Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

slangen

Liza
15 jaar geleden

Ik heb vannacht 2x gedroomd over slangen. Eerst droomde ik dat er een slang in mijn huis was, ik was samen met een man en hij was nog banger dan ik. De slang kwam steeds dichterbij en het leek alsof hij ons wilde gaan aanvallen. Toen gebeurde er iets waardoor de slang heel erg klein werd en werd weggeblazen. Ik was ontzettend opgelucht, totdat bleek dat de slang nog steeds in mijn huis was, maar ik hem niet meer kon zien. Ik raakte heel erg in paniek en daarna werd ik wakker.

Daarna droomde ik dat ik over straat liep en dat ik langs een soort park kwam, met allerlei verschillende soorten slangen door elkaar heen. En ze keken allemaal naar me alsof ze me iets gingen doen, maar ze kwamen niet naar me toe.

Ik vond het wel heel typisch dat ik 2x droomde over slangen in 1 nacht. Ik ben in principe helemaal niet bang voor slangen ofzo. Weet iemand wat het betekent?

15 jaar geleden

Hoi Liza.


Slang(en)

De slang is een oud symbool met een dubbele betekenis. In de bijbel vertegenwoordig de slang lucifer, de gevallen engel. Het was deze slang die de eerste mens verleide tot het eten van de appel van de boom der kennis. Met de verboden vrucht die Adam aan Eva doorgaf wordt eigenlijk de bewustwording van de mens bedoeld. Het is dit bewustzijn waardoor de mens uiteindelijk macht kreeg over de natuur. Door dit bewustzijn onderscheiden mensen zich van andere levende wezens. Werd hij aan de ene kant toch het goddelijke verheven, aan de andere kant werd hij zich bewust van zijn sterfelijkheid. In andere culturen is de slang het teken van moeder natuur en moeder aarde. Omdat de slang in de aarde kruipt wordt hij door sommige van deze culturen geizen als de fallus der aarde, die in feite zichzelf bevrucht. De aarde geeft maar de aarde neemt ook. Daarom wordt de Grote Godin meestal samen met slangen afgebeeld.

Enerzijds is de slang het symbool van de verandering, anderzijds het symbool van de wedergeboorte en wederopstanding. Waar de aarde aan de ene kant leven geeft plukt het aan de andere kant leven weg. Daarmee symboliseert de vaak voor de mens gevaarlijke en koude slang, het gevaarlijke aspect van de natuur dat al wat leeft in de dood opslokt. Als symbool van de verandering, de verlossing en de wedergeboorte is het ook het symbool van het hoogste, namelijk van Christus en de heilige geest zelf. Daarom vindt men op oude schilderijen de slang afgebeeld als attribuut van de duivel, maar ook als attribuut van Christus en zijn moeder de heilige maagd Maria. Is het gif van de slang voor mens en dier vaak dodelijk, van datzelfde gif wordt antigif gemaakt. Hetzelfde gif in kleine hoeveelheden toegediend kan ons leven redden indien we door een slang die hetzelfde type gif in zijn lijf heeft zijn gebeten. De slang staat dus ook symbool voor genezing. Daarbij symboliseert het dat de dood, ziekte, genezing en geboorte allemaal aspecten van dezelfde natuur zijn. Ook hier weer heeft de slang een dubbele betekenis. Daarom is de dubbele slang nog steeds het symbool voor artsen en apothekers.

De betekenis die aan een slang gegeven kan worden als het in de droom verschijnt is dan ook niet altijd even eenvoudig. Natuurlijk zag Freud in de slang alleen een fallussymbool, voor hem waren er geen andere mogelijkheden. Ouderen die over slangen dromen zullen meestal te maken krijgen met veranderingen in het waakbestaan. Voor jongeren is de slang meestal het symbool van het instinct. Veder zal de slang vooral als waarschuwing in de droom voorkomen. De slang staat in dat geval vaak symbool voor mensen die als slangen zijn, koud, gevoelloos en berekenend. Slangen die zich in de droom in de vorm van een acht rollen symboliseren de magie van het leven, het zichzelf steeds herhalende patroon van geboren worden en sterven. Slangen die ons in de droom bijten zouden ons waarschuwen voor koele berekenende mensen. Doden we in de droom een slang dan zouden we in het waakbestaan mogelijk af kunnen rekenen met dergelijke mensen. Echter schuilt hier ook een groot gevaar, we zullen ons niet langer meer van bepaalde zaken bewust zijn en de kans dat we ons in het ongeluk storten is groot. Ook nu weer heeft de slang twee kanten.

