Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vliegtuigongeluk

spruitje
16 jaar geleden

ik heb al een aantal malen gedroomd dat ik omhoog kijk en een vliegtuig in de lucht zie, dat vervolgens neerstort.
ik zie het dus vanaf de grond gebeuren met het bijbehorende gevoel van enorme verbazing en shock. voor zover ik me kan herinneren ga ik dan ook naar de plek waar het toestel neerkwam om te kijken. (meestal een stukje verderop dan waar ik me bevond)

kan iemand me uitleggen wat dit kan betekenen?

alvast bedankt, spruitje

16 jaar geleden

Hoi spruitje
Dromen over vliegtuigen symboliseren jouw drukke gedachten die door jouw hoofd heen razen en jou in de war brengen
Jij moet je levenswijze veranderen voordat jij jezelf verliest en ineen kan storten, kom met beide beentjes op de grond, want deze droom is noodsignaal vanuit je ziel. Je kijkt er naar op afstand, het shockeert je...maar toch ben je verbaasd?

Liefs Lightangel

ddj
16 jaar geleden

Jeetje wat een toeval!

Dit is precies de droom die ik al mijn hele leven regelmatig heb en toevallig had ik hem gisteren weer (daarvoor was het een aantal jaar geleden)
Ik sta buiten, of kijk door het raam. Ik zie een vliegtuig die opeens een rare manoeuvre maakt. Terwijl ik dat zie denk ik "o jee, dat gaat fout" En daarna crashed het vliegtuig. Meestal zie ik dat niet gebeuren, het vliegtuig verdwijnt achter een gebouw o.i.d. Gisteren zag ik het vliegtuig wel neerstorten, bovenop een ander vliegtuig wat op de grond stond.

Heeft mijn droom dezelfde betekenis als die van spruitje?

16 jaar geleden

Hoi ddj
Jouw droom heeft bijna dezelfde betekenis als die van spruitje, alleen kijk jij door het raam naar buiten, met andere woorden jij ziet wel de wereld rondom jou heen, alleen je innerlijke wereld zie jij niet, deze verstop jij ergens achterin in jezelf, want een gebouw staat voor jouw totale persoonlijkheid, je ziel, geest en lichaam. Jij weet dat deze razende gekmakende gedachten jou in de war brengen, maar je ziet het niet aankomen. Jouw laatste droom dus wel, is dus een WAARSCHUWING van je ziel via je onbewuste die een boodschap mee geeft in je droom. Jij bent aleens een keer de weg kwijt geweest in het verleden? (vliegtuig op de grond), deze keer zie jij het wel aankomen (nieuwe crash)..verander dus je levensstijl!!!

Liefs Lightangel

Ralph
16 jaar geleden

Vorige week heb ik 2 dagen achter elkaar last gehad van dromen waarin ik een ongeluk kreeg.1 keer met de vrachtwagen dat ik bestuurde (ben vrachtwagenchauffeur),en de volgende dag zat ik in een cockpit van een vliegtuig,en toen stortte we neer.Waar zal dit op kunnen duiden.Heb de laatste tijd wel spanningen thuis,m'n vriendin piekert heeel veel,en heeft last van spanningen.

groetjes

lollita
16 jaar geleden

wat bizar om te lezen dat andere mensen precies dezelfde droom kunnen hebben. ik heb nu voor de zoveelste keer gedroomd over een neerstortend vliegtuig en wilde nu wel eens weten wat hier de betekenis van was. helaas kan ik me wel vinden in de verklaring die ik net gelezen heb, en moet dus onder ogen zien dat ik toch iets zal moeten veranderen in m'n leven.

15 jaar geleden

hallo!

Ik was op zoek naar de betekenis van mijn droom totdat ik deze berichten las.
Van de week heb ik een soortgelijke droom gehad, alleen heb ik het vliegtuig niet zien neerstorten. Op 1 of andere manier wist ik dat het vliegtuig was neergestort (ik denk door de rook die ik in de verte zag) en ben toen naar het neergestorte vliegtuig toegegaan om te kijken.
Wat zou dit kunnen betekenen? (Omdat ik het vliegtuig niet heb zien crashen)

