Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

slangen

Dromer001
7 jaar geleden

Hi,

Vannacht droomde ik dat ik in mijn ouderlijk huis was met mijn vader. Mijn zwager had ons een grote, dikke, groene, jonge slang als huisdier gegeven. Soms verbleef die in een kooi, soms was hij vrij. Op een dag zat de slang in een kartonnen doos, stak zijn kop eruit, keek me aan en ontsnapte. Hij ging mijn vader en mij achterna. Haalde de keuken overhoop. Wij vluchten naar de tuin en later door het dorp waarin ik ben opgegroeid, om ons voor de slang te verstoppen. Maar uiteindelijk kwam hij ons steeds op het spoor. Ik was bang. Wist niet of de slang ons aan wilde vallen of dat hij aan ons gehecht was en ons zocht. Mijn vader probeerde ondertussen de dierenambulance te bellen, maar had geen succes. Daarna probeerde ik zelf te bellen met zijn mobiel. Na een paar keer lukte het en zouden ze komen om de slang te vangen. Ondertussen was mijn zwager en de rest van mijn familie, behalve een broer, er ook bij. Mijn zwager vertelde dat de slang het huis overhoop had gehaald. De slang vond ons tegelijkertijd dat de dierenambulance er was om hem te vangen. De slang veranderde voor mij in een wat verwilderde man, met donker haar en hij droeg geen kleren behalve een onderbroek. Hij had donkere plekken op zijn lichaam. Hij was verdrietig en vertelde dat de plekken was van waar mensen hem geslagen hadden. Hij wilde ons geen kwaad doen en zocht alleen waar wij waren. Ik werd ook verdrietig en heel emotioneel. Vertelde huilend dat we dachten dat hij ons wilde aanvallen en omhelsde hem. Dit voelde heel goed, intens en emotioneel. De dierenambulance personeel wilde hem afmaken, maar nadat ze gezien hadden dat hij niet slecht was en met de belofte hem in een kooi te houden mocht hij mee. Het idee in een kooi gestopt te worden deed de slang niet goed, maar ik fluisterde hem dat we hem er wel uit zouden laten. De man veranderde in een tijgerbrood en ik wiegde hem als een baby in mijn linkerarm en liep terug naar huis. Ik voelde veel liefde voor de slang en sterk verbonden.

Raar verhaal, maar wat zou dit kunnen betekenen?



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden
Beheerder

Mooie droom van een transformatie.
De slang is hier een betoverde man.
Nu is de symboliek van de slang zeer breed te duiden.
Het is de kennis van het onbewuste, ook occulte. (verborgene)
Als de man of een deel van die eigenschappen nog in een dierlijk stadium verkeren kan hij als dier voorkomen.
Men associeerde de slang met het kwaad maar dat is niet altijd zo geweest.
Asclepius b.v. had tempels waar heilige slangen huisden.
Mensen met problemen brachten daar te midden van slangen de nacht door.
Soms kregen zij veelzeggende dromen die de volgende dag door een priester werden geduid.
De slang als god en boodschapper had hen iets medegedeeld.
Slangen kunnen genezen en doden. Hij staat ook voor intuïtie en het derde oog.
Verder is er een connectie met het zenuwstelsel en het ruggenmergkanaal (Kundalini)
De nous serpens is de slangenwijsheid.
In de oudheid werd de slang aanbeden. Was een vruchtbaarheidssymbool.
De slang kan zichzelf verslinden en vernieuwen (Ouroboros)
Dus een beeld van regeneratie en transformatie.
[nl.wikipedia.org]

De slang laat zich nooit kooien of beperken.
Het huis en ook die kooi ben je zelf.
Je geeft hem niet de vrijheid die hij verdient.
De slang is wel een angstsymbool, maar veel slangen zijn voor ons tamelijk vreedzame dieren, ook al eten ze om te overleven.
Slangen worden wel als huisdieren gehouden. Hij is tegelijk een kwaadbestrijder.
De slangenhuid wordt gezien als een machtig Mana. Sjamanen hullen zich dan ook graag in slangenhuiden.
Het eventuele gif is "sterke medicijn".



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.