Wie in de droom overal slangen ziet kruipen, vaak honderden tegelijk zou in het waakbestaan zijn al te realistische gedachten over het leven iets los moeten laten. Door alsmaar met het leven en de dood bezig te zijn vergeten we vaak echt te leven. De angst die we hebben om te leven, de bedreiging die we alsmaar om ons heen voelen maakt dat we sterven zonder echt geleefd te hebben. Hier geldt zeker de uitdrukking 'Beter kort geleefd dan lang geleden'. De slang kan ook de genezing van een ziekte betekenen, zeker als de slang zich in de droom van zijn oude huid ontdoet of langs een staf omhoog kruipt.

Voor de juiste uitleg moet altijd de hele droom worden bekeken waarbij het handelen en de kleur van de slang van grote betekenis kan zijn. Zo wijzen witte slangen bijvoorbeeld op de diepte van de ziel en duiden rode slangen gevaar en strijd, meestal in de liefde. De gele slang staat vaak symbool voor de ontmoeting met anderen, meestal seksueel te interpreteren. Wie in de droom een slang koestert onderhoudt in het waakbestaan mogelijk contacten met mensen die hem vroeg of laat zullen verraden. Mogelijk maken we ons daarbij zelf ook schuldig aan bedrog en verraad.

Het park wijst, in tegenstelling tot de tuin, op ons uiterlijk. Wie in de droom door een park wandelt wil in het waakbestaan door andere mensen op een bepaalde manier gezien worden. Soms willen we in het waakbestaan gewoon wat meer rust als we in de droom in een park rondlopen.

Het lijkt heel erg, maar ik den dat je te bang of te druk maakt om iets, om dat uiteidelijk de slang krimt en verdwijnt, maar het gaat over je zelf.

Het is een heel verhaal, ik weet niet wat voor jou van toepassing is, kijk zelf maar.

Groeten H@ns.

Liza
15 jaar geleden

De slang was in mijn droom wit met zwarte stippen, of andersom dat weet ik niet meer zo goed. betekent dat nog iets?

ik herken me wel erg in dat bang zijn en druk maken, heel erg bedankt voor je reactie!

15 jaar geleden

Hoi Liza.

Wie in de droom alles zwart-wit ziet geschilderd, ziet (zoals jij bij die slang wit met zwarte stippen) ziet ook in het waakbestaan alles nogal zwart-wit.

Misschien heb jij daar ook last van en het leven is niet zwart wit, bekijk alles eens wat breder niet zo eng.
Tussen zwart en wit zitten nog tallose andere kleuren.

Groeten H@ns.

wjahlk
15 jaar geleden

dat je een hoer bent

15 jaar geleden
Beheerder

echt waar, ik dacht, misschien kan ik ook wel helpen, maar toen zag ik dat h@ns al zijn best heeft gedaan en een duidelijke goede utileg gegeven heeft, kom je dit tegen:
Ik heb zo mijn vermeodens dat je wat tegen haar hebt, aangezien je beweert dat ze nog maar een paar maanden te leven hebt en dit...

maarja, misschien kun je beter een forum zoeken die geschikt is voor jou types.

Angel2009
14 jaar geleden

Beste Hans,

Ik droom om de zoveel tijd over slangen. Echter zijn deze slangen altijd een waarschuwing voor mij geweest, waar ik ook duidelijk van op de hoogte was, want in het verleden hebben zich na die dromen zich situaties voorgedaan, die ik kon linken aan mijn droom.

Echter heb ik vandaag gedroomd over twee slangen. Links had ik een zwarte slang en rechts van mij een witte slang. Op een gegeven moment heb ik die witte slang opgepakt en een kus gegeven en even vastgehouden. Zwarte slang lag er maar. Voor mij zag ik nog een witte en een zwarte slang, maar in mijn droom wist ik dat die twee slangen iemand anders toebehoorden.

Op een gegeven moment heb ik die slang weer terug naast me gelegd en begon ik te schreeuwen uit angst. Reden dat ik angst voelde is; ik ben als de dood voor slangen, in de realiteit maar ook altijd in mijn dromen. Het verbaast mij dan nog steeds waarom ik een slang heb gepakt zonder angst en waarom ik daarna weer de angst voelde opkomen. Ik ben echt als de dood. Een foto van een slang of de gedachte aan een slang kan mij al enorm veel kippenvel en angst bezorgen.

Hoe denk jij erover? Waarom die witte slang in mijn droom?