La Rubia
15 jaar geleden

Deze dromen over vliegtuigcrashes zijn zo verschrikkelijk angstaanjagend. In 2 maanden tijd heb ik in het totaal al 4 dromen gehad, 2 van vliegtuigen die ik in de verte zie en waarvan ik weet dat ze gaan neerstorten en het echt zien gebeuren. De andere 2 dromen zat ik zelf in het vliegtuig, de ene keer kreeg hij geen hoogte en stortte hij op de landingsbaan neer en de andere keer storrte het vliegtuig met mij erin in zee. Een verschrikkelijk gevoel! Maar inderdaad als ik de uitleg hierboven lees dan begrijp ik wel goed waarom ik deze dromen heb. Ik woon nu al 6 maanden in het buitenland en deze 2 laatste maanden zijn niet zo erg van een leien dakje gelopen, het gemis naar het thuisland Belgie, niet echt 100% zeker zijn of dit is wat ik wil als ik aan mijn latere toekomst denk ... enzovoort .. Dat zijn fases waar je over heen moet, maar toch heb ik ook de angst dat sommige dromen wel eens werkelijkheid kunnen worden, hopelijk niet de deze, want ik heb nogal een sterk 6de zintuig en met de jaren is dit zintuig gegroeid .. Zouden de dromen een toeval zijn of ... hmmm

Groetjes!

moppie
15 jaar geleden

Raar maar ik heb ook een sterke droom over een vliegtuigongeluk gehad, alleen was die niet angstaanjagen maar gaf een heel "fijn gevoel" Op een of andere manier storte ik neer in het vliegtuig maar het was allemaal niet dramatisch of schokkend nee ... het vliegtuig ging langzaam over de kop alsof het een salto maakte waarna het rustig rechtop stond en ik zelf niets mankeerde of maar enig gevoel had van Paniek. Hierna werd ik helaas wakker...

Ben heel nieuwsgierig wat dit betekent,

angel1981
14 jaar geleden

Dit is inderdaad heel raar om te lezen!
Ik heb gister dus ook zo'n droom gehad, maar ik stond ergens en zag het eigenlijk al aankomen dat het vliegtuig ging neerstorten.
Iedereen rende weg en ik bleef staan, niet omdat ik in shock was ofzo, ik weet niet waarom.
Het vliegtuig kwam heel dichtbij en ik werd net door iemand anders achter een muurtje getrokken.
De vlammen gingen alle kanten op en toch was ik nieuwsgierig en kijk om het muurtje heen, alleen voelde ik de rechterkant van mijn gezicht ook echt branden.
Zal dit weer een andere betekenis hebben?

14 jaar geleden

Hoi moppie.


Het is van belang of we neerstorten met b.v. een vliegtuig, of dat we neerstorten terwijl we zelf als een vogel vliegen. In ieder geval wijst neerstorten altijd op verliezen in ons waakbestaan.

Angel 1981

Het is ongeveer het zelfde als moppie, maar jij werd al van tevoren gewaarschuwd en luisterde niet waardoor jij je verbrande en nog wel aan je gezicht.

Wie zichzelf in de droom per ongeluk verbrand zal in het waakbestaan door zijn eigen schuld verdriet hebben. Verbranden we onszelf in de droom opzettelijk dan voelen we ons in het waakbestaan ergens schuldig over waarvoor we onszelf willen straffen.


Hoi La Rubia.

Je vraagt of dromen bedrog zijn nee, maar wel moeilijk om te begrijpen.

Maar inderdaad wijzen ook jou dromen op iets waar voor je wordt gewaarschuwd, je hebt het over een moeilijk periode, laat die periode niet eskaleren of groter worden.

Meestal duiden deze dromen op verlies van iets en dat is voor elke persoon weer anders.

Groeten H@ns.

Helli
14 jaar geleden

Jeetje wat toevallig.
Zit net te googelen omdat ik in korte tijd 4 dromen heb gehad waarin ik op heel korte afstand getuige ben van een vliegtuigcrash.
Zo'n korte afstand dat ik bang ben dat het vuur bij me komt.
De plaatsen waar de vliegentuigen crashen zijn elke keer anders, maar het is telkens zo dat ik zie dat het misgaat, maar ze niet daadwerkelijk neer zie storten.
Ik hoor alleen een gigantische knal en zie rook en vuur.

Dus zo'n droom symboliseert drukte in je hoofd?

