Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

speciaal broertje

tmkira
7 jaar geleden

ik was met mijn broertje van 3 of 4 ofzo aan het spelen (die ik niet in het echt heb maar wel in de droom). totdat er ineens mensen onze plek waar we woonden kwamen binnen stormen. nouja kijk de plek waar we woonden was zechmaar een kamer en er waren er nog 2, het bos en die kamer was heel groot, en de overkant als je daar door een deur ging was je bij de mensen die ons gingen overvallen dus dat was het slechte mensen gedeelte zoiets. dus toen ze bij ons binnen gingen stormen namen ze iedereen mee. alleen wisten ze niet dat mijn kleine broertje ergens zat verstopt dus die hadden ze gewoon niet mee genomen. wij waren daar met duizenden mensen. we waren allemaal door het bos naar de overkant gebracht. we werden daar verdeeld in groepen. iedereen mocht zelf kiezen in welke groep ze kwamen, maar ik niet. ik werd zomaar bij een groep gezet. de groepen waren ingedeeld in soort van specialiteiten of soorten mensen ofzo. en het had iets te maken met dat we met mensen moesten vechten ofzo maar dat weet ik allemaal niet precies meer. ik vroeg aan iemand 'waarom ben ik de enige die zijn groep niet mocht kiezen?'en niemand wist waarom. een persoon zei wel dat er nog 3 andere mensen ofzo niet zelf mochten kiezen. het was iets van dat die mensen bang waren dat ik en die andere mensen die niet zelf mochten kiezen te sterk zouden zijn ofzo. dat snapte ik ook niet helemaal maar iniedergeval in mijn droom voelde het alsof ik speciaal was door een of andere kracht ofzo. maar ik wist niet welke. maar mijn broertje was dus nog in ons dorp. en ik wist dat hij de gene was die iedereen zou redden. hij was het belangrijkste en het speciaalste en daardoor zou die ons kunnen redden.

ik herriner me ook nog een paar scenes in mijn droom. dat er één persoon was in mijn groepje die ik erg mocht en vertrouwde en nog iets van dat ik bijna ontsnapte. ik was iniedergeval in het bos aan het rennen maar werd gepakt


alvast bedankt voor de reacties ;)

7 jaar geleden
Beheerder

Het broertje is meest het innerlijke kind, een waardevol iets en eigenlijk onvervreemdbaar.
Het bos is het onbewuste de wilde natuur.
Vreemd dat jij niet je eigen weg kiest maar je iets laat voorschrijven.
Aan de ene kant meen je speciaal te zijn maar laat je gedwee in een schapen-vakje stoppen.
Dus je doet mee met de kudde. Desondanks zou een leider kunnen zijn.
Maar daaruit blijkt hier nog niets aan individuele ontwikkeling.
Wellicht dat je reddingsactie niet ongemerkt voorbij ging?
Doet wat denken aan Herodes en de jacht op de kinderen.
Het kind als archetype is een redder of verlosser in de zin van iets nieuws brengend.
Misschien is het kind het Klein Duimpje dat de weg weet uit het labyrint?

7 jaar geleden

Het jongetje is het kind in jezelf. Het huis is je lichaam en de kamers zijn je denken, emotie en eigenschappen. Ineens wordt de rust verstoort. Onbekenden nemen van alles mee, behalve het kind. Het kind in jezelf verstop je. Waardoor je jezelf niet goed door anderen kan laten zien en kunnen ze je niet indelen bij de soort specialiteit of soort mens. Je wordt gewoon op de grote hoop geplaatst. De kracht die je bezit, zit van binnen. Je mag meer laten zien wie je bent en uitspreken wat je voelt. Zo maak je je speciaal.