Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vaak dromen over dezelfde persoon

7 jaar geleden
Beheerder

Je blijft over hem dromen terwijl de realiteit toch anders klinkt.
Als hij iets om je zou geven zoekt hij wel contact.
Maar jij blijft hem nalopen en dat is nooit goed.
(onderdanig gedrag versus eigenwaarde is een garantie voor negatie of gebruikt worden.)

lisa
7 jaar geleden

Hey ik heb precies hetzelfde als jij en nu dnek ik ook de hele tijd aan hem terwijl ik dat eigenlijk niet wil maar dat komt door die dromen over hem

delston
7 jaar geleden

Ik slaap en elken dag het zelfde droompje elken dag als of het iets zegt tegen me en ala ik het begin te be grijpen is het afgelopen en word ik wakker zo k*t ik wil zo graag weten en hwt is ten 2de een supwr leuken droom het gaat over daf ik een mijsje ben en prongelijk op de vernietig de wereld knop druk

7 jaar geleden
Beheerder

Wat is er zo leuk aan een meisje dat op de ondergang van de wereld drukt?
Is dat niet superegoïstisch?
Of wil je een andere identiteit aannemen ten koste van iedereen, zodat je je niet meer hoeft te generen?

molly
7 jaar geleden

Er is een knappe man die ik sinds een jaar of 2 af en toe zie, we praten soms wat. Ik had wel een boontje voor hem dus het verbaast me niet echt dat ik over hem droom, telkens duikt hij op en beseffen we 'plots' (na soms vreemde wendingen) dat we heerlijk verliefd zijn. Er zijn in mijn dromen met hem ook altijd andere opvallende droomsymbolen die ik hier dan opzoek en die lijken te duiden op een zekere verbinding. Ik besef echter al lang echt wel dat het niks wordt tussen ons en ik voel me zelfs niet verliefd op hem. Maar soms zie ik hem lange tijd niet, dan droom ik een variant op de droom, wordt vrolijk en een beetje verward wakker en... daar staat hij dan (niet naast mijn bed natuurlijk, maar we komen elkaar dan tegen 's morgens). Er zal wel een zeker verlangen achter zitten, maar als ik romantische dromen heb over een andere man (die ik ook ken), is het duidelijk vanwaar de droom komt en voelt dat anders...

7 jaar geleden

Het is vaak een deel dat je mist. Kennelijk zie je in die man dingen die je aanstaan. Je hoeft niet perse verlieft te zijn om van een man te dromen. Mannelijke eigenschappen die missen, kun je zien in de man. Het gaat hierbij om uitstraling, intelligentie, de mannelijke eigenschappen zoals; assertiviteit, ratio, doorzettingsvermogen, probleemoplossend, ruimtelijk inzicht enz.
Dat gemis en aanvulling die je vind in de man kunnen aanvoelen als gevoelens van verliefdheid.
Je mag best een keer zo'n droom hier naartoe posten. Dan kunnen we kijken wat de symbolieken te betekenen heeft.

7 jaar geleden
Beheerder

Tja soms schuilt er meer achter een droom of verbintenis.
Je zult wel een lijntje met hem hebben of hij betekent iets dat jij op hem projecteert.
Romantische liefde is leuk maar is het blijvend? neen.
Misschien is hij nu net een levensgenieter die dat tipje bij je aanroert?

Marcello Mastroianni was de icoon van de film, maar blijkbaar totaal niet te romantische Italiaanse minnaar, aldus een andere filmvedette. (Chaterine Deneuve)



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

molly
7 jaar geleden

Bedankt Esme en Sheherazade om te reageren. Ik kan me zeker vinden in het idee dat hij eigenschappen vertegenwoordigt die ik mis of die me erg aantrekken. We blijven elkaar steeds tegenkomen, blijkbaar hebben we zelfs vroeger al paar keer vlak bij elkaar gewoond, toch komen we elkaar pas tegen na enkele verhuizingen. Het was een geval van 'locking eyes', een onontkenbare aantrekking. Mijn gevoel zegt dat er meer is dan een toevallige ontmoeting, dat er ergens een reden of een les in zit, maar ik kan niet achterhalen dewelke. Echt goed ken ik hem niet, dus het kan ook wel dat ik hem eigenschappen toeken die niet per se waar zijn.
Qua symbolen, kan ik er wel enkele aanhalen: ik sta voor zijn bureau in ons huis, daar ligt een stapel zakdoeken op. De bovenste zijn voor mannen, onderaan liggen kinderzakdoeken. Hij is plots weg, maar ik voel dat het niet erg is want hij komt terug.
In andere droom zitten we aan tafel met andere mensen, plots merkt er iemand op: zie nu toch hoe die 2 naar elkaar kijken, wanneer geven ze 't eindelijk toe?
Op een trouwfeest stellen vrienden me voor aan een vriend, blijkt hij te zijn, gehuld in een rode sjaal. allebei keiblij elkaar zo te treffen.
Laatst nam hij me mee in een gele sportauto. plots belanden onze hoofden dichtbij elkaar en zoenen we heel voorzichtig.
Wat ik dus ook opmerkelijk vind, is dat ik hem telkens de dag na de droom in levende lijve zie, alsof dat zou bevestigen dat het wel degelijk over hem gaat. Ik weet nooit op voorhand wanneer we elkaar treffen, dus dat is niet gepland ofzo.

