassen maar meestal moet ik me staande houden aan de muur of iets wat in de buurt is.
En dan komt de plas er zo hard uit dat ik helemaal onder zit!! Pas nog kwam het zo hard tegen de muur tegenover mij dat het terug kaatste en het zo in mn gezicht kwam! Zachter plassen heb ik ook geprobeerd(gek dat je dat dan realiseerd in de droom) maar dat helpt niet want dan komt er niks en ik moet echt heel nodig.

Dit is een erg verveldende terugkomende droom want als ik wakker word voel ik me heel vies.
Gelukkig plas ik niet in bed!
Misschien dat iemand dit herkent en mij iets meer kan vertellen

13 jaar geleden

Jemig! ik weet niet wat ik lees. zo herkenbaar! droom ik dus ook vaak. veel vieze wc's heel klein, stinken en ik zoek en zoek maar om een beetje normale wc te vinden, want moet heel nodig. als ik dan 1 vind die nog enigsinds door de beugel kan ontdek ik opeens dat mensen me kunnen zien of de wc raakt verstopt door mij.
Afschuwelijke droom.
Ik heb toch een ontzettend leuk leven zou niet weten wat ik los zou moeten laten. raar......

Tigerlily81
13 jaar geleden

Ik heb ook zo'n dromen. Ik moet bv dringend naar toilet en moet over een landweg lopen naar een afgelegen bistro. Detafels staan schots en scheef op elkaar buiten en ik moet erover klimmen zonder dat ze vallen. Waarom ik erover klim geen idee want ervoor heb ik plaats genoeg. Als ik dan eindelijk aan de toiletten raak zijn die allemaal enorm vies, overgelopen, vuil aan de muren, bril, echt bah. Als ik bij uitzondering eens een proper toilet vind dan blijkt die toch vies vanaf ik zit en kunnen anderen me zien zitten. Ofwel ben ik in een groot gebouw met piepkleine oude toiletten waar je amper kan bewegen en kan iedereen me zien zitten doordat er ramen zitten langs elke kant. Bijna elke droom tegenwoordig moet ik naar toilet. Deze nacht vond ik wel een redelijk proper toilet maar werd ik gestoord door een vriend om een quizvraag te beantwoorden, waardoor ik toch niet kon gaan.

Sen
13 jaar geleden

Heyj allemaal.

Ook ik droom over wc's, maar ook heel vervelend.
Ik droom dat ik super nodig naar de wc moet, en dan staat er een wc midden in een supermarkt waar iedereen rondloopt. Het is wel de supermarkt waar ik werk. En toch ga ik er op zitten en dacht ik bij mezelf, nouja ik moet maar, iedereen doet 't.

En ook in dezelfde droom maar droomde ik dat ik toen naar de wc was geweest en dat de wc verstopt raakte:S

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend?

13 jaar geleden

Hoi allemaal.

Dromen over een toilet heeft niets onfatsoenlijks. In het toilet dat we in onze dromen bezoeken proberen we alleen onze lasten kwijt te raken. Het toilet schept daardoor orde in onze innerlijke huishouding.

Lukt het niet om op de een of andere reden, heb je een probleem waar je moeilijk vanaf kan komen.

Groeten h@ns.

Amy
13 jaar geleden

hallo!

ik droom ook heeel vaak dat ik op zoek ben naar een wc en dat ik zo nodig moet plassen enz.
als ik hem dan eenmaal gevonden heb en ik ga er op zitten moet ik zo mn best doen om te plassen gaat er een soort knopje om in mn hoofd dat ik wakker word. Bij mij betekend die droom dat ik moet plassen en op het moment dat ik op de wc zit word ik wakker.

