Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wolf

8 jaar geleden

Een droom van poosje geleden is mij bijgebleven. De details weet ik niet meer ,maar steeds komt er wat naar boven.
Ik was aan het wandelen met 3 kinderen, in een omgeving met wat rotsen en bomen. Plots komt daar een wolf aan en ik moet de kinderen beschermen. De Wolf komt dreigend over en eenmaal dichtbij mij, aai ik deze wolf wat overgaat in knuffelen. Alsof je een hond lief knuffelt.
De Wolf loop nog een stukje mee .... einde droom.

8 jaar geleden
Beheerder

De wolf kan veranderen in een hond. (dichter bij het bewustzijn)
De wolf is een beeld van de wilde instincten.
Hij is ook een gids in het bos.
Wolven zijn sociale dieren en lang niet zo gevaarlijk als vaak wordt beweerd.
Toch komen er wel mensen om door wolven het zijn nu eenmaal wilde dieren die iets te eten zoeken of hun territorium verdedigen tegen indringers.
De wolf is dus een deel van je en doet zich zo voor omdat hij niet verder is getransformeerd.

Dat is de reden dat dieren in sprookjes betoverd kunnen zijn en als b.v. een prins kunnen ontpoppen als ze herkend worden.

8 jaar geleden

Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen. De 3 staat voor heden, verleden en toekomst. Mogelijk wil je niet mee gaan in de sleur en te serieus verder gaan. Je loopt op je tenen door de mensen om je heen en wil puur jezelf blijven. De wolf komt dreigend over, maar dan verandert het van een monster naar een lief hondje.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.