7 jaar geleden
Beheerder

Waarom verzamelt die man zakdoeken en dat op een bureau?
Het is bijna uit een ander tijdperk.
Vroeger kon een zakdoek heel persoonlijk zijn en was vaak geborduurd.
Maar dat was toch meer een vrouwelijk attribuut.
Nu weten we hier dus dat het mannen en kinderzakdoeken zijn.
Bij een zakdoek kun je die als aandenken verzamelen.
Verder is het iets om de neus te snuiten en tranen te drogen.
Maar het past nog steeds niet op een bureau.
Ordelijkheid? Overdreven netheid? Vouwt en strijkt hij zakdoeken?
Mediteert hij erop?
Is het een fetisjist? Geeft het een verhouding aan, vader/kind?
En waarom liggen jouw zakdoekjes er niet bij?
Als minnaar is dat toch het eerste wat je verzamelt?
Of liggen ze op stapel voor je klaar als niet verzonden enveloppen?
Of als toekomstige baan?
Maar het is jouw droom dus wellicht zijn het jouw wenszakdoekjes?
Zakdoeken werden wel als geschenk aangeboden bij een huwelijk, ook voor de bruidsmeisjes en degenen die hen uitzwaaiden.
Denk dat we daar wel in de buurt komen.

Een zakdoek laten vallen en oprapen was vergelijkbaar met een uitnodiging aannemen.

Verder was de zakdoek een magisch attribuut waarmee huwelijken werden beslecht.
Zoals op de zakdoek stappen.

In sommige culturen kan het zakdoekje veranderd worden in een hoofddoekje voor de doop van het kind.
De zakdoek heeft een relatie met beschikbaarheid, romantiek, liefde, lakens en vruchtbaarheid.

De zakdoek als sluier is dan weer een hoofdbedekking voor kuisheid (soms rouw).
Maar een man draagt dat soms alleen in het laatste geval symbolisch.
Hoewel de hoofddoek er wel mee in relatie staat.

Je kunt nog gaan dromen over een relatie uit een vorig leven.
Maar die man betekent beslist heel wat voor je.
De manier om dat dilemma te doorbreken is hem aanspreken en zien hou hij werkelijk is.
Nu is het de gecultiveerde romantische kwelling van de onbereikbare onvervulde liefde.
Een roman waardig. "De Man met de rode sjaal"

7 jaar geleden

Het bureau staat voor werken. Dromen over zakdoeken voorspelt geflirt en toevallige ontmoetingen. De kleur en patronen of initialen van de zakdoek kan van belang zijn voor de uitleg. Hoe weet je dat het een kinderzakdoek is. Het kan ook een dames (klein) zakdoek gaan. Meerdere zakdoeken betekent dat er niet in gegaan hoeft te worden op geflirt. Het heeft namelijk dan geen nut. De zakdoek die kwijt is, vraagt om aandacht. Je wilt daarbij iemand uitnodigen voor een rendez-vous.

De tafel staat voor samenkomst en communicatie. Het huwelijk is een vereniging van man en vrouw. Het kan je eigen samensmelting zijn, waarbij je de mannelijke eigenschappen in jezelf ontdekt en accepteert.

Een gele sportauto staat voor stoerheid en aandacht vragen. Kan het zijn dat je dit spannend vindt? Zo te zien wel, want je wilt je met dit ideaalbeeld verenigen. En dat doe je door een kus.

Je droomt zo vaak over hem, dat de kans groot is om hem weer te zien. Als hij in de buurt woont heb je extra veel kans.

molly
7 jaar geleden

bedankt om er mee over na te denken. de zakdoeken lagen opengeplooid (op elkaar, niet overdreven ordelijk) op het tafelblad, bovenaan de grote geruite en naar onder toe kleinere oa met mickey mouse-tekeningen. er zaten er ook in mijn decolleté, al weet ik niet meer of ik die erin of eruit haalde. alleszins duidelijk dat deze man iets, of vanalles in mij triggert. ik vind het idd best spannend en het lijkt ook wel of ik hem uit een vorig leven ken... hopelijk krijg ik de kans om eens een dieper gesprek met hem te hebben zodat het opgehelderd wordt. bedankt voor jullie aandacht.

