Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bus

Ce
7 jaar geleden

Goeieavond allemaal,

Ik droomde afgelopen nacht het volgende:

Ik was op school en zat in de klas.
De lerares was even weg en gelijk was er chaos in de klas. Ik was de enige die rustig bleef. Toen de docente binnen kwam kon ze het niet meer aan en kon ze niks doen waardoor de chaos stopte. Ik voelde haar goed en het voelde alsof ze een deel van mij was.
Vervolgens ging de bel en vertelde ze dat er maar 3 mensen weg mochten em dit waren de rustige leerlingen waaronder ik. Dit was mooi want dan kon ik de bus halen. Nou deed mij schoolpas het niet meer waardoor ik mijn kluisje niet in kon komen. Het pasje was gebroken en ik probeerde het nog aan elkaar te maken maar tervergeefs, ter gelijke tijd was het druk op de gangen met stoeiende jongens om mij heen wat mij mateloos irriteerde. Ik liep de deur van school uit en ik zag de bus al staan aan de overkant van een groot plein. Er zat niemand in en ik rende er naar toe. Toen ik bij de halte was gebeurde het volgende: de bus reed steeds een paar meter weg, en ik rende er achteraan. Steeds als ik er was ging de bus weer een stukje verder.. het voelde alsof de chauffeur mij wilde pesten. Uiteindelijk kwam ik er toch in en bood de chauffeur haar excuses aan en het had een reden en niet om mij te pesten. Het was een vrouw van rond de 35 denk ik. Ze droeg een staart in en was aan de dikke kant. Een hele vriendelijke vrouw waarbij ik mezelf kon zijn. Toch was het niet mijn anima want qua uiterlijk vond ik haar niet geweldig maar toch... Ik was de enige in de bus en binnen enkele ogenblikken was ik op mijn bestemming. Ik wilde er al uit maar dit kon niet want er was geen halte op die plek en er waren overal autos die om de bus heen reden dus ze vertelde mij dat het te gevaarlijk was om uit te stappen.. toen kwam ik bij een halte en daar mocht het wel. Ik bedankte haar en zei groette vriendelijk terug.. het was een hele lieve vrouw en ze gaf mij op een of andere manier rust... toen eindigde de droom en ik liep richting huis..

7 jaar geleden
Beheerder

Je gaat van chaos naar chaos.
De bus is de levensrit maar ook het vervoer van en naar de droom.
Jij zit echter niet zelf aan het stuur.
Een bemoederende tante dirigeert de bus en plaagt je met steeds een stukje te verrijden.
Je kon je pasje niet gebruiken, dat is een soort ID card naar een kluisje met inhoud (ballast)
Je zoekt rust die je niet op school vindt nog bij het eindpunt.
Tot de vrouw je ergens afzet.
Maar het is ook een eigenschap die ergens in jou huist.
De anima hoeft helemaal niet aantrekkelijk te zijn en zelfs niet je type.
Baba Yaga of de boze heks zijn ook een anima gestaltes. (een archetype reikt van hoog tot laag)
Een verder lege bus. Het lijkt wel een stretched car voor de proletariƫr.
Hoe groot is je ego? Haha.

De chaos tekent de wanorde in je gedachten.
Je schrijft niet over de omgeving waar je eruit stapte.

Ce
7 jaar geleden

Bedankt voor de heldere uitleg.

Ik stapte uit vlakbij mijn huis.
Het wss daar weer wat rustiger buiten dat er wel veel autos reden.
Ik liep naar mijn huis waar het helemaal stil en rustig was.