Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wie kan mijn droom ontcijferen ?

Anoniem2
10 jaar geleden

Hallo mensen,

Normaal geloof ik nooit in dromen/spirituele dingen etc etc, maar deze nacht heb de meest realistische droom ooit gehad. Ik zal proberen uit te leggen wat ik heb gezien in deze droom, in hoop dat iemand mij kan vertellen wat deze droom betekend.

Ik begon met dromen dat mijn vriendin en ik samen in een kamer waren waar ik een middel kreeg toegediend, na het injecteren van dit middel werd mij verteld dat ik vanaf nu 24 uur te leven had (euthanasie ?) In de droom voelde het ZEER onrechtvaardig dat ik dit middel kreeg maar tijdens het injecteren wist ik niet wat de werking was, de hele droom heb ik ZEER gelukkig doorgebracht met mij vriendin waarin we onder andere : parachute sprongen, door de sneeuw met een slee gleden en daarna de lucht in vlogen. De droom stond ook in het teken van hoeveel ik van mijn vriendin hou en dat ik haar niet wou verliezen, maar op een gegeven moment stonden we in de keuken en viel ik in mn droom op te grond en ik VOELDE in mijn droom dat mn hartslag langzamer ging en uiteindelijk stopte. Toen werd ik wakker met tranen in mn ogen over hoe onrechtvaardig deze droom was.

Ik droom nooit (of ik onthou ze niet) tenzei ze extreem mooi of triest zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat deze droom eigenlijk betekend.

Mvg

Antwoordman
10 jaar geleden

Ik denk dat het symboliseert dat je het soms als onrechtvaardig kan voelen dat mooie dingen maar even duren?

brunette
9 jaar geleden

IK HEB GEDROOMD DAT ER EEN BIJL IN MIJN HOOFD ZAT IN HET MIDDEN IK HEB HEM ER UITGEHAALD ER ZAT EEN GROTE SNEE IN HEEL DIEP ER KWAM OOK BLOED UIT ER WAREN ONGEVEER 5 MENSEN HELEMAAL IN HET WIT GEKLEED EN DIE DEDEN NIETS KONDEN MIJ NIET HELPEN WEET U MISSCHIEN WAT DIE DROOM BETEKEND DANK U VOOR DE HULP

Mila
8 jaar geleden

Ik had gedroomd over mijn pad overleden buurman hij was een vaderfiguur voor mij.ik droomde dat hij terug was in zijn leegstaande woning.toen ik hem zag zitten zei die tegen mij " ik ben terug" maar ik begon te huilen zonder niets te zeggen en toen werd ik wakker.hij was in het blauw gekleed helemaal in donkerblauw

8 jaar geleden

Je droomde over die man, omdat je hem onbewust mist. Je mist hem vooral voor de rol die hij had als vaderfiguur. Daar staat ook die leegstaande woning voor. Het is de behoefte van vertrouwen en bescherming. Hij vertrekt en jij staat er weer alleen voor. Blauw staat onder andere voor wijsheid, stabiliteit, hemel en toewijding. Je moet het toch alleen zien te rooien.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

michelle
8 jaar geleden

wie kan mij helpen.
Ik droom veel en vaak herhaalt mijn droom dat mijn hond overleed,
later bleek mijn hond echt heel erg ziek te zijn. gelukkig gaat het nu goed met haar.

Maar nou droomde ik laatst over een vrouw die jaren geleden al overleden is en ons overleden hond (doberman),
die ook al ruim 18 jaar dood is.
Dat deze vrouw naar me toe kwam met me oude hond en zij dat ik nu oud genoeg was om de hond terug te nemen en de zorg weer over te nemen. terwijl mijn eigen hond (stafford) nu heb en niet met andere honden samen kan.
Ze gaf mij de hond terug en ik ben gelijk gaan lopen met beiden honden wat ook gelijk goed ging.
Thuis aangekomen de honden samen in 1 mand gaan liggen. En toen werd ik wakker

Rachellefood
7 jaar geleden

Wel het begon met het feit dat ik wakker schrok uit mijn slaap en ik had een soort van shock aanval ofzo dus doen gimg ik naar benede en toen ging ik daar zitten een beetje praten niks aan de hand toen in een keer getoeter wij dachte oh das niks das langs de weg maar in een keer rijd er keihard een auto de woonkamer in mijn familie aan en het leek zo eng was echt nie leuk ????

7 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt een plotselinge inbreuk in de rustige sfeer van een schokkende invloed.
Wat dat kan zijn is niet duidelijk maar het kan een bericht zijn of iets dramatisch.
Een crash wijst vaak op een breuk (b.v. scheiding/ verlies)
Soms is het een te snelle terugkeer in de realiteit (wakker worden)
Misschien ben je te passief en breekt er ineens iets door dat je uit je stilstand haalt. (impuls)

7 jaar geleden

Zo’n schokje of vallend gevoel in de fase tussen wakker zijn en slapen heet een hypnagoge schok of een slaapstuip. De wetenschap is er niet uit wat dat gekke gevoel veroorzaakt, want er is nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan.

7 jaar geleden
Beheerder

Ik heb deze schokken vaker heel bewust kunnen observeren.
Het is een gevoel van geest en lichaam vloeien ineen.
Soms gaat dat vloeiend maar andere keren inderdaad wat abrupt.
Het is mogelijk de overgang met vol bewustzijn te ervaren.
Een en ander gaat dus gepaard met een gevoel van verplaatsing.
Subjectieve levitatie, vallen, schuiven en draaien enz.
De twee zelfstandige elementen trekken elkaar aan als een magneet.
Soms leek het alsof niet ik viel, maar het lichaam naar de geest trok.
Andere keren lag mijn lichaam voelbaar op bed en werd de geest als een wind of adem ervaren die terugkeerde.
Maar je kunt het dus zowel vanuit de geest als het lichaam ervaren. (grensvlak)
Pas als beide elementen samenkomen ontstaat het realiteitsbesef.