Gert
7 jaar geleden

Hai,

Ik droom al paar dagen achter elkaar dat ik met een meisje heb. Maar ik heb in t echte leven geen contact meer met haar, alleen denk ik nu wel veel aan haar. Krijg haar niet echt uit mn hoofd. Ik vond haar leuk, dacht dat ik er overheen was. Maar sinds die dromen lukt het me niet om niet aan haar te denken. Waarom droom ik over haar?

7 jaar geleden
Beheerder

Verliefdheden lossen niet zomaar op.
Maar zolang je er geen echt kontakt mee hebt blijf je erover dromen. (De gecultiveerde romantische zelfkwelling)
Die beeldvorming wordt immers niet bijgestuurd door de realiteit.
Globaal leven er een 3,5 miljard vrouwen, dus het moet wel vreemdgaan wil er niet iets anders tussen zitten.
Waarom dus fixeren op één?

Anoniem
7 jaar geleden

Ik had een vriendje, maar die heeft het uitgemaakt.. en nu droom ik voort elkedag over hem!! Al 6 dagen achterelkaar! Het is ook erg vervelend want ik wil hem vergeten maar dat is erg moeilijk, en mag er geen contact meer mee hebben, hij is 17 en ik 13
Scheeld wel wat..

7 jaar geleden
Beheerder

Och wat is 4 jaar?
Als je jong bent lijkt het veel.
Het gaat wellicht om een minderjarige verhouding.
Maar sommigen zijn op die leeftijd al fysiek volwassen.
13 is inderdaad nog erg jong.
In sommige culturen is ieder meisje dat voor het eerst menstrueert een volwaardige vrouw.
Omdat men vroeger niet lang leefde werd er heel jong gehuwd.
(men werd nauwelijks 35, de meeste vrouwen stierven in het kraambed)

Je kunt het nog niet verwerken en daarom droom je erover.
Wie weet wat er nog op je pad komt en als het de ware is dan vindt je hem na een paar jaar misschien weer terug?
Jeugdliefdes zijn soms romantisch maar zelden blijvend. De eerste ervaringen zijn belangrijk maar je bent ook kwetsbaar.
Pas op met minderjarige seksualiteit, het kan strafbaar zijn voor hem.

Jack-dirk
7 jaar geleden

Beste lezer , even dit; ik ben een flapuit , clown , zeg maar prettig gestoord type. Ik ben verre van een romantische man. Maar ik droom volgens mijn vriendin nu al zeker 8 tot 10 maanden steeds over dezelfde vrouw. Ik praat met haar , roep haar naam , en ik schijn te zeggen; Natalie ik hou van je.
Ik droom elke nacht over deze Natalie.Ik herinner me totaal niks van die dromen. Ja , ik ken deze Natalie maar ik heb haar maar een paar keer gezien heel vlug. Ook een paar keer met haar geschreven , we zaten namelijk allebei in de gevangenis. En daar liep ik haar wel eens toevallig tegen het lijf. We zijn allebei Nederlands en we zaten in een ander land in de gevangenis , ze had veel problemen en ik probeerde haar goede tips te geven , vandaar ik ook brief contact met haar kreeg. Ja , het is een leuke vrouw om te zien ja , maar dat ik daar nu elke nacht 10 maanden lang van droom ?? Het irriteert me dat ik me niks van die dromen herinner. Volgens mijn eigen vriendin schijnen het leuke dromen te zijn , hele leuke zelfs. Het klopt , ook overdags denk ik wel eens aan haar , dit gezien het feit ze nog heel lang moet zitten. Echt heel lang. Ik ben al 1 jaar vrij. Kan iemand mij vertellen wat deze gekke/leuke dromen betekenen ? Groetjes Jack

7 jaar geleden
Beheerder

Het is een anima fixatie.
Je projecteert op haar.
Maar ze zit letterlijk in de gevangenis en het onbewuste.
Dat is ook in jezelf.
Je hebt er als het ware een deel van je ziel achtergelaten.
Misschien ben je daarom niet zo romantisch of gevoelig?

Sommige vrouwen triggeren iets in je. Het kan in een flits gebeuren en je vergeet ze nooit meer.

Tegelijk ontstaat er dan een redderscomplex, want je zou wellicht als musketier haar willen bevrijden.
Geestelijk kun je wel contact blijven houden met iemand. Het bekende lijntje.
Op zweefclubjes zouden ze vertellen, dat je in een vorig leven enz..............

-A
7 jaar geleden

Ik droom nu heel vaak over een jongen uit mijn klas. Ik weet niet echt of ik om hem verliefd ben. Maar het probleem is dat hij verkering heeft met mijn bff! Mijn bff weet niet dat ik op hem ben, maar ik ben net wakker (nu is het 07:25 uur) en ik had weer een droom over hem dat hij mij leuker vond dan mijn bff. Wat betekend dit? Want in het echte leven lijkt het alsof hij me helemaal niet leuk vindt :(

7 jaar geleden

Jij bent gek op hem. Maar het is onduidelijk of hij jou ook leuk vindt.





Deze discussie is gesloten.