Irishom
14 jaar geleden

Helaas heb ik gezocht, maar nog niet gevonden....
Ik heb gedroomd over een vliegtuigcrasch waar ik zelf in zit.
Ik voel de luchtzakkig en ongeveer 100 meter voordat wij in zee storten kijk ik uit het raampje en zie ik dat we bijna het einde naderen.
Ik leg mij erbij neer en probeer mij te concentreren op de klap! En ja die komt, ik verwachte veel pijn, maar eigelijk voelde ik mij bang maar ontspannen, ik voel een hoge druk door mijn lichaam vloeien en langzaam zie ik de dood tegemoet.
Ik ben dood en daar had ik vrede mee.
Opeens wordt ik wakker en lig in het ziekenhuis, ik heb heel veel pijn in mijn lichaam en besef dat ik het dus overleefd heb.
Ik ben eigelijk teleurgesteld, ik kan mij niet zo goed bewegen en kijk naar de brand plekken op mijn benen.
Mijn benen zien er verschrikkelijk uit en heb inmiddels veel wildvlees erop zitten.
Mijn leven zal nooit meer worden als dat het was bedenkt ik mij en vervolgens moet ik opnieuw leren leven met deze kwalen en pijn.
Toch wilde ik liever dood zijn!
Dit heeft mij de hele dag bezig gehouden... wat zou dit te betekenen hebben????

14 jaar geleden

een vliegtuig is een spiritueelvoertuig om het zo te zeggen Ralph. Jij en je vriendin hebben inderdaad problemen, die jullie alleen kunnen oplossen, er is niets mooier dan de liefde van twee mensen die van elkaar houden. is een gegeven van Het Hogere , koester dit ,mensen ontmoeten elkaar niet zomaar, je zal iets van elkaar moeten leren, Probeer samen als je zover bent de voors en tegen in jullie relatie na te gaan anders stevent dit af op een breuk, wat ik niet voor jullie wens. Ga ervoor pak moedig de draad op als je van elkaar nog houd.
Doe samen dingen waarvan jullie je goedbij voelen, respkteer elkaars mening over iets. Vertel eerlijk aan elkaar wat een handeling van de ander met je doet. Zeg precies hoe jij je erbij voelt. Geef rustig je grenzen aan. Vertel het aan elkaar , benoem precies wat je grens is zodat er rekening mee gehouden wordt. De crash is jullie relatie. Als je de oorzaken kan opsporen wat de crash kan voor komen kan het goed komen , ga gezellig samen graven met heel veel LIEFDE en GEDULD en Vindt de oorzaken. Ik zie kinderen en witte duiven om jullie heen. Alles heb je zelf in handen ,maar de wil moet aanwezig zijn.
groetje



1 keer bewerkt. De laatste keer was 14 jaar geleden door Lucinda.

14 jaar geleden

Beste Ralph dit is voor jouw vriendin. a.u.b.


10 tips voor een betere lichamelijke en geestelijke gezondheid
ofwel wat te doen tegen spanning en stress




--------------------------------------------------------------------------------



Wat is stress?

Stress is een gevoel van spanning en onrust in het lichaam. Stresswetenschappers noemen het ook wel een "vlucht-, vrees- of vechtreactie". In het begin wordt adrenaline afgegeven door de bijnieren als energiestoot. Daarna stijgt de spiegel van het stresshormoon, cortisol, in het bloed. De stressreactie wordt wel gezien als een soort oer-reactie van de mens om te overleven in de wilde natuur. Voor een wild dier of overvaller moeten we vluchten. Dit soort reacties lijken het heden ten dage overbodig. Bij de stressreactie ontstaat een scala van lichamelijke reacties zoals onder andere: gespannen pijnlijke spieren, hartkloppingen, hoofdpijn, transpireren, benauwdheid, trillen, duizeligheid, misselijkheid, etc. Belangrijk is ook dat men veel denkt, piekert en dat men slecht slaapt. De aard van de gedachten kan somber en negatief worden. Het gedrag kan veranderen in de zin dat men bepaalde situaties gaat vermijden die spanning oproepen of dat men zich liever terug wil trekken. Stress is een normale reactie op bepaalde prikkels uit de omgeving ofwel stressoren genaamd. Stress die lang aan blijft houden kan schadelijk zijn. Stress is dus niet altijd slecht! Welke soorten stress bestaan er ?