Francis
12 jaar geleden

Hallo allemaal! Voelen jullie je ook gesterkt dat je niet de enige bent? Ik droomde al jaren over zulke wc s, de een nog gekke als de andere! Dat er een lift is omhoog en een naar beneden, en in allebei zit een wc. Met cowboysaloonklapdeurtjes. Als ik wat kanten vind in plaats van wc-papier ben ik helemaal blij. ik vind ook een middeleeuws gebonden boekje, en wil dat zelf niet gebruiken om mijn billen mee af te vegen, maar dan komt de koning, en moet ik hem alles geven wat mij dierbaar is. Hij gebruikt gewoon papier met watermerken erop alsof het vervangbaar is en ik voel me klein, en kan niet mijn behoefte doen. Ik ben al tien jaar van de middelbare school af, maar droom nog steeds dat ik daar naar school ga en wiskunde heb. Soms zijn er douches en wc s maar aan de deurtjes zie ik het verschil niet, en ik probeer ze allemaal. allemaal zijn ze viezer als dixies op een festival! Met graffitti en spocht. De laatste keren werd het nog erger, er lag kots op de vloertegels en ik liep op blote voeten. Ook buiten op een groot grasveld met hutjes en zo om langere tijd te verblijven staan er rijen van ongeveer 20 toiletten, en allemaal mankeren ze wat. Geen wc papier-niet eens een rolhouder!- natte rol in de hoek, verstopte wc s. Ik vraag me af of de omgevingen me vertellen waar ik iets over moet loslaten. Hoe ik me gedraag in een groep, hoe ik me gedraag op school, hoe ik omga met autoriteit en met jongens die ik leuk vind. Allemaal zijn het momenten waarop je je behoort te gedragen. Tijd is kostbaar. Waarom zou ik niet mijzelf mogen zijn in alle omstandigheden?... Ik ga er bewuster op letten dat ik in het echte leven ook gewoon naar de wc mag, mag zeggen wat ik maar wil, huilen en lachen wanneer dat goed voelt... ik weet nog niet hoe ik met boosheid, onrecht, verplichtingen en verliefdheid om moet gaan...* bij degene die droomde over te hard plassen dacht ik eraan dat als je je gevoelens opkropt, het er dat opeens uitkomt, als je je een keer laat gaan en boos word, en dat het dan helemaal uit proporties is.* Ik hou niet van mensen die zeuren, dus ik wil niet zo zijn, en hou mijn commentaar dus voor mij... misschien is dat niet de beste manier! : ) succes allemaal, met de grote schoonmaak! reinig je lekker van binnen en van buiten.

Monique65
12 jaar geleden

Beste toiletdromers,

Ik hou me al een tijdje bezig met "droomuitleg" omdat ik sinds ik me kan herinneren, altijd heel bewust (herhaal)dromen heb, meerdere per nacht die ik zo kan navertellen en wordt ook echt in het bijbehorende gevoel wakker wat nog een paar uur aanhoudt voordat het wegebt.
Al een tijdje heb ik ook bijna nachtelijks dromen over toiletten.......en veelal precies zoals ik in voorgaande verhalen heb kunnen lezen.
Ik dacht dat ik de "enige" was want het is nu ook niet echt een onderwerp waar je eens gezellig met je collega's aan de koffie over kunt gaan vertellen.
Ook ik droom over dat ik op zoek ben naar een wc.....die ik met moeite kan vinden en als ik er een heb gevonden zijn het ook altijd hele vieze wc's....
In houten hutjes, of van die dixies, of in hele kleine ruimtes waar ik met moeite in kan komen of me ook in allerlei bochten moet wringen, maar ook in kleedkamerachtige ruimtes of gebouwen (ik droom ook vaak over zwembaden en kleedkamers, maar ook over gebouwen en kelders en kamers waar van alles mankeert, maar ook over liften waar dan ook soms een toilet in zit !!) waar er ook zo'n tig wc's op een rij staan of meerdere in een open ruimte zonder privacy......en vrijwel altijd zijn de wc's te vies om aan te pakken, dan probeer ik ook een schone te vinden maar dat lukt dan niet.....ook de vloeren zijn vaak vies en nat en dan moet ik er doorheen en ik ben ook altijd heel erg bang om uit te glijden, te vallen en dan zo vies te worden, doodmoe word ik er dan van in de droom.
Ik heb tot nu toe nog niet mijn behoeften (meestal plassen) in een droom kunnen doen en ben blij als ik wakker ben uit zo'n droom dat ik echt naar de wc kan op mijn eigen schone toilet !
Ik weet inmiddels dat het te maken heeft met het loslaten of verwerken van verstopte emoties en het jezelf kunnen zijn......ik zit op dit moment in een vervelende situatie (relatie) en kan totaal mijn ei niet kwijt, en voel me doodongelukkig al enige tijd.....en heb nu dus ook alweer een tijdje de "toilet-dromen".....
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit soort dromen en ik vind het ook heel frappant dat er zoveel hetzelfde gedroomd wordt.....alsof het om een collectieve droom gaat !!

