Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bloed en Kermis+politie agent spelen

7 jaar geleden

Hey,

Vannacht had ik een mindere droom.
Nog steeds gaat het berg afwaarts met mijn oma en ze laat het leven maar niet los.
Nou droomde ik vannacht dat ik in een zaal stond in een bejaarde tehuis waar een groot reuzenrad stond die ook over de kop ging, Ik moest erin van de kermismensen en iedereen keek naar mij naar boven want ik zat er alleen in.
Ik moest bijna overgeven ik werd namelijk erg misselijk en wilde dat het stopte en ik riep dat en ik versprak me ik weet niet meer wat ik zei maar de hele meute beneden lachte me uit en ik was ongelukkig en schaamde me. Daarna was ik beneden en liep ik samen met mijn zus door de gangen van het bejaarde tehuis waar ik mijn oma zag liggen op de grond en er lag allemaal bloed om haar heen. Het was geen prettig beeld. Ik was erg verdrietig (het lijkt me dat de kermis attractie niks met dit te maken heeft)?

Daarna ging ik met een oude klaasgenoot mee van 10 jaar geleden ofzo.
Hij had problemen thuis met zijn ouders en hij woonde bij zn oma in de droom.
Deze jongen had in het echt ook altijd problemen met veel dingen (roken en drinken op jonge leeftijd enz)
In mn droom deed ik mee met zijn foute activiteiten.
Ik ging met hem politie agent spelen. We gingen mensen die langskwamen controleren met voorwerpen in hun auto.
De meeste mensen dachten dat we echte agenten waren maar later was er een vrouw die iets nodig had van de politie wat wij niet hadden en ze vertrouwde het niet en toen gaven we toe dat we niet echt politie waren. Het was een rare droom.

Wat kan dit betekenen?
Wat is het verband.

mvg en bedankt! C.

7 jaar geleden

Je bent aan het verwerken, over dat je oma zo ziek/oud is. In het bejaarden tehuis tref je de malle molen van het leven aan, het reuzenrad. Ook te vergelijken met de tarotkaart Rad van Fortuin; Deze kaart representeert vaak gebeurtenissen waarop we nauwelijks invloed hebben. Het weer, het verkeer of een andere overmacht doorkruist ons plan waardoor het niet door zal gaan. Wellicht kan het ook betekenen dat je geen invloed hebt bij het loslaten van je oma. Het Rad stelt ons voor ervaringen die we de baas moeten worden zodat we er innerlijk door zullen sterken. In persoonlijke relaties voelen we ons vaak niet prettig met de bestaande gebeurtenissen, bijvoorbeeld omdat er geen partner is, of omdat de relatie niet naar zinnen verloopt. Ook hier gaat het erom in te zien wat we kunnen leren. De kermis is het feest van ons leven en de avonturen die op ons pad komen. Dat is waar de kleine wezentje van J.R.R. Tolkien, de hobbit, juist op anticipeert (de kaart joker of de dwaas). Misschien een idee voor jou.
Het overgeven is een manier om afval te lozen van zorgen en/of angsten. Je zit totaal niet lekker in je vel met die schaamte. Het obstakel in je leven, op dit moment, is het loslaten van je oma.
De jongen is een deel van jezelf. Je weet heel goed wat slecht voor je is, maar misschien ben je er toch vatbaar voor als het gaat om roken of drinken en politietje pesten.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Esme.

7 jaar geleden
Beheerder

Het rad is inderdaad het rad van Samsara.
Beeldt de levenscyclus uit en de kermis die het leven is.
Maar door de roterende beweging wordt je misselijk wat de emotionele spanningen omtrent je oma weergeeft.
Je maag draait er ongeveer van om.
De euforie van een kermis vergaat je als je met het werkelijke leven in aanraking komt waar leven en dood onvermijdelijk deel van uitmaken.
De dood als memento mori, bezinningspunt, eens zult ook gij................
Ook geeft het iets aan van op- en neergang, hoogte en dieptepunten.

Hoe betrekkelijk is immers alles. (denk aan de I Tjing, Yin/ Yang)
In de as van het rad heerst rust maar aan de periferie is het een roes en chaos die je voortsleept.
Fortuna was niet zozeer een geluksbeeld, maar het levenslot. (vandaar het gokken)
Was Fortuna je goed gezind ging het voor de wind, maar het kon ook tegen je werken.
We hebben het immers ook over fortuin-lijk of on-fortuin-lijk.

Later speel je agent en wilt anderen onder controle houden.
Het leven laat zich niet controleren, je hebt er geen macht over.
Dus je spel is een machtsfrustratie compenseren.