Er bestaat positieve en negatieve stress: Positieve stress is het soort stress dat bij een inspanning of prestatie hoort. Dit kan lichamelijk of geestelijk zijn. Men staat voor een taak zoals bijvoorbeeld een tentamen of een reis. Er volgt daarna een ontlading. Negatieve stress is frustrerend. Inspanningen worden belemmerd, het lukt niet meer. Er ontstaat ergernis, boosheid en men raakt gedemotiveerd. Op den duur heeft men er geen zin meer in, bijvoorbeeld zwaar en belastend werk. Men vat de situatie bijvoorbeeld op als een persoonlijk falen en heeft doem gedachten. Men gaat de situatie waar de stress optreedt vermijden en kan er zelfs angstig door worden. Men trekt zich terug. Wat kan men er aan doen en hoe komt men weer uit de put?



In het volgende gedeelte worden een aantal tips besproken die helpen stress en spanning te verminderen. Ze kunnen in ieder geval helpen er anders tegen aan te kijken, vanuit een ander standpunt. De tips zijn algemeen van aard en lijken simpel. In de hulpverlening worden zij in allerlei vormen van therapie toegepast. Aan het einde van de site kunt u contact opnemen. Vragen, reacties en ervaringen zijn uiteraard welkom.



Succes !





10 tips tegen stress







1.ONTSPAN

Kun je ontspannen? Ga zitten en ontspan: Laat de spanning die zich vaak in je lichaam ophoopt los. Richt je aandacht op iets dat ontspannend werkt zoals luisteren naar favoriete muziek, het lezen van een boek. Stel je het geluid voor van de golven, een koele wind of het stille bos. Onderbreek de sleur van de dag met een dergelijke oefening. Loop even een straatje om of door het park. Kijk naar de bomen en de lucht en voel je één met je omgeving. Laat je hoofd leeg. Lukt dat, probeer dan elke dag een rustpauze in te lassen waarin je alles los laat en energie bijtankt. Als je dit leest voel je de spanning minder worden. Mediteer: dit is niet meer dan een aantal minuten concentreren op een voorwerp, geluid of gedachten. De storende gedachten en invloeden zullen langzaam minder worden, aan je voorbij gaan en oplossen. Naast geestelijke ontspanning heeft je lichaam ook rust momenten nodig. Leer ontspannen door aan en te ontspannen. Sluit je ogen, span je spieren aan en laat ze weer los. Voel het verschil. Heb je zin in yoga of ontspanningsoefeningen? Stuur een mailtje en ik stuur je een aantal oefeningen.





2.EET GEZOND

Voeding heeft te maken met hoe je voelt. Een hongergevoel is niet prettig en een te vol gevoel ook niet. Het veel eten van voeding met veel calorieën kan tot overgewicht leiden. Dit gewicht moet je de hele dag meedragen ! Het is een bekende risicofaktor voor hart- en vaatziekten en suikerziekte. Daarnaast kan overgewicht je zelfgevoel aantasten. Een vol gevoel geeft maar kort een voldaan gevoel. Op de langere termijn schuilen de gevaren. Eet op regelmatige en vaste tijdstippen. Zo breng je ook lichaamsritmen of bioritmen niet in de war. Beperkt de inname van veel suikers, vetten, zout. Een gezonde voeding is beperkt en gevarieerd, met voldoende fruit en groenten. Kijk op de verpakking hoeveel calorieen dat er in zitten en voor meer info bezoek het voedingscentrum. Leer te genieten van fruit en groeten en ontwen zoetigheid en zout. Laat overmatig alcohol, koffie en roken zoveel mogelijk achterwege, al is de verleiding nog zo groot. Voeding is de brandstof voor je geest en lichaam, kies de goede brandstof.





3.KEN JE GRENZEN

Wij en andere mensen gaan snel over elkaars grenzen: stellen we te hoge doelen aan onszelf, vraagt de baas te veel, hebben we er even genoeg van, etc. Leer ze herkennen en ervaar wat je wel en niet wil. Spreek daar over met anderen. Grenzen worden gemakkelijk overschreden. Als andere mensen te veel van ons vragen worden we overvraagd dat geeft spanning en stress. De meeste spanning ontstaat door de eisen die we aan onszelf stellen: moeten, presteren, perfectie, etc. Bescherm jezelf door "nee" te zeggen als dat nodig is. Dit heet assertiviteit. Ieder heeft zijn grenzen, leer ze kennen en respecteer ze.