MeikeSt
12 jaar geleden

Ik weet niet wat ik lees! Ik zat vandaag na te denken over hoe het toch kan dat ik zo vaak droom over vieze toiletten, (te smerig voor woorden) en dat deze droom telkens terugkeert. Maakt niet uit waar ik ben in mijn droom; een festival, een zwembad, een warenhuis, zo nu en dan zijn ze daar ineens weer: altijd rijen vol met vieze rare toiletten. En wat een gedoen om dan een schone, of de meest schone uit te zoeken...
Ik ging zojuist op zoek naar de symboliek van deze droom en ben er nu wel achter dat het dus WERKELIJK een symbolische droom is; wat bizar dat er hier zoveel van mijn dromen staan beschreven.. Echt te bizar.

Anne-Marie2
11 jaar geleden

Hier hetzelfde, ik droom héél regelmatig over dit zulk toiletproblemen.
Ofwel vind ik er geen, ofwel zijn ze heel erg vuil, stromen ze over, ligt de s***nt overal, etc... Er is ook nooit privacy.
Echt verschrikkelijke dromen. Toen ik er uiteindelijk over opzocht op internet, viel mijn mond open van verbazing. Ik geloof
normaal echt niet in droomanalyse, maar dit klopt wel. Ik ben een persoon die heel vaak gevoelens opkropt. De laatste jaren
zit ik ook met gedachten/gevoelens die ik nog met niemand gedeeld heb. Ik laat die dingen ook moeilijk los.
En de laatste jaren komen deze dromen ook geregeld terug.
Frapant!

assia
11 jaar geleden

Het doet inderdaad deugd dat ik niet de enige ben met zulke dromen. Het doet me vooral deugd om te lezen wat jij schrijft Francis, omdat ik het gevoel heb dat het veel duidelijk maakt over mijn dromen, ook de voorgaande dingen die ik las, helpen me. Vorige nacht had ik het ook weer, en als je wakker wordt, voel je je echt niet op je best. Ik droomde dat ik met mijn zus was en telkens moest plassen, er waren geen toiletten, enkel emmers, en emmertjes die dan veel te klein waren en dat alles erover gaat, dat ik het midden in de mobilhome moet doen en er altijd wel iemand, vooral mijn zus dan, mij kan zien zitten 'knoeien', alles over de grond, héél veel water, abnormaal veel. Ik ben al jaren bezig om aan mezelf te werken, ik heb post-traumatisch stresssyndroom, en ik ben de laatste tijd ook weer ontzettend terneergeslagen. Ik veronderstel dat ik nog veel moet loslaten van in mijn jeugdjaren, ook dingen met mijn zus, maar niet alleen dat, ze is er ook niet altijd bij. Momenteel zou ik inderdaad willen huilen dat het niet normaal meer is, maar als iemand me zou vragen, 'waarom huil je nu' zou ik niet eens weten wat ik moet antwoorden. Er zijn zo veel dingen en er is niets... Het feit dat ik nu die link kan leggen, helpt me wel, maar of ik het kan oplossen, dat is iets anders. Mijn dokter zegt altijd dat mijn dromen mee in het 'verwerkingsproces' horen, ook de nachtmerries die ik regelmatig heb, waar ik nu niet echt over wil uitbreiden. Ik vraag me enkel af hoe lang zulk 'verwerkingsproces' kan duren... ik word er soms echt moedeloos van, en bijna elke avond bid ik om mijn ogen te mogen sluiten voor de laatste keer.

11 jaar geleden

Hoi Assia.

Ook al weet je niet waarom je moet huilen, huil a.u.b dat ruimt op, je zegt dat je nog veel op moet ruimen, probeer een voor een elk probleem op te pakken niet allemaal tegelijk, ga aan de grote schoonmaak in je zelf wat je niet kan gebruiken doe dat weg en wat je nog bewaren wil maak dat schoon en geeft het en goed plekje in je hart.
En bid dat je de kracht mag krijgen om je taak hier op aarde af mag maken en als je weer een volgend leven gaat krijgen je geen last mee hebt en een beter leven zal hebben.

Groeten Hans.

assia
11 jaar geleden

Dank je Hans, je geeft me wel een hart onder de riem xx





Deze discussie is gesloten.