Mee gaan in een drankzucht, drugs, losbandigheid, PromiscuĂŻteit, libertinisme, of wat ook, is vluchten voor de grilligheden van het broze bestaan. Daar kweek je geen weerstand kracht of karakter mee en dat is ook de negatieve spiraal van het rad.

ce
7 jaar geleden

dankjewel mooie uitleg!

gisteren geweest bij mn oma en was wel moeilijk.
nu droomde ik er niet over vannacht.

ik droomde wel weer over de foute jongen en een mooie blauwe zee. Ik lag op een handoek uit te kijken over de zee die heel mooi tuqoise was op sommige stukken. De zee was rustig (ik ben helemaal niet rustig in mn hoofd voor mn idee)
op het strand lagen allemaal kiezels en rood zand er tussen. Er omheen groeide er allemaal kleine groene plantjes tussen de grijze kiezels.

Later droomde ik dat ik in een grote stad was in Amerika waar ik niet meer bij mn vrienden groep mocht zijn. Ik zat op de stoep eenzaam als een soort zwerver. Later kwam er een man die me hielp en we liepen samen naar de zee waar ik uitkeek over woest water deze keer. Ik maakte wat fotos van de duinen etc. .. ik voelde me weer geaccepteerd.

later droomde ik dat ik in mn huis naar buiten keek en ik zag bomen die afgezaagd waren waar weer nieuwe groene scheuten uitkwamen.

wat betekend dit? dankjewel

7 jaar geleden
Beheerder

De foute jongen doet aan escapisme en opportunisme.
Hij voert geen klap uit maar denkt wel zorgeloos rond te kunnen dobberen.
De zee mag hem dan even dragen, op een keer zal hij toch worden verzwolgen of op de rotsen lopen.
De ziel verdraagt geen stilstand.

Wat jou betreft, zoek je wat rust, maar op een strand vol kiezels lig je echt niet lekker (fakirbed)
De saaie, grijze kiezels staan model voor oude grafstenen en zielen (grafstenen bevatten de ziel, zo gelooft men) Tussen de stenen groeien plantjes, wat inhoudt, dat na de dood leven kan ontstaan, want het leven gaat hoe dan ook voort. De kiezels zullen ervoor zorgen dat je niet te lang passief blijft liggen.

De foute jongen is de rebel in jezelf. Maar het heeft geen zin je overal tegen af te zetten.
Het kan wel een springplank worden, want wie geen moeilijkheden ondervindt zal ook niet leren.

Afgezaagde bomen zijn metaforen voor een verstoord leven of relatie. (Stamboom/ totempaal)

Confrontatie met de dood maakt een Einzelgänger van je. Dat is de rouw die je isoleert.
Je houvast valt weg.

Het woeste water beeldt de turbulentie uit van je innerlijke emotie en woede.

Hoe zou het rustig kunnen zijn in je hoofd met zoveel problemen?

Daarom heb je niets aan die minkukel die nutteloos op zee drijft, alsof er niets aan de hand is en het hem geen moer kan schelen.

De zee is een plas vol tranen.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

En de groene takken die uit de afgezaagde boom kwamen kunnen voor hetzelfde staan als de kleine groene plantjes tussen de saaie grijze kiezels?

Het zwerven door de stad. (het was Athene niet Amerika trouwens)
Ik zag de grote tempel in Athene. Akropolis.
Ik liep heuvels op en af.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door C>E.

7 jaar geleden
Beheerder

Oh ja de dode stam kan weer uitlopen
Een gebroken boom of afgeknotte boom is een beeld van een breuk.
Soms ontstaat er een oksel dus een nieuwe tak op de oude stam.
Je staat er soms versteld van hoe taai bomen kunnen zijn.
Wat een levenskracht en wil.

Typerend dat je aan Griekenland denkt.
Athene werd uit het hoofd van Zeus geboren (de boom dus)
Athene is bij voorkeur een warrior- en verstands-archetype.
Ook iemand in een harnas. Typisch Anima-model in de historische context.
Het Griekenland van de filosofen en mythen. verplicht voer voor psychologen.

7 jaar geleden

Toevallig luister ik net liedjes en kwam er een lied voorbij die Warrior heette die begon net toen ik het woordje las. wat een toeval/of toch niet! Steeds weer van die dingen waarvan ik denk alsof mn onderbewuste weet wat ik doe en ga horen die dag.
Ik denk aan dingen en ik lees of hoor het dan 2 seconde later.
Je zal haast denken aan een soort paranormale gave ofzo.
Ik heb het vaker als ik mensen zie dat ik dingen weet over ze zonder het te kunnen weten.
Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet.. Mijn intuitie is denk ik gewoon goed ipv echt paranormaal te noemen..

heb je een verklaring hiervoor ik kan er niet erg veel over vinden die voorspellende dromen en gedachten die kloppen.

7 jaar geleden
Beheerder

Zeker, dat heet synchroniciteit.
Het significant samenvallen van op zich niet causaal verbonden gebeurtenissen.
Vooral voorkomend bij archetypische fenomenen.

Het onbewuste weet dat heel precies te sturen.

Voorbeelden: een klok die blijft stilstaan bij een overlijden.
Jung had eens dat er een kever tegen het venster vloog, juist op het moment dat hij een droom besprak met een mestkever. (Egypte)



1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.