4.VIND EEN VRIEND

Vrienden en kennissen zijn onontbeerlijk voor een goede geestelijke gezondheid. De mens is een "sociaal dier" en heeft een of andere groep nodig. Je hebt dan spiegeling en bevestiging aan de ander. Dit versterkt je zelfvertrouwen en je persoonlijke groei. Het uiten van gevoelens en gedachten aan een persoon die we vertrouwen maakt ons duidelijk wat we zijn en willen. Als je het gevoel hebt dat je opgesloten zit moet je er uit. Het is bekend uit de literatuur dat individuen met verschillende mensen om heen ofwel `een sociaal netwerk´, daarvan steun ondervinden en veel minder geestelijke gezondheidsproblemen hebben. Wordt lid van een club of richt zelf een club op.



5.BEWEEG

Het lichaam moet actief, fit en soepel worden gehouden anders kunnen spanningen ophopen. Een minimale inspanning is tweemaal per week een half uur een submaximale inspanning leveren zoals fietsen of een rondje rennen. Spieren moeten aan- en ontspannen. Het is ook een afleiding voor de geest. Bewegen is een bewezen effectieve therapie tegen depressie. Let ook op je werkzaamheden: niet langer dan een uur voor deze pc! Zet zo nodig de eierwekker ernaast. Eentonigheid is versuffend, afwisseling houdt je scherp. Een kwartiertje wandelen op de dag stimuleert de gehele bloedsomloop, kost weinig moeite en je voelt je direct een stuk beter.









6 VERANDER

Pas je aan veranderingen in je omgeving aan. Weet je niet hoe, wees dan creatief en probeer iets. Ga op zoek naar nieuwe mogelijkheden als je merkt dat je niet vooruit komt met waar je mee bezig bent. De omstandigheden in ons leven veranderen voortdurend. Vast houden aan een zelfde patroon van handelen maakt star en geeft spanning. Probeer flexibel te zijn, buig jezelf. Zo kunnen we ons aanpassen, groeien en beter worden. Zo komen we dichter bij de persoon die we willen zijn en kunnen we onze vermogens optimaal benutten. Een eenvoudige vuistregel: Doe elke dag iets anders en iets nieuws. Veras jezelf of die ander! Ben vindingrijk en als je dat niet bent experimenteer dan, doe iets! De meeste oplossingen worden bij toeval ontdekt! Stel niet uit en doe het nu!





7.UIT GEVOELENS

Probeer uiting te geven aan de gevoelens die je hebt. Spreek het uit. Boosheid: Ik ben boos! Verdriet: Ik ben verdrietig! Gelukkig: Ik ben gelukkig! Zeg het, en het lucht op. Iedereen voelt zich van tijd tot tijd niet lekker en heeft een periode van somberheid in zijn of haar leven, dat is normaal. Dit hoef je niet te verbergen. Heb je vele gevoelens en gedachten door elkaar, probeer een dagboek bij te houden. Je kunt je pas goed voelen als je weet wat slecht is en omgekeerd. Let ook op de spanningen in je lichaam: wil je vechten, vluchten of opgeven? Waar hopen spanningen zich op in je lichaam: spanning in je hoofd of nek, darmkrampen, benauwd of lamlendig? Het is een natuurlijke response van je lichaam, ontken ze niet. Let op de signalen, ze leren je meer over jezelf. Een volgende keer herken je ze gemakkelijker en ga je er beter mee om.



8.CHECK GEDACHTEN

Onze gedachten bestaan uit veronderstelling of beelden van de buitenwereld. Het is een interpretatie van de ""werkelijkheid" buiten ons. Met andere woorden: je kunt zo tegen de zaken aankijken als je zelf wil. Probeer jezelf eens te observeren en check of de gedachten over iets, iemand of jezelf wel juist zijn. Kun je er ook anders tegenaan kijken, bijvoorbeeld wat positiever? Zoek naar positieve zaken in plaats van negatieve zoals: het glas is half vol in plaats van: half leeg! Heeft die persoon die zo vervelend deed dat ook zo bedoeld? Was die ruzie het waard? Vaak denken we gedachten van andere personen te kunnen lezen en gaan van bepaalde vooronderstellingen uit. Durf te vragen of het klopt wat je denkt. Check! Je kunt denken wat je wilt!



9.RUST

Zorg voor een goede nachtrust. Je hersenen moeten alles verwerken. Het dag- en nachtritme wordt bepaald door de natuur en de hemellichamen om ons heen. Hiermee moeten we in harmonie blijven om niet bijvoorbeeld een jet-lag gevoel te krijgen. Dit is slechts een van de vele bioritmen waar we onbewust aan onderworpen zijn en die kunnen ontsporen als we er teveel van afwijken. De boog kan niet altijd gespannen blijven.









