Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Jongen van de middelbare school

Lauwtje
26 november 2015

Sinds een paar weken droom ik over een jongen waarbij ik op de middelbare school bij in de klas heb gezeten. We gingen niet met elkaar om en ik heb ook nooit iets voor hem gevoeld (zo ver ik dat als puper kon beoordelen hij ook niet voor mij). In de dromen heb ik ook geen gevoelens voor hem of hebben we intiem contact. Maar hij speelt wel steeds een opvallende aanwezige rol in de droom. Ookal gaat de droom niet altijd over hem, hij is er vaak wel in aanwezig. Wat betekent dit? Waarom duikt hij nu ineens op in mijn dromen?

26 november 2015

Een droom is een verwerking van het verleden en komen onbewuste zaken naar boven die in symboliek weer worden gegeven. Als je verliefd bent, dan spiegel je een ander in jezelf. Dat wat jij mooi vindt in een ander, zou je ook wel willen of ontbreekt in jezelf. Een stukje leegheid wordt gevuld met een aspect van de ander. Het lege stukje wordt gevuld met een euforisch gevoel. Een stroompje adrenaline die dat prettige gevoel geeft. Je kunt uitzoeken wat het lege deeltje in jezelf is. Dit hoort bij een groeiproces.