Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

motorongeluk

7 jaar geleden

Ik kijk vanaf een afstand naar "S" op de motor. Het is een motor waar je voorovergebogen op zit. Hij gaat heel erg hard. Is het een race? Het is geen parcours, ik zie ook verder niemand anders rijden, maar ik zie hem heel hard rijden. Hij rijdt niet op een asfalt weg
Dan crasht hij. Snakt (vliegt door de lucht)voorover op de grond en blijft liggen.
Ik zie beweging en roep heel hard: hij staat weer op, hij staat weer op…………
Maar hij staat niet op. Dan zie ik hem zitten op een brancard met een heel erg verwrongen omgedraaid been. Het ziet er eng gebroken uit.
Daarna zie ik een kamer, zijn kamer, vol met kartonnen dozen, her en der verspreid. Enkele en gestapeld, rommelig door de hele kamer.

7 jaar geleden

Van motorrijders hoor ik altijd; dat als je motorrijdt dan voelt men zich vrij. Als je voorover zit, dan is het een racemotor. Een droom over een motor symboliseert een verlangen naar vrijheid en behoefte aan avontuur.

Hardlopers zijn hier doodlopers. Het is een waarschuwing om het wat langzamer aan te doen voordat je tegen problemen aan botst. Als de omgeving rommelig is, dan is het in het hoofd ook chaotisch. In dozen bewaard men herinneringen. Daarmee kijk je terug naar het verleden.

7 jaar geleden
Beheerder

Hij gaat veel te snel dat gaat niet goed.
Roekeloos en dan nog op een gewone weg of misschien wel geen?
Dat moet fout gaan en dat gebeurt dan ook.
De jeugdige dwaas in overmoed (hybris).
De motor is een energetisch monster.
Het lijkt of hij zijn zaken heeft gepakt.
Was het misschien een vlucht, hals over kop?
Of de duivel hem op de hielen zat.

7 jaar geleden

Dankjewel! Een droom als deze, is dit nu iets wat al gebeurd is of wat nog komt? Krijg ik eigenlijk te zien dat het niet goed gaat met deze persoon?
Ik droomde een poos terug dat hij op de motor zat en bij me wilde komen plassen? met zijn vriendin achterop met een vuilniszak. Het moet niet gekker worden.........................................

7 jaar geleden

Ook weer heel erg bedankt!! Ik heb bij Esme een reactie geplaatst. Ik hoor ook heel graag jouw antwoord op mijn vraag.
Wat zijn dromen toch interessant!

7 jaar geleden
Beheerder

Krijg de indruk dat hij letterlijk komt z**ken.
Hij draagt de vuilniszak bij zich.
Hij wil ergens aan ontkomen, maar dat zal niet lukken.
Misschien zit er een oude relatie in de zak, of het zijn de problemen met zijn vriendin?
Dan neemt ze haar problemen mee. Misschien haar hele hebben en houden?
Klinkt helemaal niet goed.

7 jaar geleden

Super!! Dat was nog niet zo in me opgekomen, dat hij letterlijk komt zeiken bij me. Heeft het "ergens aan ontkomen" met de motor te maken?
Ik heb het niet goed gezegd denk ik. Het is zijn vriendin en die heeft een vuilniszak vast. Ik heb in de droom de indruk dat ze niet blij is en van die zak af wil. Nu ik dit opschrijf.................misschien is hij de zak?!! Ik weet wel, schiet me opeens te binnen, dat ze niet zo van motor rijden houdt.
Waarom krijg hij hier geen goed gevoel bij? Door de persoon? Het is dezelfde als van de crash.
Wel heel apart he dat je dit soort dingen droomt.

7 jaar geleden
Beheerder

De motor is net als de auto een vervoer van het ego.
Het is een ijzeren paard.
Maar het is ook een monster, een draak (drift), waarbij je wel de teugels in de hand moet houden.
Ik krijg de indruk dat de draak er met hem/hen vandoor gaat.
Dat gaat dus niet goed en ja, misschien is hij inderdaad de zak.
Hij bepaalt de koers. Maar wie wil er bij een wildeman op de motor zitten?



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

In een droom hoeft de stemming of gebeurtenis in het echte leven niet persé op die persoon te slaan. Het zijn allemaal symbolieken. Het is je onderbewuste die jouw gemoedstoestand verwerkt.

In het onbewuste zie je hem als een snelheidsduivel die het niet red. Op een één of andere manier kun je hem niet los laten. Je hebt nog zo’n wrok voor hem, dat je hem geen aangenaam leven wil geven. Het is een zeikert en die vriendin mag ook de prullenbak in.

7 jaar geleden

Hele andere kijk maar deze kan ik niet plaatsen. Maar heel erg bedankt voor alle uitleg en visies en tot de volgende droom!

7 jaar geleden

Dankjewel, we gaan het zien. Tot de volgende droom!

7 jaar geleden
Beheerder

Misschien wil ze wel van hem af, maar als hij zo snel rijdt, kan of durft ze er niet afspringen.
Soms wil iemand liever een vernietiging dan een zelfstandige oplossing voor beiden.
Je zou het bijna suïcidaal kunnen noemen. De snelle oplossing voor een onverteerbaar conflict.
Het leven jakkert voort.

De vriendin kan voor zijn gevoelens staan.

7 jaar geleden

Wat kun je niet plaatsen? Het lijkt wel of je er vanuit gaat dat het om voorspellende dromen gaat. Een droom is pure verwerking in je remslaap.

7 jaar geleden

Even een reactie aan jullie beiden. Ik heb denk ik voor verwarring gezorgd. Sorry, sorry, sorry maar in de droom dat hij komt plassen zit hij op de motor maar staat hij stil voor mijn raam (keukenraam trouwens). Aanvulling: dit is een bmw toermotor, ze zitten beiden rechtop.
Zijn vriendin, die achterop zit houdt een vuilniszak vast. Beiden kijken me aan.
Een hele korte droom waaruit ik vol verbazing wakker werd.
Deze droom was op 5 augustus en de crash van 18 augustus. In de crashdroom zit hij alleen op een racemotor.

7 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt er toch op, dat hij komt z**ken en dat zijn vriendin die zak met inhoud bij jou wil deponeren.
Want wat moet je nu op een motor met een vuilniszak?

Hij ging dus van rustige (nou ja rustig) toermotor naar een racemonster?
Dat is natuurlijk een verandering van houding.
Zoiets heet opgen**id.

Kan het een zak vol verwijten zijn?



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

Dankjewel. De droom wordt vast vervolgd.