Angel

romi
14 jaar geleden

ik droomde over een dikke,, zwarte slang met een smalle kop die over t zand kroop.
weet iemand wat het betekent??
gr, romi

Tempy
14 jaar geleden

Als je over een slang droomt, betekenis daarvoor staat dat er vals met je omgegaan wordt.let op! voor je het weet wordt je met gif begiftigd

laurens,v
13 jaar geleden

hallo,
ik heb ook al eens 2 dezelfde dromen gehad in een nacht maar het was niet over slangen maar over kabouwtertjes haha

13 jaar geleden

Hoi Angel.

Al weer een poos geleden dat je dirt schreef, maar ik wil nog even reageren.

Slangen. Vertegenwoordigen lichamelijke, psychische en geestelijke energie in de vorm van sexuele drift, ambities, emoties - goed en slecht - en genezing.
Dat je in je droom even en zonder vrees een witte slang op pakte kan betekenen dat je denkt een probleem te hebben, maar eigelijk helemaal niet zo hoeft te zijn, heeft of had het met sexualiteit te maken, of iets anders?

Groeten H@ns.

13 jaar geleden

Hoi laurens.

Kabouters een elemnt van de aarde, dat zijn beschermerss van je huis en persoonlijk bezit.

Een mooiere droom kan je niet hebben.

Groeten H@ns.

rom
13 jaar geleden

hallo,
ik droomde dat ik in de bus zat,
de bus was leeg, er kroop een grote zwarte slang over de vloer, maar verdween opeens
ik keek uit voor de slang,aar hij kwam niet tevoorschijn. weet iiemand wat dat te betekenen heeft?
mvg, romi

Meo
13 jaar geleden

Ik heb alle reacties gelezen, wie kan me de betekenis geven als je altijd slangen ontmoet, op straat vooral , 't lijkt alsof ze mijn pad doorkruisen.
gisteren heb ik een grote slang op straat gezien , ik had 'm ook bijna getrapt, maar heb dat kunnen voorkomen, twee dagen terug had ik zwarte gezien, leek alsof ik een vorm van een halve mens (hoofd) zag ; 't leek zo
vier jaren terug doorkruisten slangen ook mijn pad, ik doode ze meestal of trapte 't met m'n auto, na een kettingbrief ontvangen te hebben en met dank aan de here kon ik inzien hoe slecht de mens soms kan zijn.

trouwens om eerlijk te zijn heb ik persoonlijke problemen met alcohol welke me dan naar druggebruik verleid.
graag serieuse reactie

bij voorbaat bedankt

13 jaar geleden

Hoi allemaal.

Hier staat voor ieder wat ove slangen,lees het aandachtig.

Dromen over slangen is een voorbode van onheil in verschillende vormen en gradaties. Om ze ineengestrengeld door elkaar heen te zien kruipen wijst op tegenslagen met betrekking tot voorspoed en geluk. Wanneer u ze doodt, zult u elke gelegenheid aanwenden om uw eigen belangen veilig te stellen. U zult hierbij tegenstanders overwinnen. Wanneer u over slangen loopt zult u bevreesd zijn voor ziekte, en zelfzuchtige mensen zullen zich tot een metgezel wenden. Als een slang u bijt, zult u ten onder gaan aan onheil en zullen tegenstanders uw zaken nadelig beïnvloeden. Als een vrouw droomt dat zij gebeten wordt door een dode slang voorspelt het dat zij zal lijden onder kwaadwilligheid van een persoon die zich als vriend voordeed. Bij het dromen over een ongevaarlijke ringslang die u nadert en langs u heen kruipt en later, als u hem alweer vergeten bent, in een steeds groter wordende gedaante uitgroeit tot een reusachtige wurgslang - en u aan zijn aanval weet te ontkomen - wijst dit erop dat u door anderen zult worden genegeerd en dat alles van kwaad tot erger gaat. Ziekte, een gevoel van ongenoegen en onvriendelijkheid zullen u in toenemende mate ten deel vallen. Door denkbeeldige tegenslagen uit de geest te bannen zult u na verloop van tijd weer tot het normale terugkeren. Dromen dat een slang zich om u heen wikkelt en zijn tong naar u uitflitst is een teken dat u in een positie terecht zult komen waar u aan de willekeur van tegenstanders bent overgeleverd en te kampen krijgt met ziekte. Dromen dat u met slangen omgaat betekent dat u een doordachte strategie zult aanwenden om tegenslagen te voorkomen. Dromen dat haren in slangen veranderen voorspelt dat schijnbaar onbelangrijke voorvallen ernstige gevolgen zullen hebben. Als slangen een onnatuurlijke vorm aannemen zult u tegenslagen ervaren die te pareren zijn met onverschilligheid, kalmte en wilskracht. Het zien van of trappen op slangen tijdens het doorwaden van een rivier voorspelt problemen, terwijl u juist voorspoed had verwacht. Als in een droom slangen elkaar bijten voorspelt dit een ongeval van een kennis, die u onheus bejegent. Het zien van kleine slangen geeft aan dat u mensen gastvrij zult ontvangen. Deze mensen brengen u achter uw rug om grote schade toe. Het dromen over kinderen die met slangen spelen is een voorteken dat u in verlegenheid wordt gebracht omdat u geen onderscheid kunt maken tussen vrienden en tegenstanders. Als een vrouw droomt dat een kind een slang op haar hoofd plaatst en zij de slang hoort sissen, voorspelt dat de overdracht van iets wat zij goed vond, maar waarvan ze later ontdekt dat zij bij een intrige is gebruikt om een ander schade te berokkenen. Een droom over slangen die in het voetspoor van een kennis de koppen oprichten voorspelt dat u een samenzwering aan het licht zult brengen die uw kennis schade zou berokkenen. Te denken dat die kennis de slangen onder controle heeft wijst erop dat een hogere macht u gunstig gezind zal zijn bij het afwenden van onheil. Als een vrouw een slang hypnotiseert wijst dit erop dat uw rechten geschonden zullen worden, maar dat u door invloedrijke vrienden en de wet in bescherming genomen wordt.