10.VRAAG HULP

Als je in de knel zit en geen uitweg ziet, aarzel niet en vraag hulp. Maak en dagboek, zet alles op een rij, praat er over met familie, vrienden of kennissen of bezoek je huisarts. Is die drempel te groot dan zijn er vele telefonische hulplijnen. Er is altijd een luisterend oor. Praat met mensen in je omgeving en gebruik je netwerk. De ander zal het eerder prettig dan vervelend vinden om een hand uit te steken. Zelf de "sterksten" onder ons zullen op bepaalde momenten in hun leven om steun en hulp moeten vragen. Juist de hardste werkers en de meest betrokken mensen die doorgaan zullen hun fysieke en mentale grenzen het eerst ontdekken. Dat is geen schande maar een wijsheid. Hulp vragen en erkennen is de eerste stap op weg naar verbetering.


BRON huisartsen praktijkschimmert.nl

14 jaar geleden

Je moet niet zo snel de moed opgeven als dingen nog niet naar je wens gaan. Soms moet je geduld met je zelf hebben, geef je zelf meer aandacht en zorg, zie ziekenhuis, want je lichaam vraagt om aandacht , doe je dit niet dan zal je zelf de wonden moeten aanvaarden en ze aanzien als herinnering omdat je niet naar je zelf, je lichaam luisterde toen het de tekens aangaf via dromen. Bouw een goede band met je zelf op en doe minder met waarmee je nu bezig bent een geef je zelf die ruimte om te genieten van JEZELF EN MET JE ZELF. Ga voor een korte tijd ergens waar je die rust met je zelf kan vinden . JE HEBT ER RECHT OP. NU!!!!!!!!
groetje



1 keer bewerkt. De laatste keer was 14 jaar geleden door Lucinda.

dromen dummie
14 jaar geleden

Heel apart, ik heb de laatste tijd ook dromen over vliegtuigcrahes. Heb er afglopen maanden 4 a 5 gehad, vanacht ook weer, toen viel me ineens op dat ik hier vaker over droom. Ik zal hem zo gedetailleerd mogelijk opschrijven.

Mn partner en ik staan op een kruispunt, niet ver van ons huis. Waarom we er staan is me niet meer duidelijk. Rechtsachter me vliegt een vliegtuig over, mn partner merkt op dat hij wel erg laag vliegt. Het vliegtuig maakt een bocht en vliegt op een gegeven moment links boven me. Dan valt me op dat het vliegtuig blauw is en uit een oostersland komt, maar het opvallendste is dat hij ondersteboven vliegt. Op het moment dat ik besef dat hij ondersteboven vliegt denk ik meteen.. die gaat crashen, gelijk daarna hoor ik een "neerstortend" geluid en ik zie het vliegtuig achter de huizen verdwijnen en het neerstortende geluid zegt genoeg, vlak daarna zien we een enorme explosie. We duiken nog weg met de armen voor ons gezicht.
We vluggen ons naar huis om met de "fiets" op onderzoek uit te gaan, we willen kijken. We horen thuis dat hij 5 km verderop is neergestort en als we halverwege zitten horen we dat het ineens een 50 km verderop is.

Dan word ik wakker..

Ik ben benieuwd wat het zou kunnen betekenen.

14 jaar geleden

Ik had vannacht een droom over een vliegtuigcrash.
Ik was aan het zwemmen en ons mama was met een geweer aan het schieten in het zwembad, wat iedereen op die moment precies vrij normaal vond.
En ineens zei iemand, ik weet niet meer juist wie, dat de buren ook waren aan het schieten omdat ze wouden da wij zouden stoppen met schieten want ze vonden dit waarschijnlijk storend.
Maar ik kwam dus uit het zwembad om te zien naar de buren maar als ik er uit kom horen we ineens precies een straaljager voorbij vliegen dus iedereen kijkt in de lucht.
We zien dus allemaal die straaljager vliegen maar nog geen seconde later zien we een ander vliegtuig dat neerstort op het huis van de achterburen.
Hoewel het huis van de achterburen in het echt misschien 15 meter verwijderd is van ons huis stond het in mijn droom op een 50 meter, dit was waarschijnlijk omdat wij anders ook dood zouden zijn geweest en om het toch een beetje realistisch te laten lijken. Maar vlak na de crash lopen wij allemaal vlug naar binnen en ons mama roept nog heel luid de woorden 'het is vanachter!!' en plots stopt mijn droom.
Vlak na de crash kwam er een gevoel van ongeloof in mij boven want ik kon niet geloven dat dit ooit bij ons kon gebeuren.
Kan iemand deze droom misschien verklaren??

