Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

te laat bliksem inslag

kjl
6 mei 2016

Heyyy ik droomde vannacht dat ik werd opgenomen voor 1 avond in een geestelijk ziekenhuis. Mijn moeder bracht me erheen 's avonds en er was een vrouw met zwart haar en een bril (de begeleider) (heb daar gezeten een paar jaar geleden en was erg verdrietig en zat met mezelf in de knoop en had last van paniek aanvallen en angstaanvallen in zo'n heftige vorm dat ik voor een paar weken weg van huis moest) ik denk dat ik dat na 4 jaar nogsteeds niet heb verwerkt want iedere keer droom ik hierover en dan moet ik heel erg huilen (normaal huil ik de laatste jaren nooit meer ookal ben ik verdrietig) Nou dit was de eerste droom wel zo'n beetje in e tweede droom zat ik met 2 vriendinnen die ik ken (gister had ik ruzie met ze) op de bank zat bij een van hun thuis.
We zaten gezellig tv te kijken (weet niet meer waarna) het was 's ochtends net voor we naar school moesten. En ineens sloeg de bliksem in en viel de stroom uit en het was donker. Later ging alles weer aan en gihen we naar school alleen waren we te laat en in eens zat ik weer op de basisschool (ben nu 15) en de kinderen uit me klas waren allemaal weer jong en gooide bloesem blaadjes in de lucht en waren blij... dit was mijn droom... weet iemand dit te verklaren??
Alvast bedankt! Kjl jongen 15 jr

6 mei 2016
Beheerder

De bliksem kan een teken zijn van stress en overspannenheid.
Daarbij valt het licht van het bewustzijn uit.
Blijf niet achter die domme kijkbuis zitten of je appjes maar ga de natuur in.
Kom tot rust. De moderne media zijn niet alleen zwaar verslavend maar vooral debiliserend, hypnotiserend en stresserend. Mensen gluren gemiddeld 200 keer per dag op dat onding.
Geen wonder dat er zoveel ADHD-ers rondlopen.

De lagere school is een beeld van iets leren, maar jij bent blijkbaar blijven zitten.
Dus je moet nog iets leren inzien.
De kinderen zijn speels en blij en gooien met bloesemblaadjes.
Maar jij deelt niet in die vreugde en lijkt meer een zwartkijker waarmee ik depressiviteit bedoel.
De vraag is hier, wat is de oorzaak van je problemen?

Misschien is de vrouw met het zwarte haar wel een schrikbeeld?
Haren laten vaak zien hoe iemand is en zwart kan ook op iets boosaardigs wijzen. (zoals een heks)
Al zijn natuurlijk niet alle zwartharigen slecht.

De bliksem geeft hier iets aan.
Wham, geen beeldbuisverslaving meer, maar misschien een goed gesprek in plaats van consumptiegedrag achter de beeldpijp.

De TV is ook een beeldvorming, kijkje op een virtuele wereld (de kijkdoos).
Soms ook een scherm om naar het onbewuste te kijken (projectiescherm)
Toverspiegel enz. Maar niet de werkelijkheid.

6 mei 2016

Wanneer je droomt over een inrichting, symboliseert dit je behoefte om je fysieke- of mentale gezondheid te (her)vinden. Je moeder is het zorgzame deel in jezelf. Zwart symboliseert het onbewuste en de bril corrigeert de ogen. Om weer gezond te worden heb je rust en regelmaat nodig. Die knoop herinnert je eraan, dat je weer pas op de plaats moet maken. Huilen is heel goed, daarmee verwerk je de pijn en narigheden die je geleden hebt.
De bliksem is een plotseling besef. Het lijkt wel of het goed mis moet gaan voor je door hebt, dat je er wat met je aan de hand is. Het leven is niet alleen angst voor jou, want je kent ook het gevoel van liefde, plezier en blijheid. Probeer dit gevoel vast te houden!
Het valt me op dat de zinnen niet veel punten bevatten. Je plakt wel zo’n 4 zinnen aan elkaar vast. Dat leest wat druk. Ben je druk in je hoofd?



1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 mei 2016 door Esme.

kjl
6 mei 2016

Hey esme,

Nee, dat komt omdat ik op mijn mobiel zit en dat werkt niet altijd even makkelijk en iets wijzigen is ook lastig dus excuses voor de evt. Spelfouten

Maar ik wil wel even zeggen dat ik de droomuitleg wel begrijp! En die van seherezade. Ik ben 15 en slik nu 4 jaar anti depressiva...dus heb een moeilijk tijd achter de rug voor mijn leeftijd... maar nu ben ik dus gestopt sinds een paar dagen en zit soms niet lekker in mn vel.. maar ik herken ook wel dat die vrolijkheid er wel is in mij alleen vind ik het wel lastig om die depressieve en angstige gevoelens achter me te laten.

8 mei 2016
Beheerder

De bliksem werd vroeger wel gezien als een signaal van de goden.
Denk aan Zeus met zijn banbliksems of Wodan en Donar met hun donder en bliksem.
Ook Jahwe smeet met bliksems (later opgenomen in naam en gedrag van Wodan = woede)
Je kunt de bliksem dus opvatten als een plotselinge verandering in je levenslot of noodlot.
De bliksem komt vaak voor in dromen en soms ook in mandala's.
Een bliksemschicht kan een overweldigende ingeving zijn.
Maar soms ook krankzinnigheid veroorzaken.

cd
8 mei 2016

Dankje!


Word er wel wijzer uit! :)