Kijk maar of jullie er wat mee kunnen.

Overgenomen uit een droom boek.

Grorten H@ns.

dylan
12 jaar geleden

ik droomde dat ik een slang als huisdier had hij was erg donker en dun.
mijn nichtje was er ook bij en ze dacht dat ze werd gebeten maar dat was niet zo.
dit was de derde keer dat ik die droom had en de slang was erg aardig tegen mij en ik was helemaal niet bang.
maar ik moet weten wat de droom betekent weet iemand dat???

feliz
12 jaar geleden

Ik heb gisteren een hele vage droom gehad, ik was in mijn huis maar het was zo donker dat je niks zag gewoon me oma en ik stonden samen naast elkaar bang ik was banger Dan me oma en onder onze voeten waren er allemaal slangen verschillende soorten maar een zwarte slang begon myn been op te klimmen en toen werd ik wakker.
Vervolgens viel ik weer in slaap zag ik mijn vriend opeens hy glimlachte naar me en verdween opeens en toen stond ik weer Mt mijn oma in huis met Al die slangen alleen deze keer hoorde ik me overleden opa ons waarschuwen dat we moesten uitkijken

Zou iemand mijn aub kunnen uitleggen wat het in houd

Lee
12 jaar geleden

Hoi,

Ik heb gedroomd dat we op een gekke plek moesten camperen. Alspfvwe dakloos waren.
Wij (ik en vriendin) zaten in een huidje en op het kleine stukje gras voor ons waren 3 mensen aan het discuseren over dat ze met 3 tentjes daarop moesten staan.
Ondertussen kroop er een groene boomslang in de jongen zijn broekspijp en zat onderhuids..
Hij pakte en mes en opende zijn been en trok de slang eruit. Die was ondertussen een beetje plat.
Maar ontsnapte een slaapkamer in.

Wij wilde wel gaan slapen maar niet met die slang daar. Dus probeerde we haar eerst te vangen of iig in het visier te krijgen. Het was te donker om te zien dus we sloten de deur om morgen verder te zoeken.
En toen kwam het hele gedoe van handoeken voor de deur proppen. Zodat ie er niet onderdoor kwam kruipen.
En toch bleven er gaten..

En werd ik wakker

Iemand een idee?

Tine
12 jaar geleden

hallo iedereen ik had vannacht ook een droom over een slang. het was wel een redelijk lange droom:p maar als iemand me kan helpen hem te ontcijferen zou dat erg fijn zijn:) de slang was geloof ik een ring slang hij was kakkie groen en bruin met zwarte vlekjes anders waren er niet echt belangrijke kleuren in de droom de kleuren in de kamer waren wel helder het was overduidelijk dag en er kwam veel zonlicht binnen. mijn stiefzus deed ook mee in de droom aloewel ik haar al lang niet meer gezien heb en in het echt leven zie ik haar ook wel als een slang:p