Pascal van Bruggen
14 jaar geleden

Ik had vannacht een droom over een vliegtuig ongeluk, maar ik overleefde het.

wat heeft dit te betekenen??

14 jaar geleden

Een droom over een ongeluk handelt mijnes wetens over een ingrijpende gebeurtenis in je leven. Je overleeft dus zul je beproeving goed doorstaan. Je hoeft je geen zorgen te maken, je weet vooraf al dat alles goed gaat.

ciao

14 jaar geleden

Hoi Allemaal.

In ieder geval wijst neerstorten altijd op verliezen in ons waakbestaan.

Groeten H@ns.

Desertrose
14 jaar geleden

Vanacht een rare droom gehad:

Ik ben in mijn ouderlijk huis met mijn jonge zoontje. Ik zie een vliegtuig van onder, vanuit het raam. We zitten er als ware onder. Hij probeerd te stijgen, maar gaat erg langzaam. Ik kan alles zien, motoren alles. Het is een vliegtuig van KLM .. erg apart. Vervolgens stijgt hij langzaam weer op, ik roep tegen familie om mijn zoontje te halen, en te vluchten, ik heb het gevoel dat hij neerstoord boven op ons, ik blij echter wel kalm. Vervolgens stijgt hij op, om vervolgens weg te vliegen maar erg hard loepings te maken. Ik pak mijn zoontje en zie hoe vervolgens het vliegtuig neerstoort achter ons huis, wij zijn al gevlucht, maar zie mezelf later weer in het huis de situatie bekijken, ik zie aleen een leegte, verder lijkt alles rond om de plek normaal. Erg raar, ook omdat alles zo werkelijk leek, en ik bleef kalm indeze situatie, erg ongebruikelijk voor mij als persoon.. wat kan dit betekenen?

Desertrose
14 jaar geleden

als aanvulling op mijn verhaal : ik probeer iedereen duidelijk te maken dat hij gaat crashen, maar niemand gelooft me. Iedereen blijft kalm, ik zelf ook ondanks dat ik weet dat hij gaat crashen blijf ik toch gefasineerd kijken naar het onderstel, Ik ben klam maar tegelijkertijd wil ik iedereen overtuigen van mijn gevoel, en wil ik zo snel mogelijk weg, maar toch heb ik geen haast...

kim n
14 jaar geleden

Hoi ik was even van alles aan het opzoeken... omdat ik ook regelmatig over vliegtuig ongelukken droom steeds anders maar wel in de woning waar ik op dat moment ook echt woon... ik heb nooit iets en niemand gaat er dood maar het voelt allemaal wel echt aan.. ben dan best bang ook en voel en ervaar dat dan ook echt ben dan ook de kluts kwijt als ik wakker wordt.Afgelopen nacht droomde ik dat het vliegtuig langs mijn woning kwam en raakte zelfs zo goed als met zijn vleugel mijn raam dacht dat heel de ramen zouden breken alles trilde en dreunde het geluid de geur was allemaal zo echt.. en ik zocht een uitweg maar kon die niet vinden mijn katje kwam er ook in voor ik moest en zou haar bij mij houden maar kon haar kattenvervoer kooi niet vinden... en mijn oma was er ook die was wel kalm. even later was het vliegtuig op de grond gekomen en was niks mee aan de hand geen deuk niks was eraan... het gaat altijd net goed in mijn dromen maar het vliegtuig komt wel steeds dichterbij hoe meer ik droom hoe dichter hij komt..

mandy1987
14 jaar geleden

Hallo,

Ok ik heb een droom gehad over een vliegtuinongeluk. Alleen was het wel weer iets anders als de andere. Ik stond in een omgeving ( niet herkenbaar ) met allemaal volgens mij waren het huizen maar vlakbij was veelal weiland. Er vlogen een paar vliegtuigen en plots kwam er een stijl naar beneden gewoon helemaal verticaal met de cockpit naar beneden. Ik voelde wel de klap en de stofwolk en de brokstukken maar verder deed het me niks. Wat kan dit betekenen? Vind het heel raar een beetje eng eigenlijk ook wel!

Groetjes mandy





Deze discussie is gesloten.