De slang kroop los rond in 1 kamer van het huis. Die kamer was al een lange tijd op slot en de slang was het huisdier van mijn stiefzus die ongeveer een jaar van huis weg was. mijn stiefzus kwam terug thuis en om de een of andere reden moest ik in deze kamer met de slang gaan slapen. ik deed de deur open en ik was erg geschrokken toen ik de slang zag. Ik haalde mijn stiefzus om hem te helpen vangen. ze vangde de slang met het dekesel van het terrarium de slang had zich er rond gewikkeld en mijn stiefzus gaf hem een kus. toch was ze bang want ze riep mijn aam en dat ik rap de kooi moest brengen. ze smeet de slang met glas en alles in de kooi en het glas brak. ik had erg te doen met de slang en wou hem in een groter terrarium steken maar mijn stiefzus wou niet meer helpen en ik was te bang om het alleen te doen. heel de nacht was ik bezorgd over de slang en tergelijkertijd nog steeds bang want ik moest in dezelfde kamer slapen. ik ging kijken naar het terrarium en zag dat de slang zich vantussen het gebroken glas had kunnen wrikkelen. nu lag hij onbewegelijk eronder in een soort van 8 hij leeg erg lang zo. en hij zag er nog heel gezond uit want hij had al een jaar geen eten gehad en hij had nergens glasscherven in zijn huid.
de volgende ochtend besloot ik de dierenbescherming te bellen en er kwamen 3 mannen. Ik vertelde hen al wenend uit medelijden voor de slang het hele verhaal. de mannen zijden dat ik me geen zorgen moest maken en ze gingen aan het werk. even later ging ik naar de kamer kijken en de slang was weg ik heb hem niet meer gezien ik zij bedankt aan een van de mannen en hij lachte met een wat neerkijkende blik naar me. wat later in mijn droom of al in een andere vond ik het jammer dat ik geen afscheid van de slang heb genomen.

groetjes Tine

nadia197
12 jaar geleden

Beste Hans,


IK DROOMDE dat er kleine witte slangen uit mijn gehemelte kwamen
er waren er wel 1000 ik zocht water zodat ze niet dood gingen en deed ze in bak
mijn moeder wou ze dood maken en ik zij niet doen God zal je bestraffen dat zijn wezens net als ons
maak me wel zorgen ik droom niet zo vaak
ik hoop dat u mij kunt helpen

nadia197
12 jaar geleden

sorry het waren kleine witte baby slangen net kikker eitjes

12 jaar geleden

Hoi nadia197

De mond of gehemelte kan alleen in samenhang met de andere droomsymbolen worden uitgelegd, en kan veel goede dingen zeggen maar ook lasterlijke dingen en daar gaat jou droom over.

Het zien van kleine slangen geeft aan dat u mensen gastvrij zult ontvangen. Deze mensen brengen u achter uw rug om grote schade toe.

Een droom over kikkervissen geeft aan dat niet gefundeerde beschouwingen zullen bijdragen aan slechte zakelijke ontwikkelingen.

De moeder zij staat voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt

Wanneer u ze doodt, zult u elke gelegenheid aanwenden om uw eigen belangen veilig te stellen.

Wanneer ze niet gedood worden laat je een goede gelegenheid voor bij gaan.

Wat zegt jou deze droom, ik denk dat opletten moet met wat je zegt, met wat je doet, want dat kan tegen je gebruikt worden en dat je proberen moet om elke schade die je kan over komen de kop in te drukken.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Tendresse
12 jaar geleden

Ik droomde dat ik een gele slang doodde.
Hey duurde lang want hij wou niet dood.
Waarom kostte het me zoveel moeite
Hem te doden?

armani
12 jaar geleden

hallo, ik droom al 2 keer over slangen vanacht droomde ik dat in mijn kamer heel veel kleine zwarte slangen waren, en 1maand terug weer in me kamer maar dan in me bed wat zou dat betekenen?

Gene
12 jaar geleden

Mijn droom gaat over 2 gele dikke Python slangen.

Beide slangen hebben gele witte vlekken. Alleen de ene is 2 meter en de andere is 1 meter lang.
De slang van 2 meter slokt die van 1 meter op.Vervolgens zie ik mezelf staan in een in aqaurium met deze slang. Hij raakt mij aan, het lijkt wel alsof hij zich om mij heen wikkelt maar niet lukt op de en of andere manier. Ik voel hem om mijn voeten heen en ik word er nerveus en bang van want ik besef dat deze slang van 2 meter mij zo kan wurgen.

Hans kan je mij misschien vertellen wat mijn droom mogelijk betekent?

Groetjes,

Gen





Deze discussie is gesloten.